سلام خدمت همه‌ی شما همراهان عزیز. در خدمت شما هستم با یکی دیگر از مقالات کاربردی و جذاب از سایت الی استدیو. اطلاع دارم که سوال خیلی از شما این است که چه طور از طریق عکاسی کسب درآمد کنید. آخر همه چیز پول است. شما باید بتوانید از طریق هر مهارتی که کسب می‌کنید و به آن علاقه دارید بتوانید درآمد کسب کنید. اگر شما مهارتی کسب کنید و سودی از این راه نداشته نباشید در نهایت چه فایده‌ای برای شما خواهد داشت؟ خیلی از ما فقط مهارتی را یاد می‌گیریم صرف اینکه به آن علاقه‌مند هستیم. عکاسی از مهارت‌هایی است که در کنار علاقه‌ و شادی شما می‌تواند یک منبع تامین سود عالی برای شما باشد. در این مقاله قصد دارم شما را با راهای کسب درآمد از این روش آشنا کنم با من همراه باشید.

 

کسب درآمد از طریق فروش عکس

اولین راه سود کردن از این مهارت فروش عکس‌هایی است که تهیه می‌کنید. سایت‌های ایرانی و خارجی‌ای هستند که با ثبت‌نام در پلتفرم‌ها این شرایط را برای شما فراهم می‌کنند تا در قبال دریافت درصدی از فروش شما تصاویرتان را در سایت خود قرار دهند تا کاربران بتوانند آن‌ها را خریداری کنند. البته از طریق سایت‌های خارجی حتما بهتر نتیجه می‌گیرید. در این روش شما نیازی به بازاریابی ندارید. این سایت‌ها مدت‌ زمان زیادی فعالیت داشتند و تقریبا با تعداد کاربران بالا شناخته شده‌اند. اگر در یک پلتفرم جهانی فعالیت داشته باشید کسب‌درآمد شما به صورت دلاری است که با توجه به قیمت بالای ارز در کشور ما این روش یک امتیاز بسیار خوبی است تا با فعالیت کمتر سود بیشتری از  این هنر داشته باشند.

 

درآمد از عکاسی

 

معرفی 5 سایت خارجی برای فروش عکس

1‌.سایت Adobe Stock

از زیر مجموعه‌های Adobe که فعالیت آن در زمینه‌ی فروش عکس می‌باشد. سود شما به کمک این روش غیر مستقیم بین 20 تا 60 از طریق فروش فروش هر عکسی است. Adobe Stock این شرایط را برای شما بوجود می‌آورد که از طریق سایت خود و یا همین پلتفرم مهارت‌تان را بفروش بگذارید.

 

2‌.سایت Fotomoto

در این روش شما می‌توانید Fotomoto را به سایت خود متصل کنید. شما باید عکس‌هایتان را در این سایت تعریف کنید و از این روش هنرتان را به صورت دیجیتال و حتی چاپی در سایت خود بفروشید. مزیت دوم استفاده از این پلتفرم: در این روش هم عکاسان و هم طراحان می‌توانند لوگوی خود را روی تصاویر قرار دهید که به برندسازی آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.

 

3.سایت 500PX

وجود مزیت‌ها و شرایطی این پلتفرم را از سایرین متمایز می‌کند:

  • تصاویر جدید اضافه شده به این سایت در بخش دسته‌بندی و صفحه‌ی Discovery قرار می‌گیرند تا کاربران به راحتی بتوانند تصاویر مورد نیاز خود را پیدا کنند.
  • اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی بازدید عکس شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال مشخص می‌کند هر تصویر در بازه‌ی زمانی چه تعداد کلیک دریافت کرده است.
  • مسابقاتی برگزار می‌گردد که به شما امکان در معرض دید قرار دادن هنرتان را به مخاطب می‌دهد.
  • از هر فعالیتی در این پلتفرم تا 60 درصد هم می‌توانید سود دریافت کنید.

 

4‌.سایت PhotoShelter

در این پلتفرم باید فضای اشتراکی ماهانه یا سالانه خرید کنید تا بتوانید تصویر خود را به صورت دیجیتالی و چاپی بفروشید. پلتفرم‌هایی متفاوتی برای فروش در این سایت موجود است که با انتخاب هر کدام  14 روز امکان تست رایگان دارید. در پلن پایه شما می‌توانید تا 4 گیگ با سود 10 درصد برای حساب PhotoShelter ، در پلن استاندارد تا 100 گیگ با سود 9 درصد و در پلن پرو بی‌نهایت با سود 8 درصد برای حساب PhotoShelter می‌توانید تعداد نامحدود فایل آپلود کنید.

 

5.سایت TourPhotos

اگر اهل سفر و گردشگری هستید و به عکاسی در طبیعت علاقه‌مندید فعالیت در این سایت را به شما پیشنهاد می‌کنم. این پلتفرم‌ در حوزه‌ی عکاسی به‌ صورت تخصصی در بخش مسافری و گردشگری فعالیت می‌کند. این صرفا مزیتی برای عکاسان نیست. گردشگران زیادی از این روش موفق به کسب درآمد شدند و هزینه‌ی سفرهای بعدی خود را تامین کردند.

بلاگری و عکاسی

 

 

شما به عنوان عکاس اطلاعات زیادی در ارتباط با رنگ‌ها، ترکیب‌بندی کامپوزیشن و تم عکس‌ها دارید. می‌توانید از جاهای تفاوتی عکس تهیه کنید و ست‌های خاصی با آن‌ها بسازید. فقط باید هر روز تمرین کنید تا دقیقا تسلط داشته باشید که چه رنگ‌ها و چه سبک‌هایی بیشتر بهم می‌خورند. می‌توانید عکس‌هایی که با قاب هستند با چینش جذابی در پیج بگذارید و بفروشید. برای جذب فالور می‌توانید آن‌ها را به عنوان هدیه به یک بلاگر بدهید تا از پیج شما تبلیغ کند. در پیج خود می‌توانید پست‌هایی تهیه کنید که برای مخاطبان شما چالشی است و راه حل به آن‌ها ارائه دهید. روش دیگر: اکثریت ما به ماجراجویی علاقه داریم. اگر سفر رفتید توصیه می‌کنم حتما از روند سفر خود استوری تهیه کنید و با مخاطب خود به اشتراک بگذارید.

 

برای کسب‌ درآمد و سود بیشتر در آینده مدتی رایگان کار کنید.

اغلب محیط‌های کاری در ابتدای همکاری از شما نمونه کار می‌خواهند. پس باید برای کسب تجربه و جمع‌آوری نمونه کار حتما مدتی رایکان کار کنید. همچنین ایرادات کار شما از این راه رفع می‌گردد و به خلاقیت‌تان کمک خواهد کرد. شروع کنید به صورت رایگان از خانواده و دوستان‌تان عکس بگیرید. تصاویر تهیه شده را در پیج خود قرار دهید تا از این طریق مشتری جذب کنید. شما چه تجهیزات عالی داشته باشید چه نداشته باشد از طریق فعالیت در شبکه‌های مجازی می‌توانید به درآمد برسید. فقط کافی است نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و از این طریق فالور جذب کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا فالورهای شما به مشتری تبدیل شوند. بعد از مدتی که کار شما حرفه‌ای‌تر شد می‌توانید عکس‌های تولد، عروسی و مجالس متفاوت را قبول کنید.

 

برای کسب سود بیشتر حوزه‌ی فعالیت خود را مشخص کنید.

 

 

معین کنید در چه حوزه‌ای بیشتر دوست دارید فعالیت کنید. در زمینه‌ی طبیعت، مد، غذا، سبک زندگی، حیات وحش، ورزشی و اکشن، خیابانی . یا معماری و…. می‌بینید که گزینه‌ها بی‌پایان هستند. هر موردی را که انتخاب کنید به راحتی می‌توانید خلاقیت و مهارت خود را در آن افزایش دهید و در سایت‌ها و مجلات بفروشید. حتی این شراط فراهم است بلاگری شوید که عکاسی را به دیگران آموزش می‌دهد. اگر علاقه دارید با یک نرم افزار  و یا حتی دستگاه خاصی کار کنید می‌توانید در همان زمینه فعالیت کنید و  آموزش دهید. فرضا می‌توانید به طور تخصصی ادیت عکس با فتوشاپ و یا لایت روم کار کنید. یا تمامی ترفندهای عکاسی با آیفون را به مخاطبین خود ارائه دهید.

 

صحبت پایانی

در این مقاله ماهی‌گیری را به شما آموزش دادم. انتخاب با شماست که ماهی خود را از حوض یا دریاچه بگیرید. برای کار خود ارزش قائل باشید و مطمئن باشید با تمرین و تکرار حتما به کسب درآمد ایده آل خود در این زمینه خواهید رسید. تیم قوی و حرفه‌ای الی استدیو در خدمت شما عزیزان است تا با آموزش‌های بیشتر به ‌پیشرفت کار شما کمک کند. کافی است در ارتباط با موضوعی که دوست دارید اطلاعات کسب کنید از طریق پل‌های ارتباطی به ما اطلاع دهید.