سلام خدمت شما عزیزان. خیلی خوشحالم که با یکی دیگر از مقالات کاربردی از سایت الی استدیو در خدمت شما عزیزان هستم. در مقالات قبلی عرض کردم، زمانی که شما با رعایت تمامی نکات عکاسی، تصویری را ثبت می‌کنید، تنها نیمی از راه را طی کردید. عکس بدون ادیت یک عکس خامی است که جذابیت لازم را برای مخاطب ندارند. در چند سال اخیر،  اپلیکیشن‌های قدرتمندی برای ادیت ویدیو و عکس طراحی شدند. در نتیجه مثل سال‌های قبل نیازی به برنامه‌های سنگین و سخت‌افزار نیست. کاربر ای او اس و اندروید چه مبتدی و چه حرفه‌ای با استفاده از این برنامه‌ها به راحتی می‌تواند عکس‌های خود را ویرایش کند. در این مقاله قصد دارم چند مورد از این برنامه‌ها را به شما معرفی کنم تا عکس‌های جذاب‌تری نسبت به قبل به مخاطب خود ارائه دهید. با من همراه باشید.

 

 ادیت با  Photoshop Express

یکی از بهترین ترین برنامه‌های ادیت عکس برای سیستم عامل اندروید و ios. با نصب این برنامه‌ی قدرتمند بر روی موبایل یا تبلت می‌توانید با کیفیت فوق‌العاده در فرمت‌های  JPEG  و PNG عکس‌عای خود را ادیت کنید. امکانات این اپلیکیشن عبارت‌اند از: کراپ کردن، تنظیم تضاد رنگی، روشنایی و درخشندگی عکس، حذف موارد اضافی در عکس، تنظیم سایه‌ها و رنگ‌ها، تصحیح تصاویر نامتوازن و از همه مهمتر دارای 50 افکت زیبا است. همچنین این برنامه قابلیت دسترسی به کتابخانه‌ی CC هم دارد. در کنار تمامی این مزایا نقطه ضعف‌هایی هم هست. که مهم‌ترین آن کندی در پردازش و انجام تغییرات می‌باشد. اعمال هر گونه تغییرات حدودا سی ثانیه زمان نیاز دارد. از معایت دیگر این هست که برای پردازش فایل‌های RAW کمی به چالش برمی‌خورید . همچنین در حین اجرای این برنامه برای استفاده از دوربین کمی با محدودیت مواجه خواهید شد. برای راه‌اندازی از این برنامه حتما باید ثبت‌نام کنید.

 

 

ویرایش حرفه‌ای با Ribbet

از جمله برنامه‌های سازگار با سیستم عامل اندروید و ios با دسترسی آسان و دانلود رایگان. این اپلیکشین دارای مجموعه‌ی کاملی از ابزارها برای تنظیم رنگ و نور و ادیت عکس است که توسط آن‌ها می‌توانید دندان‌ها را سفید کنید، حالت چشم را تغییر دهید و همچنین اندکی تناژ رنگ پوست را تغییر دهید. از مهم‌ترین مزایای این برنامه بر خلاف برنامه‌ی قبلی سرعت خوب آن است که بدون تاخیر و معطلی تغییرات را اعمال می‌کند. این برنامه با وجود بهرمندی از سیستم کنترل مناسب طراحی فوق‌العاده دو عیب مهم هم دارد که متاسفانه برای رفع نوقص پوست ابزاری ندارد و تعداد فیلترهای آن محدود است. حساسیت ابزارهای این برنامه بالاست و برای کار کردن دقت و تمرکز بالا از شما نیاز دارد. اما در کل به عنوان برنامه‌ای ساده، خوب و سریع استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌دهم.

 

ادیت با VSCO

نوعی ویرایشگر چند منطوره‌، با قابلیت نصب بر سیستم عامل اندروید و ios. این برنامه را شاید بتوان آن را جزئی از شبکه‌های اجتماعی دانست. چرا که شباهتی با اینستاگرام دارد. زمانی که شما عکس خود را ویراش کردید می‌توانید آن را پروفایل خود قرار دهید و همچنین این شرایط برای شما فراهم است که عکس کاربران را هم ذخیره کنید. با استفاده از این ابزار هوشمند می‌توانید آلبوم‌های شخصی و جذابی بسازید و آن را به اشتراک بگذارید. تعدا فلیتر نامحدود دارد که با خرید آن‌ها می‌توانید عکس‌هایی با جذابیت بالا بسازید.  تنوع ابزارهای این برنامه بالاست. محدودیتی برای استفاده از دوربین گوشی ندارد. همچنین امکان دسترسی به پایگاه داده‌های انواع فیلترها برای شما فراهم است. تنها عیب بارزی که دارد کار با فایل‌های raw کمی دشوار است.

 

 

ویرایش تصاویر با Airbrush

قابلیت‌هایی که این ابزار قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد: صاف کردن و رفع جوش‌های پوست، رفع قرمزی چشم، سفید کردن دندان‌ها، ویژگی بوکه که برای تار کردن پس‌زمینه‌ی عکس‌ها به کار می‌رود، لاغر کردن، تغییر شکل شبیه به عکس‌های هنری، دادن عمق به قسمت‌های متفاوت عکس، کراپ و استفاده ابزار‌های آرایشی از امکانات و مزایای این برنامه است. برای  شما امکان‌پذیر است همزمان از دوربین جداگانه استفاده کنید و قبل از ذخیره‌ی تصویر می‌توانید تغییرات لازم را اعمال کنید. دانلود و نصب Airbrush رایگان است. اما خریدهای دورن برنا‌مه‌ای دارد که شاید برای کار شما ضروری نباشند. به دلیل اینکه قابلیت‌هایی که به طور رایگان در اختیار شما هستند نیازهای ضروری و عمده‌ی شما را رفع خواهند کرد. در این برنامه افکت‌های پیش‌فرضی تعبیه شده که جلوه‌های خاصی به تصاویر شما خواهند داد. در نهایت اگر به دنبال ویرایشگر سلفی عالی هستید این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

 (Enlight Pixaloop)

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که که با چند حرکت و کلیک ساده عکس‌تان را به گیفت متحرک در بیارید انلایت پیکسالوپ را به شما معرفی می‌کنم. این قابلیت برای آب یا ابر بسیار جذاب هست. مثلا می‌توانید در فضای باز به گونه‌ای عکاسی کنید که بخش از آسمان در کادر شما باشد و سپس توسط این قابلیت آسمان موجود در عکس را متحرک کنید. قابلیت‌هایی هستند که به نسخه‌ی جدید (Enlight Pixaloop) اضافه شدند که می‌توانند به جذابیت عکس شما کمک کنند. خروجی کار شما در نسخه‌ی رایگان با رزولوشن 1080 و خوشبختانه بدون واترمارک می‌باشد. در ضمن می‌توانید از قسمت خروجی گرفتن مدت زمان گیفت را هم مشخص کنید. برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر می‌بایست نسخه‌ی پولی اپلیکشن را تهیه کنید و تنها مورد منفی این اپلیکشین هزینه اشتراک زیاد آن می‌باشد.

 

 

(inshot Photo Editor)

این برنامه سبک جدید از ویرایشگرهای به روز است با امکاناتی از جمله: فیلتر، برچسب و جلوه‌‌های متفاوت. مزایای  (inshot Photo Editor) عبارتند از:

  1. دسترسی به 60 نوع فیلتر برای هر عکس
  2. قابلیت ترکیت دو عکس با یکدیگر
  3. ساخت کلاژهای حرفه‌ای
  4. ایجاد بوکه در تصویر
  5. تغییر سایر اندام‌ها
  6. قرار دادن استیکر روی عکس یا نوشتن متن روی آن
  7. ادغام و ترکیب چند ویدئو به همراه اضافه کردن زیرنویس و موزیک
  8. تبدیل فرمت ویدیوها
  9. فشرده‌سازی فیلم
  10. قاب‌های زیبا برای عکس

خیلی از امکانات حرفه‌ای این برنامه با گرفتن حق اشتراک در دسترس قرار می‌گیرند اما کارهای پایه‌ای ویرایش را به خوبی انجام خواهند داد.

 

(LighX Photo Editor)

از جمله ویرایشگرهایی است که به تازگی در پلتفرم اندروید ارائه شده است. قبل از استفاده از فیلترهای آماده این برنامه بیشتر بر تنظیمات دستی تمرکز دارد. شما می‌توانید برای ویرایش دقیق‌تر و حرفه‌ای تر عکس‌های خود به تنظیمات HSL، کانال‌های رنگ  RGB، تراز کردن میزان سفیدی و مواردی مثل تُناژ رنگ، روشنایی، تاریکی، نوردهی و کنتراست دسترسی داشته باشید. اگر به ابزارهایی بالاتر از قدرت فیلتر نیاز دارید استفاده از این برنامه را به شما پیشنهاد می‌دهم. از ویژگی‌های عالی این برنامه کاربرد آسان و راحت آن می‌باشد که بدون هیچ مشکلی می‌توانید در کمترین زمان ممکن عکس‌هایتان را ویرایش کنید، افکت متفاوت اعمال کنید و از قابلیت‌های دیگه بهره ببرید.

 

صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردم چند مورد از بهترین اپلیکشن‌های ادیت عکس را به شما عزیزان معرفی کنم. به یاد داشته باشید عکس بدون ادیت صرفا عکس خامی است که جذابیت چندانی برای مخاطب شما نخواهد داشت. پس توصیه می‌کنم حتما برای ادیت عکس‌ها زمان بگذارید. همچنین می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر جلوه دادن هنر خود از تیم قوی و حرفه‌ای ما راهنمایی بگیرید. تیم ما پاسخگوی شما خواهند بود.