ژست عکاسی حالتی از بدن است که شما با آن حالت در مقابل دوربین قرار خواهید گرفت. ژست های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید هر یک را انتخاب کنید. اما باید این ژست ها را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید. به عنوان نمونه افرادی که اضافه وزن دارند و دوست ندارند چاق دیده شوند می توانند با یک سری از آپشن ها این ایراد را برطرف نمایند. نور، حالت چهره، فضای محوطه، حالت دست و پا … هر یک به نوبه خود امتیاز ژست شما را می توانند کم و زیاد نمایند. قبل از این که شما را با ژست عکاسی مدلینگ آشنا نماییم در ابتدا لازم دانستیم تا برخی از آپشن های خوب و تاثیر گذار را برای شما بیان نماییم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برخی از نکات برای بهتر شدن ژست عکاسی

ما در این زیر برخی از موارد تاثیرگذار در ژست عکاسی را نام برده ایم. امیدواریم با به کار بردن برخی از آن ها، عکس بهتری داشته باشید.
• زاوهی و انحنا دادن به بدن
• اگر می خواهید چشمانتان بزرگ تر و حجیم تر دیده شود از عکاس بخواهید که دوربین را اندکی بالاتر از سطح چشمان شما قرار دهد.
• اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید لاغرتر از چیزی که هستید به نظر برسید. بهتر است یک طرفه ایستاده و چانه تان را به سمت لنز دوربین بگیرید. لازم به ذکر است که در این ژست باید پشت شما به دوربین باشد.
• نکته قابل توجه در هنگام عکس دسته جمعی، توجه به اندازه صورت است. گروه را دو دسته کنید. افرادی که صورت بزرگ تری دارند عقب تر و افرادی که صورت کوچک تری دارند جلوتر از دیگران بایستند.

7 مدل ژست عکاسی مدلینگ

به طور معمول مدلینگ ها عکس های بسیار بهتر و جذاب تری از افراد معمولی دارند. یک عکس خوب به عوامل گوناگونی از جمله کیفیت و میزان دقت دوربین و … بستگی دارد. یک عکاس خوب باید علاوه بر دانستن نکات قابل توجه به هنگام عکس گرفتن، باید مسلط به برنامه ویرایشگر چهره از نوع حرفه ای باشد. تا ایرادات را رفع و عکسی بدون نقص تحویل مشتری بدهد. ما در این بخش شما را با 7 مدل ژست عکاسی آشنا خواهیم کرد که به سبک مدل ها دیده شوید.

1- ژست عکاسی در خیابان

برای این که بتوانید از بین این همه افراد حاضر در خیابان، جلب توجه بیشتری داشته باشید. بهتر است نوع پوشش خود را با دیگران متفاوت کنید. این متفاوت بودن ممکن است با لباس های قدیمی و یا جدید رونمایی شود. انتخاب با خودتان است هر نوع سبکی را که دوست دارید انتخاب کنید. اما به نوع رنگ آن ها دقت ویژه ای نمایید. معمولا دختران در لباس هایی به رنگ قرمز و سفید و پسران در رنگ قهوه ای و مشکی بیش تر خودنمایی می کنند.

برای آقایان بهتر است که کت یا کاپشن خود را در دست نگه داشته و راه بروند. ژست عادی خود را فراموش نکنید و کم تر جلب توجه نمایید. در این میان عکاس باید پشت سر هم عکس بگیرد تا یک عکس ناب را از میان آن ها انتخاب نماید. بانوان لازم است که یک اسموتی در دستان خود داشته و به عادی ترین صورت راه بروند.

2- ژست عکاسی در پارک

پارک یکی از جاهای تفریحی می باشد که برای عکس گرفتن بسیار مناسب است. برای این کار می توانید خواهر زاده و یا برادر زاده خود را به پارک ببرید. از وی بخواهید تا سرسره بازی کند. در بخش انتهایی سرسره به صورت کاملاً اصولی بنشینید. در این عکس باید بینندگان شاهد انتظار شما برای در آغوش گرفتن کودک باشند. این ژست برای آقایان بیشتر مناسب است.

3- ژست عکاسی در خیابان

در جاده هایی که تردد بسیار کمتری دارند، شما می توانید یک عکس زیبا از خود خلق کنید. آقایان بهتر است از دو رنگ برای پوشیدن لباس استفاده نمایند. ترکیب سفید و مشکی بهترین گزینه است. پیشنهاد ما پوشیدن دو پیرهن بر روی هم است به گونه ای که پیرهن زیرین تیشرت و جلو بسته به رنگ سفید و پیرهن رویی دکمه دار و سیاه باشد. دکمه‌های پیرهن سیاه را باز نگه دارید تا پیرهن سفید خود را نشان دهد. از شلوار و کفش مشکی استفاده نمایید. به حالت نشسته جلوی دوربین بمانید و از عکاس بخواهید تا شما را در امر قرار دادن زاویه صورت یاری رساند.

4- خانه

شما می توانید در نشیمن یک عکس به یاد ماندنی از خود داشته باشید. برای این ژست بهتر است بر روی مبل به راحت ترین میزان ممکن دراز بکشید. اگر تابلو دارید می توانید آن را به دیوار بزنید تا در عکس خودنمایی کند. کتابی را بردارید و در حال خواندنش باشید. اگر پتوی مسافرتی هم طیف با مبل را دارید که چه بهتر. این کالا کمک زیادی به زیباتر دیده شدن عکس خواهد کرد. پتوی مسافرتی را بر روی پا و قسمت از بدن بندازید و شروع به خواندن کتاب کنید.

5- اتاق

یکی از راه های مؤثر برای زیباتر کردن عکس در اتاق خواب، استفاده از روزنامه دیواری می باشد. به این صورت که لازم است روزنامه دیواری خریداری و به محوطه ای از دیوار که دوربین آن جا را خواهد گرفت بزنید. بر روی صندلی بنشینید و کتابی را در دستان خود بگیرید. در این میان انتخاب لباسی که تقریبا هم رنگ با رنگ روزنامه دیواری نیست بسیار حائر اهمیت است. به دلیل این که نباید رنگ ها با یک دیگر در این حد ادغام شوند.

6- حیاط

برای گرفتن عکس در حیاط خانه، بهترین گزینه استفاده از تاب و باغچه است. اگر حیاط منزل شما تاب دارد می توانید بر روی آن نشسته و تاب را تکان بدهید. سعی کنید لبخند ملایمی بزنید. برای ژست عکاسی در باغچه، بهتر است باغچه شما سرسبز باشد. به صورت یک طرفه نشسته و به روی گل ها خم شوید. و دستان خود را بر روی یک گل بکشید. هر دوی این ژست، مختص بانوان است.

7- عکاسی با حیوانات خانگی

به طور معمول، بیش تر افراد حیوانات خانگی هم چون سگ را نگهداری می نمایند. بنابراین ما نیز لازم دانستیم تا ژست عکاسی با این حیوان را شرح دهیم. برای این کار بهتر است تا شما لباس ورزشی اسپورتی را بپوشید و در حال دویدن با سگ خود باشید. از عکاس بخواهید تا پشت سر هم عکس بگیرد.

سخن آخر

ما در این مقاله 7 مدل از ژست عکاسی مرسوم بین مدلینگ ها را شرح دادیم. شما می توانید به سلیقه خود هر کدام را اجرا کرده و عکس به یاد ماندنی داشته باشید. الی استودیو بهترین سایت در زمینه عکاسی و فیلم برداری در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید زیباتربن لحظات خود را به بهترین شکل ثبت کنید.