از عکس گرفتن لذت می‌برید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که از طریق عکاسی درآمدزایی کنید؟ آیا این برای شما شبیه رویایی دور از دسترس است؟ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. زیرا ما در الی استدیو تصمیم گرفته‌ایم شما را با روش های کسب درآمد از عکاسی و فیلم برداری آشنا کنیم. پس از آن می‌توانید رویایتان را زندگی کنید.

 

معرفی روش‌های کسب درآمد از عکاسی و فیلم برداری

بسیاری تصور می‌کنند رشته‌های هنری نمی‌توانند راه و روش خوبی برای امرار معاش باشند. به همین خاطر علاقه‌ی قلبی خود را نادیده می‌گیرند و به سمت مشاغلی که تصور می‌کنند مناسب‌تر است، می‌روند. ما در این جا چندین روش برای کسب درآمد از هنر عکاسی و فیلم برداری برای شما گرد آورده‌ایم. زیرا می‌خواهیم ثابت کنیم که این تصور نادرست است و هنر همواره راهی لذت‌بخش برای درآمدزایی است.

 

 

  • مهارت‌هات رو آموزش بده

 

از بهترین انتخاب ها برای درآمدزایی از هر هنر و مهارتی، انتقال آن به دیگران می باشد. هنر ثبت تصاویر نیز قواعد و همچنین هواخواهان بسیاری دارد. تنها کافی است شما بر قواعد آن تسلط کافی داشته باشید. سپس آن را از طریقی مناسب در اختیار هواخواهانش قرار دهید. اما این طریق‌ها چیست؟ در ادامه 4 روش برای آموزش عکاسی و متعاقبا درآمدزایی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

1) دوره آموزشی برگزار کن

بهترین راه برای کسب درآمد بالا از یک هنر مانند عکاسی، برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری یا مجازی است. زیرا شما می‌توانید هنرتان را در یک زمان واحد به چندین نفر آموزش دهید. همین موضوع باعث می‌شود در زمانی نسبتا کوتاه به درآمدهای بالا برسید. هر چند برگزاری دوره‌های حضوری نیاز به سرمایه اولیه دارند. به علاوه دوره‌های مجازی نیز تنها در زمان شناخته شدن و معروفیت شما فایده خواهند داشت. برای رفع این دو مشکل، دو روش بعدی جایگزین مناسبی است.

 

2) از شبکه‌های اجتماعی استفاده کن

همان طور که گفتیم نداشتن سرمایه اولیه و عدم معروفیت، مانعی برای درآمدزایی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است. برای رفع این مشکل اولین پیشنهاد ما شروع فعالیت در شبکه‌های مجازی، مخصوصا اینستاگرام، است. به این طریق شما به عنوان یک بلاگر هنرمند شناخه خواهید شد. حتی می‌توانید از آن طریق نیز فروش داشته باشید. پس از آن دیگر مانعی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، به خصوص دوره‌های مجازی، نخواهید داشت.

 

3) وب سایت خودت رو راه بنداز

داشتن یک وب‌سایت تخصصی، وجهه و رسمیت بسیار خوبی به شغل تو می‌بخشد. از این طریق شناخته شدن تو همراه با برندسازی و اطمینان بالا خواهد بود. از همین رو افراد بیشتری در دوره‌هایتان شرکت می‌کنند. زیرا اعتماد به یک وب‌سایت رسمی راحت‌تر است. هر چند راه‌اندازی وب‌سایت، حتی اگر برای کسب درآمد از عکاسی باشد، به سرمایه‌ی اولیه ناچیزی نیاز دارد. پس شاید بتوان آن را دومین قدم در نظر گرفت.

 

4) تورهای عکاسی راه بنداز

سفر به نقاط دیدنی و ثبت تصاویر آن‌ها، از جذاب‌ترین موارد برای عاشقان این هنر استو. شما نیز می‌توانید با برگزاری تورهای مسافرتی با مقاصد بکر، تماشایی و خیره کننده، کسب درآمد خوبی از عکاسی داشته باشید. این تورها می‌توانند تفریحی و آموزشی باشند. به طوری که شیوه‌ی خاصی از ثبت تصاویر مثلا عکس‌برداری در شب کویر را، هنگام سفر به شرکت‌کنندگان آموزش دهید.

 

 

  • هنرت رو بفروش

از دیگر موارد برای کسب درآمد از عکاسی، فروختن تصاویر به آن‌هایی است که نیازش دارند. بدون شک نمی دانید لذت پول درآوردن از آن چه دستان تو ثبت کرده، چقدر زیاد است. ما در این جا برای این کار نیز 6 روش عالی به شما معرفی می کنیم. به علاوه شما می‌توانید این کار را در کنار آموزش انجام دهید و هیچ منافاتی با یک دیگر ندارند.

 

1) عکس‌های دیجیتالی بفروش

بسیاری از افراد برای مشاغل خود یا امور دیگر، نیاز به تصاویر اورجینال به صورت دیجتالی دارند. شما می‌توانید از آن‌ها سفارش بگیرید و از این طریق درآمدزایی کنید. از مزایای این کار، راحتی آن است. زیرا دیگر نیازی به چاپ عکس نخواهید دات. تنها فایل آن را برای مشتریان خود ارسال می‌کنید. سپس آن‌ها مبلغی را برای شما واریز می‌کنند.

 

2) به وب‌سایتای معتبر تصویر بفروش

از دیگر مکان‌هایی که می توانید عکس‌هایی که گرفتید را به صورت دیجیتالی بفروشید، وب سایت‌هایی است که مرجع عکس‌های باکیفیت هستند. این وب سایت‌ ها یا خودشان تصاویر را از شما می‌خرند. یا آن که به شما امکان به نمایش گذاشتن تصاویر را می‌دهند. به این طریق عکس‌هایتان در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. این روش برای عکاسان تازه کار و درآمدزایی آن‌ها بسیار مناسب است.

 

3) عکاس‌هات رو چاپ شده بفروش

گاهی می‌توانید تصاویرتان را به صورت چاپ شده بفروشید. برای مثال از آن‌ها برای تکثیر پوسترهای تزئینی یا تابلوهای دیواری استفاده کنید. همچنین خواهید توانست به مشتریان اینترنتی خود در اینستاگرام و وب سایت مژده داشتن تصاویر ثبت شده‌ی زیبای‌ شما به شکل فیزیکی را بدهید. تنها کافی است آن‌ها سفارششان را ثبت کنند تا شما تصویر مورد علاقشان را ارسال کنید. این راه نیز می‌تواند در کنار دیگر روش‌ها برای درآمدزایی استفاده شود.

 

4) برای تصاویرت نمایشگاه راه بنداز

از بهترین روش‌ها برای فروش عکس‌هایتان به صورت فیزیکی و چاپ شده،برپایی نمایش برای آن ها می‌باشد. افراد هنر دوست و سرمایه دار زیادی هستند که حاضرند برای یک تصویر منحصر به فرد، مبالغ زیادی را بپردازند. هر چند این روش کسب درآمد از عکاسی نیز، نیاز به سرمایه‌ی اولیه برای محیا کردن مکان برگزاری و چاپ تصاویر دارد.

 

5) به نشریات تصویر بفروش

از دیگر طرفداران پر و پا قرص تصاویر منحصر به فرد، زیبا و اورجینال نشریات هستند. بسیاری از آن‌ها برای مذاکره با شما بر سر تصاویرتان آماده اند. به علاوه اگر عکاس ماهری باشید مشتری دائمتان خواهند شد. از این رو با کمی تلاش می‌توانید بسیاری از نشریات را منبع ثابتی برای کسب درآمد خود از عکاسی گردانید.

 

6) مسابقات شرکت کن

به طور مداوم از سوی گروه‌ها و فعالان هنری، مسابقات برگزار می‌شوند. برای عکاسی نیز چنین مسابقاتی در سطح دنیا وجود دارند که کسب آراءدر آن‌ها می‌تواند مبلغ بسیار قابل توجهی جایزه به شما برساند. به علاوه برنده شدن در چنین مراسماتی، به شهرت شما می‌افزاید. به همین خاطر فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی خواهند بود.

 

 

  • با هنرت کار کن

اگر از آموزش و فروش تصاویر بگذریم، یک روش دیگر برای کسب درآمد از عکاسی می ماند. کار کردن با هنر و مهارت خودتان. بسیاری دوست دارند مستقل باشند و به طور مستقیم هنرشان را عرضه کنند. برای یک عکاس مستقل بودن چندین شاخه وجود دارد. ما در این جا به 4 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1) عکس‌های تبلیغاتی بگیر

از بهترین روش‌های کسب درآمد از عکاسی، ورود به عرصه تبلیغات و ثبت تصاویر صنعتی است. در این کار شما به خلاقیت و نوآوری زیادی نیاز دارید. به همان اندازه نیز به موفقیت و سرمایه‌ی عالی دست پیدا خواهید کرد. این روش شاخه‌های زیادی نیز دارد که باعث می‌شود هیچ گاه دچار فرسودگی شغلی و عدم تنوع کار نشوید.

 

2) عکاس مدلینگ شو

ثبت تصویر از مدل های تبلغاتی در صنعت پوشاک نیز، زیرشاخه ای از روش قبلی است. با این وجود به دلیل گستردگی کار و علاقه‌ی بسیاری از عکاسان به آن، این مورد را در تیتری جداگانه گذاشته‌ایم. به علاوه می توان عکس گرفتن از مدل‌ها را ثبت پرتره نیز در نظر گرفت. به همین خاطر آن را حد فاصل تبلیغات و پرتره قرار داده‌ایم.

 

3) تصاویر پرتره بگیر

از پرطرفدارترین روش های کسب درآمد با عکاسی، تاسیس آتلیه و ثبت عکس‌های پرتره از مراجعان است. این کار نیاز به سرمایه اولیه دارد. اما می‌توان آن را شغلی تضمین شده و سنتی در نظر گرفت. به همین خاطر برای افرادی که از ریسک کردن می‌ترسند، از تمام روش‌های دیگری که معرفی کردیم، مناسب‌تر است.

 

4) بزن تو کار تشریفات

مراسماتی مانند عروسی، نامزدی، فرمالیته و مواردی ازاین قبیل، همواره به عکاس و فیلم بردار نیاز دارند. شما نیز می‌توانید این حوزه کاری را نیز انتخاب کنید و از این روش برای کسب درآمد از عکاسی استفاده کنید. هر چند شما مجبور نیستید فقط یک حوزه را برای فعالیت استفاده کنید. بلکه می‌توانید چندین شاخه را انتخاب کنید و همزمان پیش ببرید.

 

از بلاگ الی استدیو برای درآمدزایی استفاده کن

اگر این روش های کسب درآمد از عکاسی شما را برای ورود به حوزه کاری این هنر علاقه‌مند کرده است، می‌توانید از بلاگ الی استدیو کمک بگیرید. زیرا ما در بلاگ خود مطالب آموزشی زیادی در مورد تمام این روش‌های ثبت تصویر مانند عکاسی تبلیغاتی و پرتره قرار داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای حرفه‌ای شدن استفاده کنید.