ژست عکاسی یکی از موارد مهمی است که در کنار دوربین مناسب برای عکاسی، ضروری می‌ باشد. تصور عده ای بر این است که برای گرفتن عکسی زیبا و حرفه ای، حتما باید به بیرون از خانه مثلا مکان های‌ لوکس و یا طبیعت رفت. می‌ توان گفت این تصوری اشتباه است. چرا که می‌ توان با ژست‌ ها‌ی مناسب، عکس‌ ‌های بسیار زیبا در خانه و حیاط خانه گرفت. کافیست شما چند ژست عکاسی در منزل را یاد بگیرید و در خانه هم عکس‌ ‌های زیبا خلق کنید.

به یاد داشته باشید که داشتن یک دوربین قدرتمند فقط یکی از لازمه ‌های عکاسی است. علاوه بر آن شما باید ژست‌ های‌ عکس‌ گرفتن را بدانید. همچنین شما به یک فردی نیاز دارید که در حرفه عکاسی خوب باشد تا از زاویه های‌ درست عکس‌ بگیرد. می‌ توان گفت در میان این موارد، ژست‌ صحیح امتیاز بیشتری دارد. در این مطلب سعی می‌ کنیم چند مدل ژست عکاسی را برای شما توضیح دهیم. با نگاه سبزتان ما را همراهی کنید.

ایده‌های عکاسی در خانه

  • برای اینکه یک عکس‌ هنری از خود در خانه ثبت کنید. می‌ توانید در کنار پنجره بنشینید و با استفاده از طبیعت بیرون پنجره و نور خورشید، ایده های‌ خوبی برای عکاسی ایجاد کنید. اگر در داخل خانه مبلمان و میز چوبی زیبایی دارید، برای زیباتر شدن عکس‌ خود از آن ها نیز می‌ توانید بهره ببرید.
  • می‌ توانید در عکس‌ از وسایل آرایشی و عروسک های‌ خود استفاده کنید. به طوری که چهره شما در اولویت باشد. دقت داشته باشید برای یک عکاسی‌ خوب، به نور مناسب احتیاج است. می‌ توانید با استفاده از نور چراغ ها و نور بیرون از منزل، این مورد را کنترل کنید.

شاید احساس کنید اگر بخواهید در منزل عکس‌ بگیرید محدود خواهید شد. اما شما می‌ توانید با تفکر خلاقانه خود بدون اینکه به بیرون از منزل بروید، عکس‌ های‌ زیبایی از خودتان بگیرید.

 ژست عکاسی پسرانه در خانه

با یک نگاه کوتاه به فیسبوک و اینستاگرام، تنوع بالای عکس‌ های‌ پسرانه را خواهید دید. عکس‌ هایی که در بیرون و داخل منزل با حالت ها و ژست‌ ‌های متنوع گرفته شده اند. آقایان هم مثل خانم ها دنبال ژست‌ ‌های‌‌ جدید و خاصی هستند که حالت مدرن و اسپرت داشته باشد. این ژست‌ ها‌ می‌ توانند ساده، مبتدی، پیچیده و یا اسپرت باشند. اکثرا مردان می‌‌خواهند در عکس‌ های‌ خود قدبلند، جذاب، قوی و با تناسب خوب بیفتند. در کنار این ویژگی ها نیز با اعتماد به نفس و خونسرد دیده شوند و صد البته تمام این حس ها را به بیننده انتقال دهند.‌
سادگی در ژست عکاسی مردانه اهمیت زیادی دارد. چه در ژست‌ عکس‌ پسرانه در طبیعت، چه در خانه و چه در عکاسی مدلینگ و تبلیغاتی، سادگی خیلی مهم است و الزامیتی برای ‌ژست های‌ پیچیده مطرح نیست. شرط مهم یک عکس‌ زیبا، سادگی است.

چند ژست مناسب مردانه در خانه

  1. برای اینکه سوژه عکاسی جنبه ها و ویژگی های‌ بارز مردانه را بیشتر نمایش دهد، به نمایش گذاشتن عضلات مردانه مناسب است. دادن حس آرامش نیز به سوژه، در گرفتن عکسی زیبا بی تاثیر نیست. اگر دوربین با سوژه فاصله داشته باشد به او اجازه می‌ دهد تا چهره خود را شل بگیرد و جلوه واقعی و طبیعی به عکس‌ ببخشد.
  2. برای اینکه ژست عکاسی پسرانه جذاب شود، می‌ توان از وسایل و لوازم پسرانه در عکس‌ استفاده کرد. وسایلی مانند توپ، گیتار و…. کمک زیادی به عکس‌ هایی می‌ کنند که متناسب شخصیت آنهاست.
  3. می‌ توان با آوردن چانه خود به سمت بیرون و کمی پایین، باعث ملایم دیده شدن کشش گردن شد و با پنهان کردن بخشی از گردن از نمای دوربین، ژستی مناسب به وجود آورد. توجه به اینکه خط گردن و فک با هم ترکیب نشود نیز مهم است. می‌ توان با استفاده از نور و سایه ها این مشکل را برطرف کرد. توجه به حالت چشم ها و اینکه زیاد باز و بزرگ نباشد نیز ضروری است. حالت چشم ها باید خمیده باشد تا مرموزتر و باریک تر دیده شوند.
    در خانه می‌ توان پشت یک میز نشسته و یک دست را زیر چانه قرار داد. استفاده از یک ساعت مردانه شیک نیز کمک زیادی به این موضوع می‌ کند. اگر پشت سوژه کتابخانه نیز باشد که چه بهتر.
  4. می‌ توان با تکیه دادن به دیوار و یا جای دیگر، با قرار دادن دست ها در جیب و بالا بردن بازوها در حد کم یک عکس‌ تمام قد زیبا گرفت.
  5. در یک پرتره مردانه، نمایش دادن حالت شیطنت و بازیگوشی سوژه از نکات کلیدی است.

ژست های مناسب دخترانه

شاید ساده به نظر بیاید که جلوی دوربین بایستید و با زدن لبخندی، از خود عکس‌‌ بگیرید. ولی اکثرا از عکس‌‌ گرفته شده راضی نخواهید بود. به نظر شما مشکل چیست؟ همه جواب ها آخر سر به ژست عکاسی بر می‌ گردد. زیباترین عکس‌ ها زمانی خلق می‌ گردند که فرد احساس آرامش کند. زیرا در این حالت شخصیت او در عکس ظاهر می شود.

  • تکنیکی ساده برای اینکه هم حس آرامش داشته باشید و هم از عکس‌ خود راضی باشید، ژست‌ تکیه دادن است. می‌ توان به دیوار و یا سایر جاها تکیه داد. از دیواری استفاده کنید که بافت و رنگی قوی داشته باشد. می‌ توانید با یه حالت نشسته و یا ایستاده به دیوار تکیه دهید. در حالت نشسته یک زانو را خم کنید، زانوی دیگر را بالا نگه دارید و با دو دست خود زانوی خود را بگیرید.
  • برای گرفتن عکس‌ در مراسم هایی مانند جشن تولد که در خانه است باید حس شادی و خوشحالی را در عکس‌ ها ایجاد کنید. می‌‌ توانید ژست‌ ‌های‌ ساده ای به هنگام فوت کردن شمع ها و یا گرفتن کادوها بگیرید و عکس‌ های‌ خاطره انگیز ایجاد کنید.
    اگر چه عکس هایی که در خانه گرفته ‌می‌‌ شوند برخی از ‌ژست ‌ها را محدود می‌ کنند ولی می توانید با ترفندهای ساده، عکس های محشری از خود بگیرید. ‌می‌ توان با تکیه دادن سر روی کاناپه و یا دراز کشیدن روی تخت و نگاه کردن به دوربین، ژست‌ ‌های‌ جذابی گرفت.
  • از ژست‌ ‌های نشستن روی مبل و صندلی نیز غافل نشوید. اوج خلاقیت یک عکس خانگی استفاده از نورهای پنجره و چراغ هاست تا ژست عکاسی منحصر به فردی ایجاد شود.

ژست عکاسی برای سلفی

ژست عکاسی آسان که همیشه و همه جا به کار گرفته ‌می‌ شود، عکس سلفی است. این عکس ها فقط یک مشکل دارند و آن هم این است که طبیعی به نظر نمی آیند.
برای یک سلفی خوب، از ژست‌ های تحمیلی اجتناب کنید و سعی کنید خودتان باشید. با یک لبخند ساده حس خوبی را در عکس ایجاد کنید. زوایای مختلفی را امتحان کنید و در نظر بگیرید که ژست‌ ‌های از پایین به بالا جذابیتشان بیشتر است. با نگاه کردن مستقیم به دوربین نیز جذابیتتان را ‌می‌ توانید بیشتر کنید.

ژست های باحجاب دخترانه

هر فردی پوشش مختص به خود را دارد ولی این پوشش ها از زیبایی عکس ها نمی کاهد. دخترانی هستند که دوست دارند با حجاب عکس بگیرند. برای این منظور نیز ژست‌ های متنوعی وجود دارد. ‌می توان با اندکی چرخش سر و در دست گرفتن قسمتی از شال، ژست زیبایی گرفت. ژست‌ دیگری که در عکس های باحجاب بیشتر به چشم ‌می خورد، پنهان کردن قسمتی از چهره با روسری و شال است، طوری که چشم ها بیشتر نمایان شود. ‌می توان از یک شاخه گل طبیعی نیز در این گونه عکس ها استفاده و زیبایی عکس را چند برابر کرد.

سخن آخر

ژست های عکاسی هیچ محدودیتی ندارند و بسته به فکر و سلیقه سوژه، ‌می توانند خلاقانه ثبت شوند. عکس های زیبا خواهند شد که شخصیت و روحیات فرد در آن عکس پدیدار شود و در شرایط محیطی مناسب گرفته شود. در این مطلب به چند مدل از ژست های عکاسی پسرانه و دخترانه در خانه اشاره شد. شما ‌می توانید با استفاده از این ژست ها عکس های زیبایی از خود در خانه بگیرید و خاطراتی جدید برای خود ایجاد کنید.