سلام خدمت همه‌ی شما همراهان عزیز. مفتخرم که با یکی دیگر از مقالات کاربردی الی استدیو در خدمت شما عزیزان هستم. دوران نامزدی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی است. چرا که این لحظات تکرار نمی‌شوند و باید با زیباترین ژست‌ها و ترفندها این لحظات را ثبت کرد. در این مقاله قصد دارم به روزترین ایده‌ها را خدمت شما عزیزان ارائه دهم؛ تا خاطره‌های شیرین این دوران همچنان باقی بمانند.

 

ایده‌ی جذاب با حلقه‌ی نامزدی

از مهم‌ترین اکسسوری‌های عروس و داماد حلقه‌ی ازدواج است. تصاویری که با این اکسسوری ثبت می‌شوند از زبیاترین عکس‌هایی است که باقی می‌مانند. در این سبک  می‌توانید عکس دو حلقه را قرار دهید و تصویر عروس و داماد را با سایز کوچک روی هر کدام قرار دهید. داشتن دوربین مجهز و تسلط به ابزار فتوشاپ حتما به جذابیت کار می‌افزاید. صرفا باید کمی حوصله و دقت را چاشنی کار خود کنید. البته که در این روش حتما باید علاقه و عشق طرفین به خوبی به مخاطب منتقل شود. ایده دیگر در این زمینه به کمک ابزار فتوشاپ می‌توانید دامادی که حلقه را به طرف خانم گرفته در ابعاد کوچک  در کف دست عروس قرار دهید.

 

عکاسی نامزدی در ساحل  

عکس‌های فرمالیته ساحل و دریا از دیگر سبک‌هایی است که با وجود نورپردازی طبیعی زبیایی عکس شما چندین برابر می‌کند. یکی از ایده‌هایی که در این صحنه‌ها می‌توانید بکار گیرید داماد را با فاصله‌ی زیاد از عروس قرار دهید. کف دست خانم را به گونه‌ای قرار دهید که داماد روی کف دست او جا بگیرد. یا عروس کنار ساحل قرار گیرد به گونه‌ای که تور پیراهن او با موج‌های دریا ترکیب شود و تفکیک این دو امکان‌پذیر نباشد. یا تور لباس خود را به سمت آسمان ببرید و با یک ادیت تور لباس و ابرها را با هم ترکیب کنید. می‌توانید با زاویه‌ی پایین از انعکاس تصویر دو زوج در دریا عکس بگیرید.  عکاسی کنار دریا بهترین فرصت برای ثبت آثار زیبا با استفاده از کشتی و قابق است. همچنین از تفریحات دریایی از جمله پاراسل غافل شوید لحظات به یادماندنی برای شما خلق می‌کنند.

 

عکاسی در ساحل

 

عکاسی نامزدی در کویر

کویر از جمله لوکیشن‌هایی است که در شب آثار زیبابی می‌توان خلق کرد. توصیه می‌کنم حتما از چادرهای مخصوص این موقیعت با تزئین زیبا در کنار آتش استفاده کنید. از جذابیت عکاسی عروس دامادی با شتر حتما بهره ببرید. از جمله اکسسوری‌هایی که در این موقعیت عکس و کلپ‌های شما را منحصر به فرد نشان می‌دهد کلاه و سربند است. سفاری عروس و داماد در کویر و فیلم‌برداری با هلی‌شات از زیباترین لحظاتی است که برای آ‌ن‌ها ثبت خواهد شد. از دیگر ایده‌های مخصوص این موقعیت قدم زدن بر روی تپه‌هایی است که ارتفاع زیادی دارند که می‌توان از زاویه‌‌ی پایین از رد پای زوج در ماسه‌ها اثر زیبا ثبت کنید.  پیراهن عروس دنباله‌‌دار به همراه وزش باد به زیبایی عکس شما می‌افزاید. ایده‌ی دیگر نشستن خانم بر روی تپه و پهن کردن تور لباس به پایین تپه است.

 

عکاسی نامزدی در کویر

 

عکاسی دو نفره

برای زیبایی بیشتر عکس‌های دو نفره با استفاده از ایده‌های خلاقانه مثل واسطه قرار دادن پیراهن زوج می‌توانید آثار زیبایی ثبت کنید. به آغوش گرفتن عروس و پوشاندن حلقه به شخص دیگر از صحنه‌های رمانتیکی است که عشق بین آن‌ها را می‌رساند. واسطه قرار دادن دست‌ها و بوسیدن دست هر کدام یکی دیگر از ایده‌های عکاسی دو نفره است. از دکوراسیون‌های شیکی که در این سبک می‌توان بکار برد طراحی قلب بزرگ با گلبرگ و قرار گیری هر کدام در یکی از این قسمت‌های قلب است. یا اینکه در ساحل این قلب را طراحی کنید و از هر کدام بخواهید بر روی آن پرش داشته باشند.  یا استفاده از تاب‌های تزئین‌شده که در آتیله یا در طبیعت قابل نصب هستند. رقصیدن و خوابیدن بر پا یا شانه‌ی دیگری از دیگر سبک‌های رومانتیک عکاسی نامزدی دو نفره است. از صنحه‌های جذاب دیگر گل‌های پرپر شده بر روی زمین و دوچرخه‌سواری است.

 

استفاده از سبک مولتی تصویر

این سبک خلاقیت بیشتر شما را می‌طلبد. به نحوی که دو یا چند عکس را با هم ترکیب کنید. این سبک در کنار ساحل و غروب با نورپردازی یکسان بسیار جذاب خواهد شد. در چنین صحنه‌ای داماد دست عروس را از بالا بگیرد و یک عکس بگیرید. یک عکس‌ هم به گونه‌ای بگیرید که پیشانی هر دو به یک دیگر چسبیده‌اند. برای ادیت به کمک نرم‌افزار فتوشاپ عکس دوم را کمی محو و زوم کنید به طوری که از ابعاد تصویر اول کمی بزرگ‌تر باشد و در جلو قرار دهید. تصویر اول را هم بدون هیچ تغییر در سایز و شفافیت در زیر تصویر دوم قرار دهید. می‌توانید یک کادر زیبایی ترسیم کنید و ژست‌های متفاوت هر کدام را با سلیقه و خلاقیت خود در این کادر قرار دهید. توصیه می‌کنم برای جدابیت آثار خود حتما این سبک را در موقعیت‌های رقصیدن یا پوشاندن حلقه پیاده کنید.

 

مولتی تصویر

 

سبک اسپرت در عکاسی نامزدی

این سبک علاوه بر اینکه هیچ محدودیت مکانی‌ ندارد حس و حال صمیمانه‌ی بیشتری از سبک‌های دیگر دارد. چند مورد از ایده‌هایی که این سبک را می‌توان در یک باغ پیاده کرد به شما پیشنهاد می‌دم: فرو بردن شاخه گل رز در موهای عروس خانم توسط آقا دادماد. یا رقصدن و قدم زدن در بین گل‌ها (البته توصیه می‌کنم برای جدابیت بیشتر با هلی‌شات در این زمینه عکس و فیلم تهیه کنید.) اگر شرایط تهیه‌ی ثبت اثر در دریاچه یا دریا فراهم است از قایق تزئین‌شده با چراغ و گل استفاده کنید. دوچرخه سواری در پارک یا یک کوچه باغ  زیبا از دیگر ایده‌های این دسته است. حتی می‌توانید به مناسبت ولن‌تاین در محیط یک پاساژ با خرس بزرگ قرمز تصاویر جذابی تهیه کنید.

 

سبک اسپرت عکاسی نامزدی

 

ایده‌های عکاسی نامزدی در آتلیه

اگر انتخاب شما برای عکاسی آتلیه است توصیه می‌کنم حتما مکانی را انتخاب کنید که فضای آن زیبا و متفاوت باشد و از رنگ‌های خاصی برای طراحی دکوراسیون استفاده کنند. چرا که محیط تاثیر زیادی در زیبایی عکس شما دارد. در این سبک می‌توانید از ایده‌ی مولتی تصویر هم بهره ببرید. مثلا زمانی که عروس و داماد به هم نگاه می‌کنند تصویری بگیرید. سپس عکس چهره‌ی هر دو را پشت عکس اصلی با شفافیت و زوم به میزان کم پشت تصویر اصلی قرار دهید. برای تزئین فضای آتلیه می‌توانید از شمع‌های روشن با چیدمان زیبا یا تاب استفاده کنید.همین‌طور می‌توانید اگر لباس عروس دنباله‌دار است به شکل قلب در بیاورید داماد بر روی قسمتی از لباس بنشیند و دور تا دور لباس را با ریسه‌های نوری یا شمع تزئین کنید. البته در این سبک توصیه می‌کنم در نورپردازی کم و از بالا عکس بگیرید.

 

در پایان

در این مقاله سعی کردم چند موراز جذاب‌ترین ایده‌های عکاسی نامزدی را خدمت شما عزیزان ارائه دهم. به یاد داشته باشید عکس‌های دوران نامزدی یا عقد می‌توانند تا آخر عمر حس عاشقانه‌ی  آن روزها را برای شما تداعی کنند. پس توصیه می‌کنم حتما برای ثبت این لحظات زیبا زمان بگذارید و در این زمینه با افراد حرفه‌ای، خلاق و صبور همکاری کنید. تیم قوی‌ و حرفه‌ای الی استدیو پشتیبان شما عزیزان است تا زیباترین لحظات شما را ثبت کند. با ما همراه باشید.