عکاسی فرمالیته اصطلاحی است که بدون شک به گوش شما نیز رسیده است. این روزها آتلیه‌ها به عروس و داماد توصیه می‌کنند تصاویرشان را به شکل فرمالیته‌ای به ثبت برسانند. همچنین در انواع مزون‌ها لباس‌هایی متفاوت و چشم‌گیر برای این نوع از تصویر‌برداری به فروش می‌رسند. اما ممکن است برای بسیاری مفهوم این اصطلاح نامشخص باشد و از مزایا و معایب آن بی‌خبر باشند. همچنین عده‌ای نکات مهم در این نوع عکس و فیلم‌برداری را نمی‌دانند و این مسئله می‌تواند تمام زحمت‌ها و هزینه‌هایی که می‌کنند را بی‌اثر سازد. از این رو ما در الی استدیو، یکی از بهترین آتلیه های عروس و داماد در اصفهان، این مطلب را به معرفی ضبط فرمالیته، مزایا و نکات مهم در آن اختصاص داده‌ایم. همچنین وجوه تمایز استدیو الهام اشرفیان و خدمات ممتاز آن را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر مراسم عروسی شما نزدیک است یا اینکه به دنبال داشتن عکس و فیلم‌هایی دونفره، چشمگیر و متفاوت هستید با ما همراه باشید.

 

عکاسی فرمالیته در ایران (کویر و شمال)

عکاسی فرمالیته چیست؟

اگر بخواهیم این اصطلاح را در عکاسی و فیلم‌برداری تعریف کنیم، ابتدا باید با معنی واژه‌ی فرمالیته آشنا شویم. این کلمه در فرهنگ‌های معتبر به تشریفات و ظاهرسازی معنی شده است. در واقع ضبط فرمالیته عکس‌برداری‌ای است که به صورت نمایشی و تشریفاتی در روزی غیر از مراسم اصلی ازدواج، با لباس‌هایی متفاوت در مکان انتخابی عروس و داماد ضبط می‌شود. از آنجایی که اغلب این تصاویر پیش از مراسم اصلی ثبت می‌شوند، اصطلاحا به پیش‌کاری نیز شناخته می‌شوند. اما هیچ لزومی برای انجام عکاسی فرمالیته پیش از جشن ازدواج وجود ندارد و زمان آن کاملا به تصمیم عروس و داماد و موقعیت آن‌ها بستگی دارد. در ادامه مزایای ثبت تصاویر به صورت فرمالیته‌ای را بازگو خواهیم کرد.

مزایای ضبط فرمالیته

بسیاری ممکن است عکاسی فرمالیته را عملی بی‌معنی و هزینه‌ای اضافی در نظر بگیرند. عده‌ای نیز تصور می‌کنند دلیلی برای وجود تصاویر تشریفاتی و نمایشی وجود ندارد و بهتر است عکس‌های عروس و داماد مربوط به جشن اصلی ازدواجشان باشد. اما باید بگوییم که ضبط فرمالیته مزایای بسیاری دارد. این مزایا عروس و دامادها را ترغیب می‌کند که حتی در کنار عکاسی و فیلم‌برداری از مراسم اصلی، به ثبت تصاویر فرمالیته‌ای نیز اقدام کنند. در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد.

  • انتخاب مکان و زمان مورد علاقه

تا کنون به انداختن عکس‌های عروسی خود در دل کویر بکر و دست نخورده یا در کنار دریای مواج فکر کرده‌اید؟ زمان کم روز عروسی، هیچ‌گاه این فرصت را در اختیارتان قرار نخواهد داد که بتوانید در مکان‌های طبیعی و شگفت‌انگیز تصاویر خود را به ثبت برسانید. زیرا این اماکن اغلب خارج از شهر و دور از دسترس هستند. اما با برنامه‌ریزی فرمالیته می‌توانید عکس‌هایی رویایی در دل جنگل‌ها، لب ساحل و مکان‌های طبیعی و دست‌نخورده به ثبت برسانید. همچنین همه‌ی ما به فصلی از سال علاقه‌ی بیشتری داریم. قدم زدن با لباس عروس در کنار محبوبتان روی برگ‌های خشک پاییزی یا زیر شکوفه‌های بهاری، رویایی است که می‌تواند با ضبط فرمالیته عملی شود. این در حالی است که ممکن است جشن عروسی شما در فصل موردنظرتان نباشد. آن زمان عکس‌برداری تشریفاتی در زمانی دیگر، تنها راه مناسب برای تجربه‌ی رویاهایتان است.

  • شادابی و سرزندگی

جشن عروسی با وجود خاطره‌انگیزی و لذت‌بخش بودن، بسیار وقت‌گیر و انرژی‌بر است. ساعت‌های طولانی‌ای از روز به آراستن عروس و داماد اختصاص دارد. بعد از آن تا پاسی از شب به جشن و پایکوبی در کنار دوستان و آشنایان خواهد گذشت. اگر در این بین بخواهید زمانی را به عکاسی و فیلم‌برداری اختصاص دهید، به دلیل خستگی ممکن است نتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید. همچنین ممکن است با این کار به اندازه‌ای انرژیتان را از دست بدهید که هیچ لذتی از مراسم عروسی خود نبرید. اما شما با برنامه‌ریزی ضبط فرمالیته، می‌توانید حجم زیادی از فعالیت‌های روز عروسی را به زمانی دیگر منتقل می‌کنید. در آن صورت خواهید توانست تصاویری زیبا و پر از حس زندگی برای روزهای آتی خود به ثبت برسانید. همچنین با چهره‌ای شاداب و پرانرژی در تصاویر و فیلم مراسم عروسیتان ظاهر خواهید شد.

  • تنوع و نوآوری

ممکن است شما ایده‌ای خاص برای عکس‌های دونفره‌‌تان در ذهن داشته باشید. اما تشریفات معمول مراسم ازدواج اجازه‌ی عملی کردن آن ایده را به شما نخواهد داد. عکاسی فرمالیته همان فرصتی است که برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان نیاز دارید. در واقع اختصاص روزی خاص برای ضبط فرمالیته، این اجازه را به شما و عکاستان می‌دهد که با آزادی عمل، خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید تصاویری خیره‌کننده و متفاوت به جا بگذارید.

  • تمرین و آمادگی

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم گاهی ضبط فرمالیته را پیش‌کاری می‌نامند. زیرا اغلب عروس و دامادها برای تمرین عکاسی و فیلم‌برداری مراسم اصلی ازدواجشان، به طور نمایشی زمانی را پیش از جشن عروسی، به عکس‌برداری اختصاص می‌دهند. به این ترتیب با روند کار آشنا شده و برای روز عروسی خود آمادگی کافی به دست خواهند آورد.

نکات مهم در عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته

نکات مهم در فرمالیته

تا به این جا به مزایای عکاسی و فیلم‌برداری فرمالیته‌ پی بردیم. با این وجود همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم اگر عروس و دامادها با نکات مهم در ضبط فرمالیته‌ای آشنایی نداشته باشند، تمام زحمت‌ها و هزینه‌هایشان به باد خواهد رفت. از این رو ما در ادامه مهم‌ترین مسائلی را که باید در عکس‌های دو نفره و عاشقانه‌ی خود مد نظر قرار دهید، بازگو خواهیم کرد.

  • لوکیشن

این روز به شما و رویاهایتان اختصاص دارد. آرزوی شما داشتن عکس‌هایی بانشاط در دل جنگل و کویر است؟ یا رویای تصاویری عاشقانه در کنار موج‌های دریا را دارید؟ شاید هم باغ‌های زیبا و آراسته شده‌ی مناسب عروس و دامادها را ترجیح می‌دهید. تمام این مکان‌ها با حضور عشق شما دو نفر خیره‌کننده خواهند بود. پس به یاد داشته باشید تنها چیزی که در انتخاب مکان عکاسی فرمالیته اهمیت دارد، سلیقه و نظر شما دو نفر است.

  • لباس

می‌دانید که لباس‌های معمول در مراسم ازدواج بسیار مجلل و تشریفاتی می‌باشند. به همین جهت پیشنهاد ما به شما برای انتخاب لباس عکاسی فرمالیته، سادگی است. همچنین می‌توانید به جای لباس سفید از پیراهن‌های رنگی استفاده کنید. اغلب رنگ‌های صدفی ملایم یا سرخ آتشین برای پیراهن عروس، بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده هستند. اما به یاد داشته باشید که این موضوع کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. ممکن است شما بخواهید چند دست لباس مختلف را امتحان کنید. حتی بعضی عروس و دامادها تیپ اسپرت را ترجیح می‌دهند. نوآوری و خلاقیت که از مزیت‌های عکس‌برداری فرمالیته‌ای است، انتخاب لباس را نیز شامل می‌شود.

  • آتلیه

مهم‌ترین نکته برای ضبط فرمالیته، انتخاب آتلیه‌ی مناسب است. تا کنون تمام موارد به سلیقه و خواست شما بستگی داشت. زیرا همان‌طور که گفتیم این روز برای تحقق یافتن رویاهای شما در قالب تصاویر است. لازمه‌ی عملی شدن این اتفاق، عکاس و آتلیه‌ای حرفه‌ای است که بتواند بهترین تصاویر را به ثبت برساند. الی استدیو با مدیریت خانم الهام اشرفیان در کنار تیمی حرفه‌ای و مجرب می‌تواند تمام رویاهای درون ذهنتان را به زیباترین صورت ممکن، به تصاویری ماندگار و قابل لمس تبدیل کند. در ادامه‌ی مطلب با خدمات متمایز الی استدیو آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

الی استدیو، متمایز در ضبط فرمالیته در اصفهان و ایران

الی استدیو، متمایز در ضبط فرمالیته

متوجه شدیم که انتخاب آتلیه توسط شما، مهم‌ترین نکته برای داشتن تصاویر زیبای فرمالیته‌ای است. ما در ادامه با ذکر ویژگی‌های برتر و متفاوت آتلیه‌ی الهام اشرفیان، به شما نشان خواهیم داد که بهترین انتخاب برای این امر، الی استدیو است.

  • خلاقیت و دید منحصر به فرد

عکاسی، در جایگاه هنری مدرن، نیازمند دریچه نگاهی متفاوت و خلاقانه است. الهام اشرفیان، موسس الی استدیو، با دید منحصر به فرد خود هنگام عکاسی فرمالیته، زیباترین تصاویر را از شما به یادگار خواهد گرفت.

  • تخصص و مهارت در کنار تجربه

بدون شک می‌دانید که دو رکن مهم در تمایز افراد حرفه‌ای از عادی، داشتن تخصص در کنار تجربه و مهارت کافی است. این موضوع در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نیز صدق می‌کند. زیرا همان‌گونه که از نگاهی می‌توان ثبت تصاویر را هنر در نظر گرفت، از نگاهی دیگر به منزله‌ی یک حرفه و علم، مورد توجه است. الهام اشرفیان عکاسی فرمالیته را از سال 1389 به صورت تخصصی دنبال کرده است. از این رو شما با انتخاب الی استدیو از حرفه‌ای بودن عکاس انتخابی خود، اطمینان کافی خواهید داشت.

  • برگزاری تورهای فرمالیته

از خدمات متمایز و جذاب الی استدیو، برگزاری تورهایی عاشقانه برای زوج‌ها با هدف ضبط فرمالیته است. از این رو شما می‌توانید در مکان‌های جذاب و دیدنی زیباترین عکس‌های دو نفره را به ثبت برسانید. همچنین در کنارش به سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهید رفت. در واقع تصاویر فرمالیته‌ای شما، یادگاری از سفری رویایی با لباس و آرایش عروسی خواهد بود.

  • مناسب زوج‌های متدین و معتقد

در عکاسی فرمالیته به دلیل فضای عاشقانه با آرایش و لباس‌های جذاب سر و کار داریم. اما فرهنگ شرقی اسلامی ما، هیچ‌گاه حضور مردان غریبه در چنین فضایی را نخواهد پذیرفت. می‌دانیم که اغلب اعضای تیم‌های آتلیه‌ای مرد هستند. این موضوع ممکن است خاطر عروس و دامادهای معتقد را پریشان کند و به خاطر آن از رویای خود دست بکشند. از این رو الی استدیو با فراهم آوردن کادر کاملا زنانه، خیال شما را از بابت پوشش و رعایت اعتقاداتتان راحت کرده است.

تحقق رویاهای شما با الی استدیو

مهارت و تجربه، تخصص و دید خلاقانه، خدمات متمایز و جذاب، تجهیزات پیشرفته و هزاران مورد دیگر، آتلیه‌ی الهام اشرفیان را تبدیل به انتخابی بی‌نظیر و حتمی برای عکاسی فرمالیته کرده است. با الی استدیو، تمام رویاهای عاشقانه‌ی شما در قالب تصاویری ماندگار و بی‌نظیر به واقعیت تبدیل خواهند شد.

 

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو