فصل بهار آغاز زندگی دوباره‌ی طبیعت است. زیرا در این فصل، درختان شکوفه زده و طبیعت جانی دوباره می‌گیرد. بهار؛ فصل طراوات و شادابی و سبز شدن است. و این فصل زیبایی‌های خاص و بی‌نظیری دارد که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که شور و اشتیاق رسیدن چنین فصلی را نداشته باشد. آیا شما نیز این فصل را دوست دارید؟ آیا عکاسی از شکوفه‌های بهاری را تجربه کرده‌اید؟ پس با این حال عکاسی در طبیعت بهاری می‌تواند بسیار جذاب باشد. بنابراین اگر برای عکاسی از بهار هیجان‌ زده هستید، اما مطمئن نیستید که از چه چیزی عکس بگیرید، یا فقط قبل از رفتن به بیرون به دنبال الهام گرفتن هستید، در ادامه در الی استدیو‌ با ما در  همراه باشید و مطلب را بخوانید!

 

چگونه عکسی زیبا در طبیعت بهاری بگیرم؟

حال که در این مطلب با ما همراه شدید، بهتر است در ابتدا کمی راجع به عکاسی در طبیعت بهاری برایتان توضیح دهیم. شما برای چنین عکاسی نیاز به ابزار و وسایل خاص و زیادی ندارید. فقط در وهله‌ی اول باید با دقت زیادی به اطراف خود نگاه کنید تا بتوانید سوژه‌ی مورد نظرتان را بیابید. و سپس کمی خلاقیت را چاشنی کار کنید تا بتوانید اثری زیبا را بیافرینید. و‌ در ادامه یک‌سری ژست‌ها، ایده و نکات مهمی را برایتان می‌گوییم که با بکار گیری آن می‌توانید به سادگی از پس این کار بر بیایید.

 

لباسی با رنگ ملایم بپوشید

همانطور که مشخص است زیبایی طبیعت بهاری به شکوفه‌ها و رنگ‌های زیبای آن است. برای اینکه زیبایی عکستان چند برابر شود از لباسی‌هایی با رنگ روشن و‌ ملایم و متناسب با میحط اطرافتان استفاده نمایید. بهتر است لباس‌های بلند و گشاد برای زیبایی بیشتر بپوشید. و حتی برای تاثیری گذاری بیشتر ژستتان می‌توانید از شال‌هایی با رنگ‌های گرم و جنس حریر استفاده نمایید.

 

ژست عکاسی در طبیعت بهاری

 

بهار و شکوفه‌هایش!

این فصل یکی از بهترین زمان‌هایی است که با استفاده از شکوفه‌های آن عکس‌های زیبایی را به ثبت برسانید و آن‌ها را به یادگار نگه دارید. حال برای اینکه بتوانید عکاسی زیبایی را انجام‌ دهید؛ می‌توانید به دنبال سوژه و گل‌ها و شکوفه‌ها یا حتی درختانی که تازه جوانه زدند، باشید. به عنوان مثال می‌توانید شکوفه‌ای را در جلوی صورت خود گرفته و عکسی بدون چهره را بگیرید. یا اینکه شکوفه‌ای را در دست خود گرفته و آن را به سمت آسمان بگیرید و سپس عکس بگیرید.

 

بهتر است از لنز پلاریزه استفاده کنید

همانطور که می‌دانید، و ما نیز کمی قبل گفتیم؛ زیبایی فوق العاده‌ی طبیعت بهاری به رنگ‌های زیبای آن است. پس برای اینکه بتوانید از همه‌ی رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن نشان دهید، از لنز پلاریزه استفاده نمایید.

 

ژست عکاسی در بهار و گلزار

اصولا همه‌ی ما برای لذت بردن از طبیعت بهاری و برای تفریح به دشت و گلزار و … می‌رویم. پس با دوربین عکاسی و یا حتی دوربین موبایل خود به ساده شکل ممکن می‌توانید عکسی زیبا را به ثبت برسانید. برای این کار می‌توانید از ژست بو کردن گل، یا راه رفتن در گلزار، حالت چیدن گل و… استفاده کنید. فقط لازم است کمی خلاق باشید و به خوبی از فضای اطرافتان برای خلق یک اثر هنری استفاده کنید!

این نکته را هم بگوییم که استفاده کردن شما از دیافراگم باعث می‌شود که بتوانید به گونه‌ای عکاسی کنید که فرد مورد نظر و سوژه‌ی شما در وسط عکس به صورت واضح قرار گیرد و اطراف او برای زیبایی بیشتر کمی تار شود.

 

ژست عکاسی در دشت گل

 

درختان پر شکوفه را پس زمینه بگذارید

این را بگوییم که زیبایی طبیعت بهار و این فصل آنقدر زیبا است که حتی ساده‌ترین عکس‌های شما با شکوفه و درختان تازه جوانه زده می‌تواند به قدری شگفت انگیز باشد که نیازی به وسایل و ادیت‌های خاصی نداشته باشید. ژست راه رفتن ساده در میان درختان پر شکوفه می‌تواند یکی از ژست‌های جذاب باشد. فقط لازم است خوش ذوق باشید!
نکته طلایی این است که از زاویه‌های مختلف عکاسی کنید که درختان پر از شکوفه تمام بک گراند و پس زمینه‌ی عکس شما را پر کنند و نمای بهتری به عکسی که می‌گیرید بدهد.

 

حالت گل ریزان در طبیعت بهاری

تا به اینجا حالت‌ها و ژست‌های ساده را خدمتتان ارائه دادیم. اما در این قسما می‌خواهیم یک ژست متفاوت را برایتان بگوییم. می‌توانید از کسی بخواهید که کمی از شاخه‌ی درختی را که دارای شکوفه است را تکان دهید تا کمی از گلبرگ‌های آن بر بریزد. در این حال که در حال ریختن گلبرگ‌ها است نفر سوم می‌تواند از شما عکس بگیرد. یا اینکه کمی از گلبرگ‌ها را پر پر کنید و آن‌ها را به بالا پرتاب کنید و نفر مقابل شما از شما تصویری را به ثبت برساند. اما توصیه می‌شود که کمتر از این حالت استفاده کنید. یا حتی الامکان استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب رساندن به طبیعت بهاری می‌شود. حتما این نکته را مدنظر خود داشته باشید.

 

نور خورشید را غنیمت بشمارید!

نور خورشید در فصل بهار یکی از بهترین فرصت‌ها برای گرفتن عکسی فوق العاده است. و نور طبیعی باعث زیباتر شدن عکس شما در فضای اطرافتان می‌شود. این را هم در نظر داشته باشید که چنین نوری سایه‌ها خشنی را به وجود می‌آورد. که حتی با فلاش زدن در نور خورشید این مناطق سایه روشن ایجاد نمی‌شود.

 

شکوفه در لا‌به‌لای موها

این هم یک ژست جذاب برای دختران است. که می‌توانید چندتا از شکوفه‌ها را در لا به لای موهای خود قرار دهید و عکس بگیرید. همچنین می‌توانید تعدادی از شکوفه‌ها در دست خود ریخته و دو دست خود را به سمت دوربین بگیرید. و سپس تصویری را به ثبت برسانید.

 

شکوفه

 

تنظیمات صحیح برای عکس گرفتن از گل‌ها

این قسمت و استفاده تنظیمات مناسب تاثیر زیادی در عکسی که می‌گیرد دارد. تنوع رنگی و طیف وسیع رنگ‌ گل‌ها می‌تواند باعث جذاب شدن هر چه بیشتر عکاسی شما شود. در نتیجه بکوشید از تنظیمات مناسبی که در ادامه به شما خواهیم گفت استفاده کنید. اصولا تصویر برداری از گل‌ها در نزدیک فاصله‌ی ممکن انجام می‌گیرد. پس در این حال عمق میدان به چه صورت است؟ بله درست است – عمق میدان در بهترین حد خود قرار دارد. پس برای تصویر برداری عالی باید توجه‌ی ویژه‌ای به فوکوس داشته باشید. و همچنین از دیافراگمی استفاده نمایید که سوژه‌تان را در فوکوس قرار بدهد و اطراف آن را محو نماید. همچنین می‌توانید از مدهای نوردهی متفاوتی استفاده کنید. اما توصیه‌ی ما این است که از مد تقدیم دیافراگم AV استفاده نمایید. و حتی الامکان برای تصویر برداری از سه پایه کمک بگیرید.

 

استفاده از بادگیر برای جلوگیری از کاهش وضوح

حتما دقت کرده‌اید که حتی وزش باد خیلی ملایم هم باعث تکان خوردن گل‌ها و شکوفه‌های طبیعت بهاری و… می‌شود. که در این صورت نیز باعث کاهش وضوح عکسی که می‌گیرد می‌شود. پس می‌توانید یک مقوای سفید را به عنوان بادگیر به کار بگیرید. که بتواند جلو برخورد باد به سوژ‌ه‌ی مورد نظر شما را بگیرد. خوب است که این نکته را هم اضافه کنیم که این مقوای سفید حتی می‌تواند به عنوان رفلکتور هم باشد. (در واقع رفلکتور یک صفحه‌‌ای است که نور منعکس می‌کند.) و نور را برای ناحیه‌‌های دارای سایه بازتاب دهد.

 

روی جزئیات تمرکز کنید

مهم نیست از چه چیزی عکس می گیرید، ثبت جزئیات همیشه ایده خوبی است. به ویژه این مورد در هنگام ایجاد ترکیب بندی‌های بهاری صادق است. اگر دوست دارید از طبیعت بهاری عکاسی کنید، می‌توانید آن لنز ماکرو را بردارید و چند عکس خیره کننده از درختان تازه جوانه زده یا شکوفه‌های گیلاس بگیرید.

 

طبیعت بهاری و شکوفه هایش

 

چند عکس پرتره از طبیعت بهاری بگیرید!

بهار زمان شگفت انگیزی برای عکاسی پرتره است. می‌توانید پس‌زمینه‌های شگفت‌انگیز طبیعت را بیابید، به‌علاوه می‌توانید تم‌های سرگرم‌کننده گل را در عکس‌های بهاری خود بگنجانید.

  • سوژه‌ها را با درختان ترکیب کنید: بیتر افراد عاشق پرتره‌هایی هستند که دارای پس زمینه‌های زیبا و طبیعی هستند. سوژه و‌ مدل خود را در مقابل درختان یا گل‌ها قرار دهید، سپس از یک دیافراگم بزرگ برای محو کردن پس زمینه استفاده کنید. خطوط درختان می‌توانند به عکس عمق ببخشند، در حالی که گل‌ها نقاط خیره کننده‌ای از رنگ پس زمینه ایجاد‌می کنند. همچنین از مدل خود بخواهید که یک یا دو گل را در دست بگیرد.
  • عکاسی بهاری صمیمانه انجام دهید: وقتی هوا گرم می شود و مردم شروع به بیرون رفتن و لذت بردن از زندگی پارکی می کنند، فرصت های زیادی برای عکاسی از افرادی در حال لذت بردن از بهار خواهید داشت. می‌توانید افرادی را که در میان مزارع و گلزارها قدم می‌زنند، مردمی که در جنگل‌ها پیاده‌روی می‌کنند، افرادی که از پیک نیک روی چمن‌ها لذت می‌برند و خیلی چیزهای دیگر عکس بگیرید. سوژه‌های خود را دریابید!

در آخر …

آیا برای گرفتن عکس‌های بهاری خیره کننده احساس آمادگی می‌کنید؟ امیدواریم! چند تا از این ایده‌ها را در نظر بگیرید و لذت ببرید! با دوربین خود بیرون بروید! چند عکس بهاری بگیرید! اکنون به شما می پردازیم: قصد دارید چه عکس های بهاری انجام دهید؟ قصد دارید از چه چیزی عکس بگیرید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید! منتظر ایده‌ها و نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند شما هستیم.

اما اگر هنوز هم سوالی در زمینه‌ی عکاسی در ذهن خود دارید که پاسخ آن را نیافته‌اید؛ می‌توانید با الهام اشرفیان و تیم قوی الی استدیو ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها راهنمایی و کمک بخواهید. در آخر و به عنوان کلام پایانی شما به مطالعه‌ی دو مقاله‌ی «آموزش عکاسی انتزاعی از طبیعت و همچنین ترفندهای عکاسی از طبیعت» که در ارتباط با موضوع کنونی هستند، دعوت می‌کنم. قطعا برایتان مفید خواهد بود.

 

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو