سلام به همه‌ی همراهان عزیز الی استدیو. تا به حال با این چالش مواجه شدید که در یک مکان یا طبیعت فوق‌العاده زیبایی قرار بگیرید و برای تهیه‌ی عکس از آن منطقه ایده‌ی جذابی نداشته باشید؟ یا شاید حتی قصد راه‌اندازی پیج و کسب و کار خودتان را دارید اما به بهانه‌ی عدم وجود دوربین حرفه‌ای یا ناآشنایی با نکات سبک عکس‌های تبلیغاتی مدام تصمیم‌تون رو به عقب ‌می‌اندازید. در این مقاله قصد دارم نکاتی از انواع سبک‌های عکاسی با موبایل را به شما ارائه دهم. با من همراه باشید و نکات را با دقت مطالعه کنید و مطمئن باشید با تمرین زیاد با همین گوشی در دستان می‌توانید ایده‌های جذاب و پولسازی را پیدا کنید.

 سبک های عکاسی موبایل  از مکان

1-طبیعت

سبک‌های عکاسی طبیعت

 

تکنیک استفاده از  فضای منفی در طبیعت فوق‌العاده عکس جذابی را برای ما ایجاد می‌کند. در این روش تمرکز بر سوژه‌ی اصلی است و بخش وسیعی از عکس خالی است. مثال عکس عروس و دامادی که در سایز کوچک پایین تصویر قرار میگیرند و بقیه‌ی فضای عکس را آسمان می‌پوشاند.

به طور کلی این تکنیک نوعی به تعادل رساندن مواردی است که در عکس وجود دارند. ممکن است کمی چالش برانگیز و پیچیده باشد اما جذاب است. با استفاده از خلاقیت و تمرین می‌توانید در هر موقعیتی که قرار می‌گیرید سوژه‌هایی را پیدا کنید و از آن‌ها برای به تعادل رساندن عکس استفاده کنید. حتی می‌توانید از سوژه‌هایی استفاده کنید که قادر به جابه جایی آنها نیستید. دقت کنید که حتما زاویه ی خودتان را برای  به تعادل رساندن موارد تغییر دهید. نورپردازی جهت در طبیعت سبک درماتیک به عکس می‌دهد. ایجاد یک تضاد ساده بین نقاط روشن و تاریک زیبایی خاصی به عکس می‌دهد.

2- بناهای تاریخی

سبک‌های عکاسی بناهای تاریخی

 

از هر بنای تاریخی بارها و بارها عکس برداری شده است. اگر قصد فعالیت در زمینه‌ی تهیه مستند از مکانهای تاریخی را دارید، که هنر درآمدزایی است،باید از سبکی استفاده کنید که عکس شما را از دیگران متمایز نشان دهد. شما باید در ابتدا عکس‌های تهیه شده قبلی توسط اشخاص دیگر را مورد برسی قرار دهید. برvسی کنید که از جهتی از نور استفاده شده است. در چه روزهای و حتی در چه بازه‌ای از روز بهترین عکس را می‌توانید تهیه کنید.

ساعت‌های طلایی برای تهیه‌ی عکس مناسب از آن منطقه را بیابید.  جهت دید و دوربین را نسبت به آن مکان تاریخی انتخاب کنید. به دنبال زاویه ی جدید و مناسب بگردید تا عکس شما را از بقیه متفاوت جلوه دهد. از وجود گردشگران در عکس برای روایت بهتر گزارش استفاده کنید. خیلی از جزییات عکس با چشم غیر مسلح در عکس دیده نمی‌شوند. روی عکس به اندازه‌ی کافی زوم کنید تا عکس شما جذاب جلوه دهد.

 سبک‌های عکاسی در شب

حتما گوشی را ثابت نگه دارید که لرزشی وجود نداشته باشد.  نور کم در شب و لرزش باعث تاری عکس می‌شود. می‌توانید از پایه استفاده کنید یا اینکه خودتان یک تکیه گاه داشته باشید و وزن‌تان را به آن منتقل کنید چون با اینکار لرزش دست‌تان کاهش می‌یابد. اگر در شب نور کمی داشتید روی صفحه گوشی با انگشت خود ضربه بزنید یه قسمتی ایجاد می‌شود که با چپ و راست کردن یا بالا و پایین کردن آن می‌توانید میزان نور را تغییر دهید. زیاد نور گوشی را تغییر ندهید چون در عکس نویز ایجاد می‌شود. هرگز در عکاسی در شب از فلش استفاده نکنید چون باعث تغییر رنگ چشم و تخت شدن عکس می‌گردد. از هر نوری که در اطراف شما است استفاده کنید تا اینکه در شب عکس های خوبی تهیه کنید. به طرزی قرار بگیرید که این  نور ها به صورت‌تان  برخورد کند.

سبک‌های عکاسی پرتره

 

پرتره در لغت به معنی تصویر، نقاشی، مجسمه، پیکره و …. است. در دنیای هنر به تصویر، عکس و مجسمه‌ی صورت اطلاق می‌گردد. در این سبک از عکاسی شخص روبه روی یک زمینه‌ی روشن می‌نشیند و از بالای سر نور ملایمی به سوژه برخورد می‌کند. در این سبک از عکاسی می‌توانید از اشیا بی‌جان به هدف بیان داستان در مورد سوژه و یا زیبایی و آراستگی صحنه بکار ببرید. ژست در این سبک باید به گونه ای باشد که عواطف و احساسات سوژه را خیلی طبیعی به مخاطب منتقل کند. شانه های افتاده و کج کردن سر به طرف عقب به زیبایی عکس شما می‌افزاید.

هنگام عکاسی با موبایل در این سبک باید تمرکز اصلی بر سوژه باشد. کافی است در موقعیت سوژه با انگشت روی صفحه ی گوشی تب کنید تا یک مقدار پس زمینه محو گردد و سوژه با تاکید بیشتری نمایش داده شود. این سبک زیر شاخه‌ی هنر درآمدزا است. از این سبک می‌توانید برای تهیه‌ی تابلوفرش‌های پرتره استفاده کنید.

سبک‌های عکاسی  از غذا

غذا را باید به‌ گونه‌ای با مواد رنگی مختلف تزئین کنید که چشم بیننده را به خود جلب کند. میز مربوطه را در کنار پنجره قرار دهید. نورپردازی طبیعی در این سبک بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. اگر به پنجره دسترسی ندارید قرار دادن چراغ پشت غذا در این سبک میتواند نور طبیعی برای شما ایجاد کند. فقط از یک بشقاب برای عکس استفاده نکنید. سعی کنید فضای خالی عکس را کاهش دهید. وجود دستمال های رنگارنگ، فنجان و ظروف جانبی به عکس شما جلوه‌ی زیبایی می‌دهد. برای پر جنب و جوش به نظر رسیدن عکس کل قاب را با بزرگنمایی پر کنید. ظروف غذایی را به نحوی قرار دهید که تمام محتویات داخل آنها نمایش داده شود. این سبک نوعی هنر درآمدزا است. می‌توانید عکس‌های جذابی برای منوی رستوران‌ها تهیه کنید.

سبک‌های عکاسی  تبلیغاتی

این سبک از عکاسی فرصتی برای شما فراهم می‌کند که به مخاطب برند بودن محصولات‌تان را نشان دهید. می‌توانید نوعی هنر درآمدزا به این سبک عکاسی بنگرید.

خصوصیات پس زمینه مناسب

1-رنگ پس زمینه  را متناسب با رنگ و ویژگی محصول انتخاب کنید.

2-از پس زمینه‌ی شلوغ استفاده نکنید. شلوغی زیاد صحنه تمرکز مخاطب را از سوژه ی اصلی بر میدارد‌.

3-برای نشان دادن جزئیات دقیق محصول بهتر است از پس زمینه‌ی سفید استفاده کنید و به میزان مناسب زوم کنید.

4- از صحنه‌هایی برای عکاسی استفاده کنید که تا حدودی کاربرد محصول را نشان دهند.

 اطمینان مشتری را جلب کنید.

تهیه‌ی عکس‌های ۳۶۰ درجه تمام جزییات محصول را مخاطب نشان می‌دهد و مخاطب با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به خرید می‌کند. جزئیات کامل محصول را به جای نوشتن نشان دهید. مثال برای اندازه‌ی سایز محصول می توانید از خط کش در کنار محصول استفاده کنید.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم نکات بسیار کاربردی که برای عکس‌های حرفه‌ای نیاز است را ارائه دهیم. فراموش نکنید به عکاسی می‌توانید به عنوان یک هنر درآمدزا نگاه کنید. پس تمرین و ممارست کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب‌تان دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا نکات و ایده‌های بیشتری را به شما ارائه دهیم.

الی استدیو، آتلیه تخصصی خدمات عکاسی و فیلمبرداری wedding، ضبط فرمالیته و مراسماتی از این قبیل، با مدیریت خانم الهام اشرفیان، در شادی و سرور شما کنارتان خواهد بود.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو