برای عاشقان حرم هر نشانه ای از او شایسته است و چه نشانه بهتر از یک عکس دونفره از زمانی که به زیارت حرم رفته‌اید. امروزه بسیاری از زوجین علاقه‌ای زیادی دارند که بعد از ازدواج به یک سفر زیارتی بروند و فصل جدید زندگی خود را اینگونه آغاز کنند. برای زوج‌ های پیر و جوان، عکس‌برداری فرصتی برای بیان شخصیت خود و به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود با افرادی که دوستشان دارند را فراهم می‌کند. اما احتمالا برای عکاسی در حرم برای هر زوجی این سوال پیش بیاید که چه ژست دو نفره‌ای برای عکاسی در حرم مناسب است. در اینجا ما چند مدل ژست با ایده‌های خلاقانه دو نفره را که می تواند با آن‌ها عکس‌هایی ویژه خلق کنید را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید به راحتی آن‌های که از همه بیشتر مناسب شخصیت شماست را انتخاب کنید.

 

کنار هم رو به دوربین بایستید

این ژست یکی از بهترین ایده‌های عکاسی کنار حرم است، زیرا بسیار ساده است و اکثر افراد از این ژست استفاده می‌کنند. کنار هم بایستید و به دوربین نگاه کنید می توانید دست‌های یکدیگر را نیز در دست هم بگیرید. این عکس با منظره حرم یک فوق‌العاده و به یک ماندنی می‌شود.

 

 

 

عکس گرفتن درحال دعا کردن

عکس گرفتن درحال دعا کردن

دست‌های خود را روبه بالا ببرید و در حال دعا کردن عکس بگیرید.

بسیار زیبا است که زمانی که دو نفره در کنار هم ایستاده‌اید و دعا می‌کنید. عکس خود را ثبت کنید. چنین عکسی در کنار حرم بسیار زیبا و به یاد ماندنی می‌شود و دیدن دوباره آن عکس تداعی بخش آرزو‌ها و نیت‌های شما در اول زندگی مشترک‌تان است.

عکس گرفتن در حال دانه دادن به کبوترها

همیشه در اطراف حرم‌های زیارتی کبوتر‌ها نیز وجود دارند، همه افراد دانه دادن به این حیوانات را دوست دارند. چه خوب است زمانی که دو نفره در حال دانه دادن به کبوتر‌های حرم هستید یک عکس بگیرید. این ایده می‌تواند بسیار خاص و خلاقانه باشد و بعد‌ها با دیدن دوباره این عکس یاد حس خوب آن لحظه بیفتد.

کنار ضریح باستید و عکس بگیرید

همه افرادی که وارد حرم می‌شوند. دوست دارند هرچه زود تر به ضریح برسند. پس چه خوب است که بتوانید یک عکس کنار خود ضریح داشته باشید. از آنجایی که بیشتر مواقع کنار ضریح شلوغ می باشد.

سعی کنید در ساعت‌های خلوت برای عکاسی به کنار ضریح بروید. برای این مدل عکس می توانید دو نفری کنار هم بایستید یا اینکه دست‌های خود را روی حرم بگذارید طوری که انگار دارید ضریح را زیارت می‌کنید یا در حال بوسیدن ضریح مقدس یک عکس بگیرید. این عکس‌ها می‌توانند بیشترین حس و حال حرم را نشان دهند.

 

پشت به دوربین باستید

پشت به دوربین و رو به حرم باستید و در حالی که دارید به حرم نگاه می‌کنید یک عکس بگیرید. برای گرفتن چنین عکسی می توانید هم دیگر را در آغوش بگیرید و یا اینکه ساده کنار هم بایستید.

این عکس می توانید از زاویه پشت شما باشد یا اینکه از سمت نیم رخ یا سه ربع شما باشد. در هر صورت ایده عکاسی جالبی می‌باشد.

نگاه کردن به یک جهت نماد ارزش‌های قوی است. خصوصا اگر ان را کنار حرم اجرا کنید. که در عکس‌های شما مانند یک دوتایی قدرتمند به نظر می‌رسند.

دست‌های خود را شکل قلب کنید

این یکی از معروف‌ترین ژست‌های عکاسی دو نفره در کنار حرم است. زیرا چنین عکسی بسیار زیبا می‌شود و حتی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی نیز جالب است. میتوانید رو به حرم و پشت به دوربین باستید، یا اینکه کاملا رو به دوربین باشید. در هر صورت این است. بسیار به یاد ماندنی و جالب می‌شود.

هرکس با دست‌هایش یک طرف قلب را ایجاد کند. سپس دست‌هایتان را به هم بچسبانید. تا در کنار هم یک قلب کامل ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کنار هم بایستید و هر کس با دست هایش شکل قلب را نشان دهند. که بار هم می تواند ایده جالبی باشد.

به آرامی صورت شخص مقابل را نوازش کنید

می‌توانید به آرامی صورت یکدیگر را نوازش کنید، لحظه‌ای لطیف را ثبت کنید.  می‌توانید به آرامی گونه‌های یکدیگر را نوازش کنند یا فقط صورت خود را با هر دو دست نگه دارند. از آنها بخواهید در حین انجام این کار به چشمان یکدیگر نگاه کنند.

این یک راه عالی برای ایجاد صمیمیت در عکس‌های شما است. با این حال، این ژست را زمانی انجام دهید که احساس راحتی می‌کنید. اگر بلافاصله با این کار شروع کنید، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنند و عکستان خوب نشود.

دست هم را بگیرید و قدم بزنید

این کار را می‌توان در هر نقطه از عکاسی انجام داد. ژست کلاسیک زوج که دست هم را گرفته‌اند و قدم می‌زنند ممکن است کمی کلیشه ای باشد، اما هرگز قدیمی نمی شود.

برای اینکه عکس‌هایتان واضح‌تر شوند، از زوج بخواهید جلوی شما راه بروند. آن‌ها باید یک مقصد مشخص داشته باشند تا همه شما بدانید تا کجا باید بروید.

در حین راه رفتن زن و شوهر، ممکن است صحبتی داشته باشند، بخندند یا به چیزی در اطرافشان اشاره کنند. در کنار حرم زمان مناسب برای گرفتن این عکس‌ها با منظره جذاب زیارتی است.

بوسه بر پیشانی

بوسه پیشانی یکی دیگر از ژست‌های ظریف اما شیرین برای عکاسی پرتره نزدیک است . خصوصا در کنار حرم برای زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند یک عکس خاطره‌انگیز و زیبا ایجاد می‌کند.

بوسیدن دست همسرتان

بوسیدن دست کسی همیشه نماد احترام، عشق و تحسین بوده است. شما می توانید از این ژست اغلب در طول عکاسی زوج کنار حرم به نشانه تشکر قدردانی از وجود هم، استفاده کنید. ترکیب آن با سایر ژست‌ها باعث می‌شود عکس‌های کنار حرم شما منحصر بفرد‌تر به نظر برسند. دست خود را دراز کنید و دست زوج‌ تان را در حالی، که پشت به شماست بگیرید این مدل عکس از عکس‌های مسافرتی محبوب می باشد. که اغلب در عکاسی با گوشی استفاده می شود و جزو عکس‌های منحصر به فرد برای به اشتراک گذاشتن در صفحات مجازی است. چنین ژستی، عکاسی در یک مکان زیبا مثل حرم ایده خوبی است.

 

به شانه طرف مقابل تکیه کنید و به حرم نگاه کنید

انجام این ژست زوج در طول عکاسی در حرم راحت تر است. یکی از زوجین شما باید به شانه دیگری تکیه کند. و از  پشت عکس بگیرید تا نشان دهید که به چه حرم نگاه می کنید. نمای حرم یک نمای خاص و جذاب برای این مدل عکس است.

با دست به حرم اشاره کنید

زن و شوهر معمولا باید باهم به چیز جالبی با هم اشاره کنند. و چه قشنگ می‌شوید زمانی که در حرم حضور دارید. به حرم اشاره کنید و عکس بگیرید. در این عکس دو نفر می‌توانید با دست به حرم اشاره کنید. اما بهتر است که یک نفر شما به ان اشاره کند. انگار که دارد جزئیاتی از حرم را به فرد دیگری نشان می‌هد.

 می‌توانید از زاویه نزدیک این عکس را بگیرید. یا یک عکس عریض ایجاد کنید که بتوانید تمام جزئیات منظره حرم را در عکس به خوبی نشان دهید.

اهمیت گرفتن ژست عکاسی در حرم

شاید فکر کنید ژست گرفتن برای عکس کنار هم اصلا کار ضروری نیست. اما باید به شما بگویم که ژست یک پیام رمزگذاری شده است که مستقیماً با مغز شما به زبانی به قدمت خاستگاه زندگی انسان روی زمین است و امروزه با وجود دوربین‌های عکاسی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

قبل از اینکه انسان‌ها به موجوداتی سخنگو تکامل یابند، ما از طریق حرکات، صداها و بیان با یکدیگر ارتباط برقرار می کردیم. این شیوه ارتباط معمولاً به عنوان زبان بدن شناخته می شود و مغز ما یاد گرفت که چگونه احساسات مرتبط با رفتارهای مختلف را تشخیص دهد تا بتوانیم زنده بمانیم و با هم زندگی کنیم.

همانطور که مشخص است، زبان بدن 14 برابر بیشتر از کلمات گفتاری مورد اعتماد است. وقتی احساسی را احساس می‌کنید، بدن شما به طور غریزی در پاسخ حرکت می کند و شما با دیدن ژست‌های عکس خود می توانید آن لحظه را واقعا احساس کنید. پس انتخاب یک ژست که با سلیقه شما مناسب باشد خصوصا در کنار یک مکان زیارتی مثل حرم و یک مسافرت که در آن خاطرات زیادی می ‌سازید بسیار مهم است.

سخن پایانی

به راحتی می‌توانید از هر یک از ژست‌های زوجین در این مقاله برای الهام گرفتن و ایده‌هایی در عکاسی حرم و استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این ژست‌های را زمانی امتحان کنید که احساس خوبی دارید و ژستی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید و بیشتر به شخصیت شما نزدیک است.

توصیه می کنم قبل از عکاسی ژست‌ها را آزمایش کنند. تا ببینید با کدام یک می‌توانید بهتر ارتباط برقرار کنید. از این طریق می توانید عکس های صادقانه و واقعاً زیبایی بگیرید. زیرا که ژست شما در عکاسی بیان‌گر احساس و شخصیت شماست و این عکس قرار است تا سال‌ها یا حتی تا آخر عمر برای شما باقی بماند. پس در انتخاب ژست خود دقت کنید و در تمامی عکس‌ها لبخند به لب داشته باشید. تا احساس خوب را در عکس‌های خود انتقال دهید.

در این مقاله سعی کردیم نکات عکاسی در حرم را بیان کنبم. امبدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

 

با ما در ارتباط باشید