مهم‌ترین بخش یک عروسی مربوط به ژست‌های عکاسی عروس و داماد هست. ثبت عکس های جذاب در لحظات خاص زندگی مورد توجه همه‌ی مااست.  چیزی که بر زیبایی عکس ها می افزاید ژست مناسبی است عکاس به شما میگوید. برای داشتن بهترین ژست‌ها علاوه بر موقعیت عروسی و داماد باید به پس زمینه عکس نیز توجه داشته باشیم. از این رو ما در الی استدیو، یکی از بهترین آتلیه های عروس و داماد در اصفهان، این مطلب را به معرفی جدیدترین ژست تصویر های دو نفره برای عروس‌و داماد ها، اختصاص داده ایم.

با دیدن این تصویر ها متوجه وجوه تمایز استدیو الهام اشرفیان و خدمات ممتاز آن خواهید شد. اگر مراسم عروسی شما نزدیک است یا اینکه به دنبال داشتن عکس و فیلم‌هایی دو نفره، چشمگیر و متفاوت هستید و فکر میکنید ژست‌گرفتن کار بسیار سخت و دشواری است. ما در این مقاله سعی داریم که ژستهای جدید را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید عکسهای خاطر انگیز و جذابی داشته باشید پس با ما همراه باشید و مقاله را تا پایان بخوانید.

 

ژست چیست؟

ژست‌گرفتن یا فیگور گرفتن یا posing، اصطلاحی است که عام و خاص هنگام عکاسی به کار می‌برند.ژست‌گرفتن، در واقع عمل و رفتاری است که هنگام عکاسی انجام می‌دهند. فیگور یا ژست‌کلمه‌ای فرانسوی است که در فارسی می‌توان معادل‌هایی نه چندان مناسب همچون ادا، کرشمه، رفتار و حرکت برایش پیدا کرد. در انگلیسی نیز به لغت آن gesture می‌گویند. ولی عملش را posing می‌خوانند. پس این اصلاح به زبان ساده، وضع و موقعیت بدنی تعریف می‌شود. posing از مهم‌ ترین عوامل تاثیر گذار در عکاسی است که می‌تواند باعث زیبایی و جذابیت تصویریا خراب شدن آن بشود. نا گفته نماند فقط ژست‌درست باعث زیبایی عکس شما نمیشود بلکه دوربین با کیفیت، نور، زاویه، پس زمینه تصویرو عکاس حرفه ای شما نیز بسیار اهمیت دارد. ادامه این مطلب را میتوانید در مقاله مربوط به ژست‌چیست؟ بخوانید و با نکات کلیدی آن آشنا شوید.

 

فیگور در کنار ساحل و دریا

 

عکاسی درکنار ساحل و دریا

تصویرهایی که عروس‌و داماد درکنار هم قدم میزنند و دست هم را میگیرند و هر دو به سمتی نگاه میکنند جز جدیدترین ژست هایتصویر های جذاب و مردن هستند که این روزها طرفدار زیادی دارد. دریا، شن، آسمان همگی در کنار هم باعث می‌شود عکس‌های جذابی در کنار ساحل داشته باشید. مهمترین نکته در تصویر هایی که در ساحل گرفته می‌شود توجه به ساعات طلایی‌است. برای مثال عکس‌هایی که هنگام طلوع و غروب گرفته می‌شود رنگ گرمی دارند ولی گرفتن تصویر در روزهای ابری جذابیت خاص خودش را دارد.

 

ژست در جنگل

 عکاسی در جنگل

یکی دیگر از جدیدترین ژست های این روزها در آغوش گرفتن‌است. در این تصویر عروس‌و داماد همدیگر را عاشقانه در آغوش گرفته‌اند و رو به دوربین لبخند میزنند. زمان نکته مهمی در عکاسی‌ میباشد، یکی از بهترین زمان ها، زمانی است که هوا ابری و بارانی و مه آلود باشد. وجود رطوبت بیشتر در هوا باعث ایجاد شنبم در جنگل می‌شود. که این ویژگی سبب ایجاد تصویر های جذاب و دلنشین می شود. بنابراین پیشنهاد میکنیم که برای عکاسی در جنگل صبح زود به جنگل برویدتا بتوانید بهترین عکس ها را داشته باشید. چرا که نه تنها نور خورشید کم تر و ملایم تر است هوا نیز خنک تر میباشد.

 

خانه قدیمی

عکاسی در خونه های قدیمی

در این تصویر که جز جدیدترین ژست های عکاسی هست، عروس و داماد همدیگر را در آغوش گرفته‌اند. در بنا های تاریخی یکی از جذاب ترین و چشم نواز ترین منظره ها شیشه های رنگی می باشد. شیشه هایی که با رنگ بندی های متفاوت و خاص چشم انسان را خیره می کند زیبایی‌تصویر را چند برابر میکند. با انتخاب بهترین زاویه میتوانید انعکاس نور را در داخل بنا به تصویر بکشید. توجه داشته باشید علاوه بر نورپردازی وجود تور کافی، زوایه تابش نور نکته بسیار مهمی است که در تصاور اهمیت زیادی دارد.

 

ژست در دشت گل

ژست در دشت گل

در این‌تصویر داماد پشت‌ عروس ایستاده است و عروس با تکیه دادن به داماد و گذاشتن دست روی سر خودش با حالتی خاص زیبایی عکس را دو چندان کرده‌است. در این عکس‌ها نور پردازی و زاویه نور بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید عکس‌گرفتن در دشت گل نیاز به ژست‌های خاصی دارید در این زمینه با عکاس خود مشورت کنید.

 

ژست در خانه

عکس در خانه

در این مدل داماد دست در جیب هایش میگذارد و در کنارعروس قرار میرد وعروس هم گل را در دستش میگیرد و به فضای خارج از خانه نگاه میکنند. در این نوع تصویرها باید به زوایه عکس و نور بسیار توجه کنید. همچنین فضای خارج از خانه نیز اهمیت زیادی دارد.

 

ژست در کویر

ژست در کویر

کویر یکی از خاص ترین ایده ها برای عکاسی هست. بعد از ظهر یا نزدیک غروب بهترین زمان برای گرفتن عکس های عاشقانه و اسپرت از عروس و داماد می باشد‌. وزش باد نیز میتواند زیبایی آن را دو چندان کند.

 

حلقه

عکس نشان دادن حلقه

این روز ها عکس گرفتن از حلقه و کفش و عروسی بسیار محبوب‌ می‌باشد. برای داشتن یک عکس جذاب میتوانید دست همسرتان را رو به دوربین بگیرید به گونه ای که حلقه عروس مشخص شود. یا میتوانید هردو دست خودتان را روبه دوربین بگیرید به گونه ای که حلقه در دستان باشد.

 

ژست رو به هم

ژست رو به هم

یکی دیگر از ژست‌های کلاسیک عکاسی روبه روی هم ایستادن است این فیگور پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد تنوع دارد. در این نوع ژست باید هر دو نفر رو به هم بایستند. این ژست می‎‌تواند ارتباط عاشقانه را بین دو نفر نشان دهد. ناگفته نماند تصویر پشت سر عروس و داماد زیبایی عکس را چندبرابر کرده‌است.

 

عکس با تور

ژست با تور عروسی

یکی از ژست‌هایی هست که همیشه در بین تصویرهای عروس داماد وجود دارد عکس با تور عروس است. تور عروس سبب ایجاد تنوع در تصویر ها میشود. برای مثال میتوان تور را روی صورتتان قرار دهید و ژست عاشقانه ایی داشته باشید یا تورعروس را در دستتان بگیرید و لبخندزنان به دوربین نگاه کنید.

 

 ژست عکس با آینه

 ژست‌عکسای با آینه

تصویر در آینه نیز یکی از جذاب ترین تصویر هااست که ژست گرفتن در آن بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید در این تصویر باید به زاویه عکاسی توجه کنید در ژست این تصویر عروس در حال آماده شدن است و داماد به اون در آینه نگاه میکند. ساعت، گل و تقویم زیبایی تصویر را دو چندان میکند.

 

ژست قدم زدن

 ژست‌ قدم زدن

قدم زدن کنارهم متداول‌ ترین و جذاب ترین نوع این ژست‌است. عروس‌و داماد دست هم دیگر را میگیرند و در کنار هم قدم میزنند در این نوع تصویر ها داماد میتواند کمی جلوتر از همسر خودش راه برود. وجود ردپا در این تصویر جلوه خاصی به آن داده است.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین ژست هایی که عکس‌های شما را زیبا تر و به یاد ماندنی میکند را به شما  را ارائه دهیم. پیشنهاد میکنم مقاله  ژست‌چیست؟ و مقاله ژست عکاسی دونفره ویژه عروس و داماد را بخوانید. فراموش نکنید آتلیه الی استدیو تمام تلاش خود را میکند تا بروز ترین عکس ها و ژست ها را به شما ارائه دهد. پس تمرین و ممارست کنید تا بتوانید بهترین عکس های دونفره را ثبت کنید. با ما همراه باشید تا نکات و ایده‌های بیشتری را به شما ارائه دهیم.

 

الی استدیو، آتلیه تخصصی خدمات عکاسی و فیلمبرداری wedding، ضبط فرمالیته و مراسماتی از این قبیل، با مدیریت خانم الهام اشرفیان، در شادی و سرور شما کنارتان خواهد بود.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استودیو