رینگ لایت ها یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ابزاهایی است که در دنیای نوین به وجود آمده‌اند. در واقع امروزه شما می‌توانید این حلقه‌های نور را در بسیاری از مکان‌ها اعم از مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و حتی شرکت‌ها، مشاهده کنید. احتمالا اکنون سوالات زیادی در ذهن شما شکل گرفته‌اند. مهم‌ترین سوال در ابتدای مطلب این است که رینگ‌لایت چیست و چه کاربردی دارد؟ احتمالا همه‌ی شما تا این اندازه را می‌دانید که این ابزار، جز وسایلی است که هنگام عکس گرفتن از آن اسفتاده می‌شود. پس این سوال برایتان پیش می آید که چرا امروزه در همه جا از این ابزار استفاده می‌کنند؟ مگر این وسیله چه چیزی دارد که تا این اندازه محبوب شده است؟

ما در الی استدیو تصمیم گرفته‌ایم به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

به علاوه باید از هم اکنون به شما هشدار دهیم که احتملا خود شما نیز پس از آشنایی با این ابزار به استفاده از آن علاقه‌مند می‌شوید. از این رو ما در انتها به نکاتی در باب عکاسی با رینگ‌لایت نیز اشاره خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

عکاسی با رینگ لایت

عکاسی با رینگ لایت

گفتیم که رینگ لایت ها ابزاری برای عکاسی هستند و امروزه در بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در این جا سوال مهمی مطرح می‌شود. چرا تمام کسب و کارها از این وسیله استفاده می‌کنند؟ مگر نه اینکه رینگ‌لایت یک ابزار برای گرفتن عکس‌های بهتر است؟ پس چرا باید کسب و کارهایی به جز آتلیه‌ها و عکاسان پرتره، عکس برداری صنعتی و مواردی از این قبیل، نیاز به استفاده از چنین ابزاری داشته باشند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دنیای امروز ما متعلق به رسانه است. این پادشاهی رسانه تا به آن جا پیش رفته که تمام کسب و کارها را با اشتیاق یا به ناچار زیر بال و پر خود کشیده است. پس تمام کاسبان، چه بخواهند چیزی را بفروشند یا اینکه مهارتی را آموزش بدهند، می‌بایست در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف مانند اینستاگرام و یوتیوب، محصول یا مهارتشان را به نمایش بگذارند.

 

آشنایی با رینگ‌لایت

پس متوجه شدیم که دلیل استفاده کسب‌و‌کارها از رینگ لایت و همه‌گیری این بهره‌برداری، تسلط فضای مجازی و رسانه‌های اینترنتی بر دنیای نوین است. اما رینگ‌لایت چیست و چگونه می‌تواند به این کسب و کارها کمک کند؟ برای آشنایی با این ابزار بهتر است ابتدا به معنای لغوی آن توجه کنیم. این اصطلاح از دو کلمه تشکیل شده. اولی رینگ به معنای حلقه و دومی لایت به معنی نور است. پس در واقع اگر بخواهیم این اصطلاح را به فارسی برگردانیم می‌توانیم این ابزار را حلقه‌ی نور بنامیم. در واقع رینگ‌لایت‌ها شبیه مهتابی‌های دایره‌ای و توخالی هستند که نوری بسیار قوی دارند. به علاوه به هیچ عنوان دمایشان بالا نمی‌رود. پس می‌توان روش‌های خلاقانه‌ی زیادی را رویشان پیاده کرد. امروزه برای تولید این ابزار از چراغ‌های ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند. به‌علاوه سایزها و انواع متنوعی از آن‌ها روانه‌ی بازار می‌شوند. از این رو می‌توان گفت انتخاب‌های پیش روی شما بسیار است.

 

دلایل محبوبیت رینگ لایت

 

دلایل محبوبیت رینگ لایت

تا کنون راجع به دو سوال بسیار مهم که در ابتدای مقاله مطرح شد، صحبت کرده‌ایم. حال زمان آن است که به سوال دیگری پاسخ دهیم. می‌دانید که پیش‌تر نیز ابزارهای زیادی برای نورپردازی هنگام ثبت تصاویر وجود داشته است. از جمله این ابزارها که همه‌ی ما همراه خود داریم، فلش دوربین تلفن‌های همراهمان است. پس چرا رینگ لایت ها تا به این اندازه محبوب شده‌اند؟ این محبوبیت می‌تواند به ما نشان دهد که احتمالا ابزار مورد نظرمان ویژگی‌های جذاب و متفاوتی دارد که باعث برتری و تمایز آن بین هم‌ردیفانش شده‌اند. اما این برترین‌ها چیست؟ ما در ادامه تنها به چند مورد از این ویژگی‌های متمایز‌کننده اشاره می‌کنیم. سپس به بازگویی نکات و ترفندهای جذاب برای ثبت تصاویر با این ابزار می پردازیم. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

از بین بردن نقاط کور و نشان دادن جزئیات

معمولا رینگ لایت ها بسیار نزدیک به سوژه قرار داده می‌شوند. به علاوه شکل دایره مانند آن‌ها باعث پخش یک نواخت نور می‌شود. هر دو این موارد چیزهایی هستند که سایه‌های تاریک را فراری می‌دهند و شما می‌توانید در نوری زیبا و مناسب تمام سوژه‌ی خود را ببینید. این نور به اندازه‌ای روشنی‌بخش است که جزییات موجود در سوژه، خواه انسان باشد یا محصول، به خوبی نمایش داده می‌شود. به همین جهت بر هر ابزار نورپردازی دیگری برتری دارد.

 

ایجاد حلقه نور در چشمان سوژه و استفاده آسان

یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌ها که هنگام ثبت تصاویر پرتره در حضور رینگ لایت می‌افتد، تشکیل حلقه‌ای نورانی در چشمان سوژه است. دلیل این اتفاق دایره شکل بودن این ابزار و نزدیکی‌اش به سوژه می‌باشد. به طوری که این حلقه‌ی نورانی عینا در چشمان سوژه، نقش می‌بندد و بازتاب داده می‌شود. از دلایل دیگر محبوبیت رینگ لایت‌ها نیز این است که با وجود این همه جذابیت و مزایا، استافده از آن‌ها به شدت آسان است. در واقع این ابزار پکیجی کامل برای تبدیل شما به یک عکاس حرفه‌ای می‌باشد.

 

نکات و ترفندهای استفاده از رینگ لایت

 

نکات و ترفندهای استفاده از رینگ لایت

اکنون که با دلایل محبوبیت رینگ‌لایت‌ها نیز آشنا شدیم، به سه سوال مهم ابتدای متن پاسخ داده شده است. به یاد دارید که در ابتدا هشدار دادیم پس از آشنایی با رینگ لایت، بدون شک شما نیز شیفته‌ی آن خواهید شد؟ احتمالا این اتفاق برا شما نیز افتاده. پی ممکن است با خود بگویید شما نمی‌دانید چگونه از این ابزار جذاب استفاده کنید. در این جا ما به شما می‌گوییم که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. به کار گرفتن این حلقه‌های نورانی که حتی دمای بالایی نیز ندارند و می‌توانند در هر کجا قرار بگیرند، هیچ دشواری‌ای ندارد. با این وجود ما در ادامه یک سری نکات را برای حرفه‌ای‌تر عمل کردن شما هنگام استفاده از آن‌ها، بازگو می‌کنیم.

 

یافتن رنگ و مقدار نور مناسب

جالب است بدانید که رینگ لایت ها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند. حتی انواعی از آن‌ها در بازار یافت می‌شوند که رنگ نور و میزانش به راحتی و توسط شما قابل تنظیم است. این ویژگی‌ها برای خلق تصاویری هر چه زیباتر بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید هنگام عکس گرفتن رنگ‌های مختلف را امتحان کنید و میزان نور را تغییر دهید. به این شکل می‌توانید مناسب‌ترین نور از لحاظ شدت و رنگ را پیدا کنید. حتی اگر رینگ لایت شما قابلیت تنظیم شدت را ندارد می‌توانید با رعایت نکته‌ی بعدی، این مورد را تعدیل کنید.

 

حفظ فاصله مناسب رینگ لایت و دوربین از سوژه

همیشه اشباع کادر از نور جالب و زیبا نیست. همواره وجود سایه روشن‌ها به جذابیت هر چه تمام‌تر تصاویر می‌افزاید. پس سعی کنید دوربین و رینگ لایت را در زوایا و فواصل متفاوتی قرار دهید تا بهترین کادر با مناسب ترین نور را بیابید. برای نورپردازی توجه کنید که نور حتما به روی مهم‌ترین بخش سوژه تمرکز داشته باشد. به علاوه با استفاده از حفظ فاصله می‌توانید میزان تابش نور را نیز کنترل کنید.

 

به کار بردن رینگ‌لایت در قاب تصویر

یکی از جاذبه‌هایی بصری که در رسانه های مختلف مشاهده می‌کنیم، خلاقیت در به کار بستن رینگ لایت هنگام ثبت تصاویر است. این خلاقیت‌ها به ما نشان داد که حتما لازم نیست حلقه‌ی نور بیرون از کادر دوربین باشد تا بتواند به سوژه جذابیت ببخشید. حضور این حلقه در تصاویر نیز یکی از جذاب‌ترین مواردی است که کادرتان را زیباتر و جلوه‌ی سوژه‌ی شما را بسیار بیشتر می‌کند. شما می‌توانید در میان سوژه را در حالی که میان این حلقه قرار دارید به تصویر درآورید. یا آن که هنگام عکاسی رینگ لایت پشت سر سوژه قرار داشته باشد. حتی به دلیل عدم بالا رفتن دمای رینگ لایت‌ها می‌توانید روش‌های بسیار خلاقانه‌ی دیگری نیز به کار ببندید.

 

 

سخن آخر

رینگ لایت یک ابزار مدرن است تا به شما یادآوری کند نیازی نیست خودتان را محدود به روش خاصی کنید. این شما نیستید که باید با ابزار و شرایط خودتان را وقف بدهید. بلکه باید ابزاری وجود داشته باشند که مطابق با خواسته و میل شما به کار گرفته شوند. و این حلقه‌های نورانی خود این ابزار هستند. پس فراموش نکنید که تمام موارد مطرح شده در این جا تنها مثالی است تا به شما راه را نشان دهد. و شما می‌توانید باقی مسیر را هر جور که می‌خواهید پیش بروید. برای مطالعه راهنمایی‌های بیشتر در زمینه هنر عکاسی می‌توانید به بلاگ ما مراجعه کنید. منتظر نظراتتان هستیم.

 

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو