سلام خدمت همه‌ی شما همراهان عزیز. مفتخرم که با یکی دیگر از مقالات کاربردی از سایت الی استدیو در خدمت شما هستم. یکی از بهترین اتفاقات در زندگی مشترک تولد فرزند خانواده است و بدون شک از زیباترین لحظات ثبت مراحل رشد فرزند شما است. در این مقاله ترفند و ایده‌های جذابی با شما اشتراک خواهم گذاشت تا این لحظات زیبا برای شما ثبت گردد و با دیدن آن‌ها خاطرات شیرین برای شما مرور شود. همچنین بسیار خوشحال می‌شوم بعد از این مقاله تصاویر تهیه شده از نوزاد دلبدنتان به اشتراک بگذارید.

 

عکاسی از بچه در منزل

 

عکاسی از نوزاد در منزل

بچه‌ها در خانه احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند. بنابراین گاهی اوقات یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکاسی با حس طبیعی منزل است. در ادامه چند ایده برای عکاسی در منزل به شما پیشنهاد می‌دهم.

1.از لوازمی که برای نوزاد تهیه کردید در کادر استفاده کنید. مثل پتو، اسباب‌بازی استفاده کنید. اما در عین حال عناصر اضافی در کادر قرار ندهید.

2.نوزاد اندام کوچکی دارد؛ زمانی که کادر به نسبت بزرگی دارید اجازه دهید پدر و مادر در پس‌زمینه و پیش‌زمینه قرار بگیرند. برای پیاده‌سازی این ایده می‌توانید از تخت‌خواب دو نفره یا مبل‌های منزل استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید به صورت دسته جمعی عکس بگیرید پیشنهاد می‌کنم بر اساس اندازه‌ی قد به مجموعه‌ی خود نظم دهید.

3.از آینه یا شیشه برای انعکاس تصویر نوزاد استفاده کنید.

4. از حالت‌های متفاوت عکس بگیرید. زمان خواب نوازاد از لحظاتی است که آرامش را به مخاطب القا می‌کند. در زمان بازی از او عکس بگیرید. بدون نگاه به دوربین و در حالت بازی حس طبیعی او حفظ می‌شود.

5. به جای استفاده از فلاش دوربین حتما از نور طبیعی استفاده کنید. به نحوی که هیچ سایه‌ای زیر گردن یا زیر چشم نیافتد. توجه کنید که چشمان نوزاد در برابر فلاش دوربین آسیب می‌ببیند. از فلش در زمان خواب یا با فاصله‌ی دور و قابلیت زوم کردن استفاده کنید.

 

استفاده از موقعیت‌های منزل

1. می‌توانید تشت یا وان حمام را تزئین کنید و نوزاد را درون آن قرار دهید. یا از سینک ظرف‌شویی استفاده کنید و  آن را با تکه‌های میوه تزیین کنید.

2. نوزادان معمولا از بودن در آب لذت می‌برند. دمای حمام را مناسب نگه دارید و فضا را با حباب تزیین کنید. حباب در صحنه جلوه‌ی بسیار زیبایی به عکس شما خواهد بخشید.

3. بعد از حمام کردن می‌توانید با پوشاندن حوله و تزیین اطراف او با لوازم مخصوص حمام عکس بگیرید.

4. می‌توانید تخت خواب را با گل به شکل قلب تزیین کنید و او را در وسط آن قرار دهید. با قرار گیری پدر و مار در اطراف این فضا عکس پر احساس و زیبایی خواهید داشت.

5. عکاسی از دستان و پاهای کوچک نوزاد را به هیچ عنوان فراموش نکنید. پدر و مادر و نوزاد می‌توانند روی تخت دراز بکشید و از کف پای هر سه عکس بگیرید. یا اینکه دست نوزاد در دست مادر و دست پدر پشت دست مادر حس عشق و دوست‌داشتن بین هر سه را انتقال می‌دهد.

 

عکاسی در طبیعت

 

عکاسی در طبیعت

از دیگر سبک‌های عکاسی از نوزاد عکاسی در طبیعت است. بدون شک به علت بک‌گروند زیبا از قشنگ‌ترین تصاویر محسوب می‌گردند.

1.نوزاد تازه متولد شده نمی‌تواند ژست خاصی بگیرد اما به خاطر اندام نرمی که دارد در حالت خواب می‌توان با جابه‌جایی و قراردادن دست و پای او در حالت‌های متفاوت صحنه‌ زیبایی ایجاد کنید. اطراف او را سبدهای میوه و گل و برگ قرار دهید.

2.معمولا فصلی از سال که در آن عکاسی می‌کنید رنگ پس‌زمینه و بک‌گروند شما را تعیین می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنم سبد و لباس فرزندتان را متناسب با آن انتخاب کنید.

3.از جمله اکسسوری‌هایی که به زیبایی تصویر می‌افزاید تهیه‌ی هد بند گل برای نوزاد است.

4.اگر به عنوان یک عکاس شرایط عکاسی درطبیعت برای شما مقدور نیست می‌توانید دکوراسیون طبیعت را با چوب در آتیله‌ی خود ایجاد کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از گل‌های مصنوعی استفاده کنید از نوعی بکار ببرید که رنگ طبیعی دارند.

5.نوزادان سه ماه به بالا می‌توان از ژست‌های بیشتری بهره برد. زیراندازی پهن کنید و از نوازاد به حالت نیم‌خیز از زاویه‌ی پایین عکس بگیرید.

6. می‌توانید بچه را بین گل‌ها بنشانید. در صورتی که هنوز نمی‌تواند به طور کامل بنشیند با بالشت تکه‌گاه درست کنید و با گل و برگ بالشت‌ها را بپوشانید.

7.اگر قصد دارید دست جمعی عکس بگیرید پیشنهادم فضایی با غروب آفتاب در یک منظره‌ای از گندم است. البته حتما پشت به نور خورشید قرار گیرید تا سایه‌ روی صورت شما قرار نگیرد.

8. از جمله عناصر طبیعی که به زیبایی عکس شما می‌افزاید قاصدک‌ها هستند. می‌توانید فضای کادر را با آن‌ها تزیین کنید. حتما مراقب باشید وارد گوش نوزاد نشوند.

9. ایده‌ی آخر در زمینه‌ی عکاسی در طبیعت تزیین محیط اطراف کودک با میوه‌های فصل سال است.

 

عکاسی نوزاد در بیمارستان

 

عکاسی از نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان

در ساعت و روز‌های اولیه‌ی تولد نوزاد، پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده از دلچسب‌ترین لحظات میزبانی از فرزند خود را دارند. زمانی که برای اولین بار نوزاد خود را به آغوش می‌گیرند تجربه‌ی ناب و غیرقابل وصفی خواهند داشت. اگر به عنوان عضوی از خانواده چشم به راه آمدن این مهمان هستید یا به عنوان یک عکاس قصد همکاری با خانواده‌ای دارید در این زمینه ایده‌ و نکاتی به شما ارائه خواهم داد که با اجرای آن‌ها تصاویر جذابی ثبت خواهید کرد.

1. در این موقعیت فعالیت‌های عادی نوزاد مثل گریه کردن، خوابیدن، خندیدن در خواب و خمیازه کشیدن به جذابیت و زیبایی عکس شما می‌افزاید.

2. علاوه بر نوزاد چهره‌ی خانواده هم در این موقعیت دیدنی است. حتما در لحظاتی که فرزند خود را به آغوش گرفتند به طور طبیعی عکس بگیرید.

3. الزاما نیازی به وجود چهره‌ی بچه در کادر نیست همین‌که دست و پای ظریف بچه در کادر قرار گیرد رشد روزافزون آن‌ها را نشان خواهد داد.

4. از مهر کف پا و ثبت تصویر آن در پرونده و دستبند شناسایی او غافل نشوید. این عناصر به منحصر بودن آثار شما کمک می‌کند.

5. بهترین زاویه برای عکاسی از نوزاد از زاویه‌ی بالاست. به این ترتیب از یک صندلی محکم استفاده کنید. البته مراقب باشید بر روی بچه سقوط نکنید.

 

استفاده از فضای بیمارستان برای عکاسی از نوزاد

1. از فضایی که برای تزیین در بیمارستان تدارک شده استفاده کنید. تخت‌هایی در بیمارستان برای نوزادان هستند و با تور تزیین شده‌اند زمینه‌ی بسیار زیبایی را برای عکاسی فراهم کرده‌اند.

2. داشتن عکس یادگاری نوزاد به همراه ماما هم به شما پیشنهاد می‌کنم. شاید در آینده فرزند شما مشتاق باشد شخصی که او را به دنیا آورده ببیند.

3. در لحظه انتظار، شکار لحظه‌ها داشته باشید و ازهمراهان که پشت درب بی‌صرانه منتظر هستند تصویر تهیه کنید.

4.  با اجازه‌ی پرستار یا مامای بخش نوزاد را در کنار نوزادان دیر قرار دهید و از این سبک هم اثر تهیه کنید.

 

چند نکته

1. اولین نکته باید مد نظر داشته باشید این است که آرامش بچه اولویت است. به هیچ عنوان با قرار دادن نوزاد به حالت‌های مختلف آرامش را او را صلب نکنید.

2. به هیچ عنوان روی صورت بچه را با کلاه یا پتو نپوشانید. نوزاد تازه متولد شده نیاز به اکسیژن زیادی دارد.

3. به یاد داشته باشید که از نور طبیعی استفاده کنید و اگر نوزاد چشمان‌ش باز است با فلش دوربین در فاصله‌ی کم عکس نگیرید. فلش به چشمان آن‌ها آسیب خواهد زد.

 

در پایان 

در این مقاله ایده‌های مربوطه به نوزاد در فضای بیمارستان، منزل و طبیعت را خدمت شما عزیزان ارائه دادم. حتما با پیاده‌سازی این نکات تصاویر به یادماندنی و زیبایی خواهید داشت. اگر قصد همکاری با عکاس حرفه‌ای  و ثبت این لحظات شیرین را دارید تیم قوی الی استدیو در خدمت شما عزیزان است.