روز تولد هر فرد یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین روز در زندگی هر شخصی می‌تواند باشد. معمولا همه‌ی افراد در این روز بسیار خوشحال هستند. و همچنین حس و حال بسیار خوبی دارند. اما این حس و حال آن‌ها می‌تواند از یک تبریک ساده گرفته تا دریافت هدیه و دیدن دوستان خود و از همه مهم‌تر، گرفتن عکس برای یادگاری از این روز. اصولا افراد این روز را جشن می‌گیرند. و با تدارک دیدن در این روز لحظات خوشی را برای خود ایجاد می‌کنند. حال عکاسی تولد و گرفتن عکس با ژست‌های جذاب؛ زیبایی آن را دو چندان می‌کند. ما در این مقاله الی استدیو قصد داریم به بررسی انواع این ژست‌ها بپردازیم و نکات مهمی در این خصوص را برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

 

چگونه عکس تولد جذاب بگیرم؟

در ابتدا باید بگویم که عکاسی تولد یکی از جذاب‌ترین نوع عکاسی است که شما می‌توانید در روز تولدتان عکسی لاکچری را بگیرید و حتی آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اما سوال اینجاست که چگونه این کار را انجام دهید؟! در ادامه با طور کامل انواع ژست‌های عکاسی برای تولد را برایتان خواهم گفت تا بتوانید عکسی جذاب برای خود ثبت کنید. و آن را به عنوان یادگاری نگه دارید. در ابتدا این را در نظر داشته باشید که زیبایی عکاسی تولد برای شما به لوکیشنی که در آن عکس‌برداری می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال عکاسی در فضای باز، آتلیه، منزل، طبیعت و … با انتخاب هر یک از این مکان‌ها می‌توانید جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین عکس‌ها را بگیرید.

 

ایده و انواع ژست عکاسی تولد

 

چه ابزاری را برای عکاسی نیاز دارم؟

ابتدا مراسم تولد خود را ذهن خود متصور شوید. برای اینکه بتوانید تولدی برای خود یا حتی دیگران بگیرید، به چه وسایل و ابزاری نیاز دارید؟ خوب در ابتدا اصلی‌ترین ابزار و‌سایل تولد همان کیک و شمع و حتی تم تولدتان است. حال به این فکر کنید که برای جذاب‌تر شدن آن دیگر به چه ابزارهای دیگری نیاز دارید؟ بله درست است. داشتن بادکنک‌های رنگی یا حتی متناسب با کیک و یا دکور و لباس شما می‌تواند زیبایی خاصی را به عکاسی شما بدهد. اکنون که همه‌ی این‌ها را در ذهن خود تصور کردید، حال به این توجه کنید که با استفاده از خلاقیت که بارها از آن در مقالات مختلف گفتم، ببینید که چه نوع عکسی را می‌توانید بگیرید.

بعد از فکر کردن به این‌ها حال به لوکیشنی که می‌خواهید در آن عکس بگیرید به فکر کنید. همه‌ی این‌ها بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. این را هم مدنظر خود داشته باشید که برای عکاس تولد حتما نیازی نیست که ابزار و وسایل زیادی داشته باشید. حتی می‌توانید با کمترین وسایل و حتی با موبایل خود بهترین عکس‌ها را بگیرید.

 

ایده و انواع ژست عکاسی تولد

داشتن ایده و ترفندهای متفاوت در تصویر برداری، باعث زیبا و جذاب‌تر شدن عکسی می‌شود که شما می‌گیرید. نوع ایستادن، زاویه دید، فضای اطراف، نوع نگاه کردن و … می‌تواند کاری را کند تا شما یک‌ تصویر شاهکاری را به ثبت برسانید. در ادامه حتما ترفند‌ و ایده‌ها را بخوان که مطمئنا خیلی می‌تواند برایت مفید باشد.

 

تم تولد داشته باشید

اخیرا در اطراف خود یا میان دوستان و آشنایانتان دیده‌اید که بیشتر آن‌ها تم برای تولدشان انتخاب می‌کنند. باید بگوییم این کار ثاتیری زیادی در عکسی که می‌گیرید، دارد. پس سعی کنید حتی لباستان را با اطرافیانتان ست کنید. حتی اگر نمی‌خواهید مانند آن‌ها لباس بپوشید، سعی کنید رنگ یکسانی را انتخاب کنید. از طرفی بعضی افراد نیز دوست دارند که در روز تولدشان لباس منحصر به فرد خودشان را بپوشند. به طوری‌ که دیگری مانند و هم رنگ لباس او را نداشته باشد.

 

ایده و انواع ژست عکاسی تولد

 

با ژست قرینه هم، جلوه بصری زیادی به عکس خود بدهید

در این قسمت و ترفند، نوع ایستادن شما، نوع نگه داشتن دست یا حتی زاویه دید و نوع نگاه خود را قرینه جلوه دهید. تجربه‌ی عکاسان در این زمینه نشان می‌دهد که ایجاد قرینگی در تصاویر می‌تواند جلوه‌ی زیادی به آن‌ها بدهد. یک ایده جالب دیگر که خوب است بدانید این است که بعضی افراد حتی با ایجاد نمودن تضاد در حالات صورت خود عکسی جذاب می‌توانید بگیرید. مثلا فردی یک لبخند بزند و فرد مقابلش چهره غمگین به خودش بگیرد.

 

ژست عکس تولد با فشفشه

خوب رسیدیم به بخش جالب موضوع، کمی قبل با هم دیگر وسایل و ابزار جشن تولدی را بررسی کردیم. حال فشفشه نیز یکی از پر کاربردترین آن‌ها است. که می‌توانید با آن ژست زیبایی بگیرید. برای این کار، می‌توانید فشفشه‌ها را رشن کنید و جلو صورت خود بگیرید و عکس یا ویدیوی کوتاهی بگیرید. این کار را اگر به صورت دسته جمعی نیز انجام دهید باعث جذاب‌تر شدن آن خواهد شد. هر چقدر هم که جمعیت بیشتر باشد عکس زیبا خواهد شد. نکته‌ی دیگر این است که زمان عکس گرفتن با فشفشه نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد. یعنی در شب این کار را کنید تصویری که ثبت می‌کنید زیبا خواهد بود.

 

هنگام فوت کردن شمع‌ها عکس بگیر

بعد از بررسی ژست با فشفشه می‌رسیم به همین کار اما با شمع، این ژست از معروف‌ترین نوع عکس‌برداری است. برای این کار شما می‌توانید تصویرهای متفاوتی را به ثبت برسانید. اما یکی از معمول و رایج‌ترین آن‌ها هنگام فوت کردن شمع‌ها است. در کل روشن بودن شمع‌ها در کادرهای پرتره جلوه زیبایی را به تصویر شما خواهد داد.

 

ژست عکاسی تولد

 

بادکنک را فراموش نکن!

بادکنک به راحتی و همراه با یک کیک ساده می‌تواند حال و هوای تولد به شما بدهد. به طوری که عکسی ساده را که با بادکنک ثبت می‌کنید و به اشتراک می‌گذارید، مخاطبین شما سریع می‌توانند متوجه شوند که تولدتان بوده است. یا دست کم تولدی رفته بودید. پس این ابزار به راحتی و آسانی در همه جا قابل دسترسی است. پس هیچ وقت از معجزه و تاثیری که بر عکس‌ها شما خواهد گذاشت غافل نشوید. یک نکته‌ی دیگر این است که می‌توانید آن را تم تولدتان نیز ست کنید.

 

کیک را جلوی صورت خود بگیرید

این ایده و ژست امروز در میان کاربران اینستاگرام بسیار رایج است. و شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. یک موضوع دیگر این است که ممکن است که بنا بر دلایلی نخواهید که چهرتان مشخص شود و … برای این کار می‌تواند به عنوان مثال بادکنک را جلوی صورت خود بگیرید. یا اینکه می‌توانید در غروب که کمی تاریک‌تر است عکس‌های زیبایی با توجه به مکانی که هستید بگیرید.

 

شات‌های زیادی بگیرید

با اینکه دوربین‌های که امروز وجود دارند دارای حافظه‌ی زیادی هستند، در نتیجه از این نظر عکاس‌ها محدویتی مانند قبل در گرفتن عکس بیشتر ندارند. پس بهتر است که عکس‌های متعددی و پشت هم بگیرید تا بعدا بتوانید از بین آن‌ها عکسی را انتخاب کنید. به عنوان مثال از لحظه‌ی فوت کردن شمع‌ها و با باز کردن کادو‌ها چندین شات بگیرید. نکته دیگر این است که می‌توانید از لنز فوکوس خودکار نیز استفاده کنید.

 

در آخر

 

در آخر …

خاطرات تولدتان ممکن است در مموری یا موبایل شما فراموش شوند! بهتر است با چاپ کردن همیشه آن‌ها را به یادگار داشته باشید. و با هر بار نگاه کردن به آن خاطرات خوب روز تولد خود را تداعی کنید. و با دیدن این عکس‌ها و فیلم‌ها باعث یادآوری این روز‌ها و همچنین منتقل کردن بهترین حس به شما می‌شود.
در این مقاله سعی ما بر این بود که به بررسی انواع ژست عکاسی تولد به طور کامل بپردازیم. اگر هنوز هم سوالی دارید و نیاز به راهنمایی در این رابطه دارید، می‌توانید با الهام اشرفیان ارتباط برقرار کرده و از ایشان راهنمایی بخواهید. و اینکه اگر شما هم ایده و ترفنده‌های جدیدی در این زمینه دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.