باید برای انتخاب دکور عکاسی کودک دقت کنید بعد از خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز مهم ترین چیز چیدمان دکور مناسب می باشد. قطعا لذت بخش ترین و شیرین ترین لحظات برای والدین مراحل نوزادی تا کودکی فرزند دلبندشان است. به همین دلیل است که دوست دارند این لحظات را ثبت کنند و امروزه این کار را با آمدن به آتلیه انجام می دهند. شما باید دکور مناست را با فضای خالی که دارید تطبیق بدهید نباید نه آنقدر خلوت باشد نه آنقدر شلوغ و گیج کننده. شما باید بهترین سبک را برای داشتن محیط شاد در نظر بگیرید.

دکور آتلیه کودک و نوزاد

برای عکس گرفتن از نوزادان باید بسیار مراقب باشید زیرا پوست آنها بسیار حساس است. دکور عکاسی کودک و نوزاد مهمترین بخش یک آتلیه عکاسی است. از آنجایی که اولین چیزی که به چشم مشتری می آید دکور آتلیه است، پس سعی کنید آتلیه کودک و خردسال را طبق استانداردها بسازید تا مشتری جذب شود.

اهمیت ساخت دکور آتلیه

هماهنگی ترکیب رنگ ها و مدل چیدمان دکوراسیون آتلیه نیز برای کودک اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل سن کم کودکان و نوزادان، امکان ژست گرفتن در حین عکاسی وجود ندارد، بنابراین دکور و چیدمان صحنه باید به گونه ای باشد که امکان ثبت عکس های متنوع و خلاقانه برای عکاس وجود داشته باشد. این دقیقاً دکور یک آتلیه است که در عکاسی از نوزادان و کودکان حرف اول را می زند.

تجهیزات دکور عکاسی کودک و نوزاد

یک دکور عکاسی کودک بدون وجود تجهیزات حرفه‌ای و مناسب، کامل نبوده و نمی‌تواند کار خود را انجام دهد. شما باید تجهیزات به‌ روز و با کیفیتی را برای آتلیه‌ی خود تهیه نمایید. وسایل هر چه تجهیزات آتلیه هر جقدر مدرن تر باشد، به مشتریان خدمات بهتری ارائه خواهد شد. وسایل مورد نیاز آتلیه شامل کامپیوتر، دوربین،تجهیزات نورپردازی، پایه نور، چتر،  پس زمینه و عکاس حرفه ای می باشد. این لوازم یکی از مهمترین تجهیزات آتلیه کودک به شمار می روند و باید با بالاترین کیفیت ساخته شوند.

در واقع آتلیه عکاسی کودک و نوزاد یکی از مهم ترین آتلیه هایی است که نیاز به مکان عکاسی با مدرن ترین و جدیدترین تجهیزات و لوازم دارد. یکی از نکات مهم انتخاب وسایلی است که متناسب با روحیه کودک باشد. به همین دلیل محل عکاسی کودک باید محیطی شاد و همچنین رنگ های روشن و شاد داشته باشد.

نوع نور پردازی در آتلیه  کودک و نوزاد

نورپردازی نقش بسیار مهم و اساسی در آتلیه عکاسی نوزاد دارد. توضیح این موضوع برای والدین نوزاد و آگاه سازی آنها از این موضوع بسیار مهم است.

نوع چیدمان دکور برای عکاسی کودک نوزاد

چیدمان دکور عکاسی کودک بسیار مهم می باشد و طراحی آن در حین عکاسی نیاز به حوصله و مهارت بالایی دارد. در هنگام چیدمان دکوراسیون آتلیه نوزاد این نکته باید در نظر گرفته شود که چیدمان باید کودکانه و باب میل کودک انجام گیرد همچنین باید از وسایل تخصصی نوزاد استفاده شود. از دیگر نکات مهم وسایل کودکان و نوزادان در آتلیه رعایت بهداشت وسایل می باشد.

یک دکور خوب کودک و نوزاد چه ویژگی هایی دارد

  • دکور عکاسی کودک بازی با نوزاد بسیار مهم و مفید است. زیرا در طول بازی کودکانه او صحنه های جذابی خلق می‌شود.
  • در واقع مشارکت کودکان و کمک گرفتن از کودک می تواند یکی دیگر از راه های خلاقانه در عکاسی آتلیه ای کودکان باشد. مثلا انتخاب وسایل یا حالتی که کودکان دوست دارند و یا حتی انتخاب نوع و رنگ لباسی که با خود آورده است.
  • یکی دیگر از نکات مهم و مفید در آتلیه عکاسی کودک این است که از مادر بچه ها کمک بخواهید و از او و کودک عکس بگیرید زیرا وقتی مادر در کنار کودک است رفتار او بسیار دوستانه و صمیمی خواهد بود که باعث می شود  عکس ها جذاب تر به نظر برسند.
  • زیرکی و هوشمندی عکاس در ثبت لحظات خاص از دیگر نکات مهم آتلیه کودک است. عکس نوزاد مربوط به دنیای ساده آنهاست و شاید یک حرکت ساده کودک بتواند عکس بسیار زیبایی خلق کند.

استفاده از تخت نوزاد در دکور عکاسی

تخت‌ها معمولاً از جنس چوب و فلز هستند که با مقداری تزیین ساده زیبایی دل‌انگیزی را به عکس‌های شما می دهد. عکاسان می توانند تخت خواب را با انواع بالش های کوچک، گل ها و سایر وسایل رنگارنگ تزئین کنند تا فضایی رنگارنگ برای عکاسی نوزاد ایجاد کنند.

در صورتی که نوزاد دختر باشد، عکاس آزادی بیشتری دارد و می تواند فضایی کاملا دخترانه برای عکاسی ایجاد کند. برای مثال استفاده از تپه های فانتزی با شکل گل می تواند زیبایی عکس را دو چندان کند.

چرا دکور عکاسی مهم است؟

شکی در این نیست که امروزه رقابت در همه ی کسب وکار ها زیاد شده است. در هر حرفه ای که مشغول هستید باید بهترین باشید و بهترین ایده ها و کیفیت را در کارهای خود اولویت قرار دهید. یکی از راه های اساسی جذب مشتری دکور عکاسی مثلا برای کودک و نوزاد است. درصورتی که مشتری از دکور داخلی شما خوشش بیاید موفق می شوید. اما اگر نشود باید تغییر دکوراسیون بدهید.

نکاتی که در ساخت دکور باید رعایت کنید

  • در طراحی داخلی آتلیه از ابزار و وسایل فانتزی و کودکانه استفاده کنید.
  • سعی کنید لوازم خطرناکی در آن محل نباشد.
  • طراحی داخلی آتلیه عکاسی کودک باید رنگی و کودکانه و متناسب با ذائقه و روحیه کودکان و نوزادان باشد.
  • دکوراسیون آتلیه نوزاد باید به شکلی طراحی شود که نوزاد را مجذوب و سرگرم کند. اگر دکوراسیون شما می تواند توجه کودکان را به خود جلب کند، می توانید عکس های عالی بگیرید.

کلام پایانی

برای طراحی دکور آتلیه کودکان و نوزادان خود فقط یک بار هزینه می کنید اما تا سال ها شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود. به روز بودن در طراحی و استفاده از تجهیزات مدرن در طراحی دکور بسیار موثر است. دانستن سلیقه والدین باعث رضایت بیشتر آنها از دکور و در نتیجه جذب مشتریان بیشتر می شود.