عکاسی صنعتی، از مهم‌ترین ملاک‌های موفقیت کسب و کارها برای شناخته شدن و پیشرفتشان است. در دنیای پرجمعیت امروز، رقابت بسیار تنگاتنگی میان تولیدکنندگان و فروشندگان وجود دارد. واضح است در این میان تنها آن‌هایی سرآمد خواهند بود که بیشتر شناخته شده باشند. اما چه کسانی نزد دیگران زبانزد می‌شوند؟ پاسخ این سوال واضح است. آن‌هایی که بهتر از رقیبانشان، کسب‌و‌کار و محصولات خود را نمایش می‌دهند. زیرا دنیای مدرن ما، عصر رسانه است. این موضوع به این معنا است که قدرت در دستان شبکه‌های رسانه‌ای و اینترنتی قرار دارد. به همین خاطر می‌توان گفت تنها راه دستیابی به جایگاه برتر، عکس‌برداری اصولی و حرفه‌ای از محصولات و روند کارتان است. از این رو ما، به عنوان تیم تخصصی عکس‌برداری الی استدیو، شما را با عکاسی تبلیغاتی آشنا می‌کنیم. به علاوه پنج ایده‌ی جذاب برای نمایش بهتر محصولاتتان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

عکاسی صنعتی چیست؟

عمل ثبت تصاویر، همواره به دو صورت تعریف می‌شود. در مواقعی آن را یک هنر و در شرایطی دیگر آن را یک صنعت می‌دانند. تعریف عکس‌برداری به عنوان یک هنر اندکی گنگ و سخت است. اما معنای عکس برداری صنعتی بسیار مشخص و واضح است. هر نوع عکسی که در خدمت کسب و کارها گرفته شود، یک عکس صنعتی محسوب می‌شود. از آن جا که هدف کسب و کارها، فروش بیشتر خدمات یا محصولاتشان است، می‌توان نام دیگر این نوع از عکس‌برداری را عکاسی تبلیغاتی نیز نامید. هر چند بعضی تصاویر ماهواره‌ای را نیز جز این دسته به حساب می‌آورند. اما تمرکز ما در این جا بیشتر بر عکس‌هایی است که برای جذب مخاطب گرفته می‌شوند.

پنج ایده‌ی جذاب و آسان برای عکاسی تبلیغاتی

همان طور که گفتیم عکاسی صنعتی را تبلیغاتی نیز می‌نامند. زیرا این تصاویر برای نمایش خدمات، محصولات و در نهایت فروش آن‌ها گرفته می‌شوند. بسیاری از شما نیز صاحب کسب‌و‌کاری هستید که برای پیشرفت آن نیاز به تصاویر جذاب دارید. بیشترتان محصولاتی را به فروش می‌رسانید که می‌بایست در بهترین حالت آن را به مخاطبتان نشان دهید. زیرا تنها در این صورت به فروش بیشتری دست پیدا می‌کنید. استخدام عکاس برای این کار نیاز به سرمایه‌ی زیادی دارد و بسیاری از پس آن بر نمی‌آیند. به علاوه صرف همچین هزینه‌ای در حالی که خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید، چندان معقول به نظر نمی‌رسد. ما در این جا چند ایده‌ی بسیار راحت و اجرایی را برایتان آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید محصولتان را به حرفه‌ای‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن نمایش دهید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

  • شناور کردن در عکاسی صنعتیپرواز رو امتحان کن

همواره شناور کردن محصولات در هوا، از جذاب‌ترین ایده‌ها برای عکاسی صنعتی می‌باشد. شما در میان کارهای تبلیغاتی کمپانی‌های بزرگ و عکاسان مشهور می‌توانید نمونه کارهای زیادی از این نوع عکس‌برداری ببینید. در ضمن انجام آن نیز بسیار ساده است. به طوری که شما حتی در منزل نیز می‌توانید اجرایش کنید. ابتدا باید از چند نخ برای معلق نگه داشتن محصولاتتان استفاده کنید و بعدا از زوایای مختلف آن عکس بگیرید. سپس بهترین عکس را انتخاب کرده و با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر عکس مانند فتوشاپ یا پیکس آرت، نخ‌ها را از تصویرتان پاک کنید. به همین راحتی می‌توانید محصولتان را به پرواز درآورید. به‌علاوه می‌توانید از نخ‌های پلاستیکی، شفاف و نامرئی نیز استفاده کنید تا کارتان راحت‌تر شود. با استفاده از این روش حتی می‌توان تصاویر سه بعدی و برجسته نیز خلق کرد. تنها کافی است از چند ابزار در دسترس استفاده کنید تا تصاویری خلاقانه به ثبت برسانید.

با بک گراندت بازی کن

شاید بتوان گفت راحت‌ترین و آزادترین نوع از عکاسی تبلیغاتی، بازی کردن با بک‌گراند است. در این روش تنها کافی است از خلاقیت خود استفاده کنید تا بتوانید تصاویری شگفت‌انگیز به ثبت برسانید. در واقع شما با هیچ محدودیتی رو به رو نخواهید بود و دستتان بسیار باز است تا آنچه در ذهنتان می‌گذرد را به اجرا درآورید. در این روش می‌توانید از پارچه یا کاغذهای رنگی برای پس زمینه استفاده کنید و در کنار محصولتان چیزهای دیگری که مربوط به آن باشد و جلوه‌ی کارتان را افزایش دهد، بچینید. برای زیبایی هر چه تمام‌تر عکس‌هایتان، توجه به هارمونی رنگ‌ها را از یاد نبرید. به علاوه می‌توانید از زمینه‌های چوبی یا سیاه و سفید نیز استفاده کنید تا حال و هوایی کلاسیک به تصاویرتان ببخشید. استفاده از قطره‌های آب، تکه‌های یخ، بازی با سایه و نور نیز، در این روش بسیار تاثیرگذار است. پس نترسید و خلاقیتتان را آزاد کنید.

  • با دست‌هات نمایش بدهتاثیر دست ها در عکاسی صنعتی

در عکاسی تبلیغاتی استفاده از هر چیزی که باعث جذب بهتر مخاطب شود، توصیه می‌شود. از بهترین ابزارهای گیرایی بیشتر تصاویر، دستان شما است. در دست گرفتن محصول و عکس‌برداری از آن حس بسیار خوبی به مخاطب القا می‌کند. به نوعی می‌توان این کار را نوعی جان‌بخشی به تصاویر دانست. گویی شما حضور افرادی که خواهان آن محصول باشند را نشان می‌دهید. به این طریق تصاویرتان از حالت نمایشی خشک و بی‌روح خارج می‌شوند. برای این کار کافی است محصولتان را به شکلی معنادار در دست بگیرید. اگر کالای شما وسیله‌ای لطافت‌بخش مانند محصولات پوستی باشد، بهتر است دستانتان را به نرمی در اطراف آن قرار دهید. اما اگر کالایی مانند نوشابه‌ی انرژی‌زا را تبلیغ می‌کنید، با حالت دستتان، احساس قدرت و نشاط را منتقل کنید. به علاوه برای فروش کالاهای ارزشمند مانند جواهرات، آن‌ها را همچون شی گرانبهایی که در پی نمایش یا محافظت از آن هستید، نشان دهید.

  • آینه بازی کن

انعکاس‌ها، همواره از زیباترین جلوه‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را ایجاد کنید. برای این کار تنها به یک آینه نیاز دارید. هنگام عکاسی صنعتی، با قرار دادن کالای خود در مقابل آینه و ایستادن در زاویه‌ی مناسب، می‌توانید عکسی را به ثبت برسانید که توجهش روی محصولتان دو برابر باشد. به این طریق می‌توانید جلوه‌ی آن چه را که می‌فروشید چند برابر کرده و توجه مخاطب را به طور مضاعف به آن جلب کنید. به علاوه استفاده از یک میز شیشه‌ای نیز بسیار جذابیت خاصی به کارتان می‌بخشد. به این طریق شما خواهید توانست بک‌گراندی فوق‌العاده ایجاد کنید که انعکاس محصولتان روی آن دیده شود. حتی اگر میز شیشه‌ای نداشته باشید، خواباندن افقی آینه و قرار دادن کالایتان روی آن نیز برای گرفتن همچین عکسی کفایت می‌کند. در این روش شما باید کودک شوید و با زوایای مختلف انعکاس‌ها بازی کنید تا بهترینتان را به ثبت برسانید.

 

 

  • با طبیعت یکی شوطبیعت در عکاسی صنعتی

دکور و جلوه‌هایی که به دست ما انسان‌ها چیده می‌شوند، هیچ گاه به پای طبیعتی که خداوند برایمان آراسته است، نمی‌رسند. اگر شرایط بیرون زدن از خانه را دارید محصولتان را بردارید و تصاویری که می‌خواهید را، در دل طبیعت به ثبت برسانید. خودتان قضاوت کنید. آیا پوستری با بک گراند ساده که یک نوشیدنی انرژی‌زا میان آن دیده می‌شود جذاب‌تر است یا نمایش نوشیدنی‌ای به روی سخره‌ای محکم و در مقابل آبشاری خروشان، بیشتر شما را جذب می‌کند؟ پاسخ این سوال واضح است. هر چند عکس‌برداری در این شرایط اندکی دشوار است و به همین دلیل بسیاری عطای آن را به لقایش می‌بخشند. با این حال شما می‌توانید عناصری از طبیعت را به لوکیشن خانگی خود بیاورید. مثلا در عکاسی تبلیغاتی آب میوه، برش‌هایی از پرتقال طبیعی، بسیار جذاب است. همچنین در نمایش محصولات پوستی، می‌توانید یک برگ آلوئه‌ورا به بک‌گراندتان اضافه کنید و از جلوه‌ی بی‌نظیرش متعجب شوید.

تکنیک‌های عکاسی یادت نره

ما در این جا سعی کردیم چند ایده‌ی ساده اما بسیار جذاب را به شما نشان دهیم. این روش‌های عکاسی صنعتی به اندازه‌ای ساده هستند که شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای غیر قابل دسترس و گران قیمت، آن‌ها را در خانه پیاده کنید. با این حال جذابیتشان به حدی است که بزرگترین کمپانی‌های دنیا بارها از این روش‌ها برای نمایش محصولاتشان استفاده کرده‌اند. اما فراموش نکنید که این چیدمان و ایده‌ها تنها بخشی از عکاسی هستند. برای داشتان یک عکس خوب، نکات بسیاری را باید مد نظر قرار دهید. این نکات شامل نورپردازی مناسب، پیدا کردن زاویه‌ی درست، بلد بودن روش‌های عکاسی با موبایل یا دوربین و مواردی از این قبیل می‌باشد. از این رو ما به عنوان تیم تخصصی عکاسی در الی استدیو، به شما توصیه می‌کنیم سری به بلاگ ما بزنید و دیگر مقالاتمان را برای یادگیری نکات مهم هنگام عکس گرفتن، مشاهده کنید.

 

تلیه الهام اشرفیان، مجری خدمات جشن عروسی، عقد، نامزدی و مراسماتی از این قبیل، می‌تواند عشق جاری در لحظات گذرا و رویایی متعلق به شما را، در تصاویرتان به لحظاتی ابدی تبدیل کند. با الی استدیو همراه باشید.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو