مکان برای تفریح و عکاسی خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران بی شمار ‌است. در هر شهر این میهن عزیزمان هزاران هزار جاذبه گردشگری وجود دارد. در عصر امروزی و با داشتن یک موبایل دوربین دار در جیب، عکاسی بسیار آسان شده ‌است. به گونه ای که نیاز نیست برای عکس پول پرداخت کنید. فقط کافیست از کسی بخواهید برایتان عکس بگیرد.

تصویر زمینه در هنگام عکاسی از مهم ترین و پراهمیت ترین آپشن برای یک عکس خوب محسوب می شود. افراد سلایق گوناگونی دارند. برخی از افراد فضای دنج و برخی دیگر محصطه شلوغ و پر سر و صدا دوست دارند. برخی طبیعت و برخی کوهستان را بیشتر می پسندند. ما اینجاییم تا شما را با انواع و اقسام مکان برای تفریح و عکاسی در شهر بزرگ تهران آشنا نماییم.

بهترین مکان برای تفریح و عکاسی در تهران

اگر مسافر هستید و یا در شهر تهران ساکنید، بهتر ‌است شما را با انواع و اقسام مکان های عکاسی و تفریحی آشنا نماییم. ما در این مقاله سعی کردیم تا تمام سلایق تفریحی را گرد هم آوریم و نام ببریم.

پارک قیطریه

به جرأت می توان گفت پارک قیطریه جزو زیباترین پارک های تفریحی شهر تهران ‌است. پارک قیطریه مناسب ترین مکان برای تفریحی و عکاسی می باشد. این پارک در متراژ 122 هزار متر در بخش پایینی تپه قیطریه واقع ‌است. علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، این باغ مجهز به فرهنگ سرا، وسایل ورزشی، نگارخانه، زمین برای رشته اسکیت، سینما سه بعدی و … ‌است.

شما می توانید از تمام ویژگی های این پارک لذت ببرید. زیرا تمام ویژگی های یک پارک خوب را در خود جمع کرده است. در همین مکان، کاخ قیطریه قرار دارد که یادگاری از زمان حکومت قاجار ‌است. شما می توانید در هر بخش این پارک، عکس های به یاد ماندنی از خود و خانواده‌تان ثبت کنید.

باغ عمارت شاهی

خصوصیات منحصر به فردی که مکان ‌های تاریخی دارند این است که برای برخی از افراد بسیار جذاب ‌هستند. گاه مشاهده شده است که عکاسی در مکان تاریخی بسیار زیباتر از مکان های مدرن شده ا‌ست. اگر جزو افرادی هستید که عکس های تاریخی را دوست دارید، باغ عمارت شاهی بهترین گزینه ‌است. شما می توانید در این باغ سوار بر قایقی چوبی در نوع سنتی شوید. می توانید عکس های بسیار مهیج و زیبا از خود و طبیعت بگیرید. این باغ برای ورود از افراد هزینه گرفته و حتما باید قبل از رفتن، از مسئولین نوبت بگیرید.

پارک ملت تهران

این پارک دارای فضایی بسیار بزرگ و دلنشین است. پارک ملت یکی از بهترین تفرجگاه ‌های این شهر محسوب می شود. این تفرجگاه در دوره پهلوی بنا گردید که دارای بخش ‌های متنوع و دیدنی است. بهترین مکان برای تفریح و عکاسی این پارک رفتن به دریاچه مصنوعی این محوطه است. شما می توانید با استفاده از پس زمینه بسیار زیبایی که دارید عکس زیبایی بگیرید.

علاوه بر این این پارک دارای مجسمه ‌های بسیار زیبا با قدمت بسیار زیاد است. از جمله ‌های معروف این پارک، مجسمه مادر و امیرکبیر است. سالانه شاهد افزایش مجسمه های این پارک هستیم که برای زیباترکردن محوطه، آن ها را به پارک اضافه می نمایند. می توانید از زمینه ای که این مجسمه ها به عکس شما می دهند استفاده نمایید.

پل طبیعت

یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و عکاسی در شهر تهران پلی به نام طبیعت است. در چند سال اخیر این جاذبه گردشگری توانسته است توجه بسیار زیادی را کسب نماید. برای عکس های به یاد ماندنی و جذاب، پل طبیعت بهترین گزینه است. شما می توانید لحاظات خود را در این زمینه به زیبایی ثبت نمایید.

خیابان ولیعصر

از بلندترین خیابان های تهران برای مکان برای تفریح و عکاسی، خیابان ولیعصر است. دو طرفه بودن درختان بلند این محوطه، زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده است. بنابراین اگر به این فضاها علاقه دارید، خیابان ولیعصر بهترین گزینه برای ژست عکاسی می باشد.

پارک آب و آتش

نام دیگر پارک آب و آتش، بوستان حضرت ابراهیم است. احتمالا دلیل نام نهادن این پارک به بوستان ابراهیم، گلستان شدن آتش در آن زمان و شباهت نام آب و آتش به این روایت می باشد. به جرأت می توان گفت پارک آب و آتش بهترین مکان برای تفریح و عکاسی محسوب می شود. زیرا ظاهری به شدت مدرن و زیبا داشته و ایده های زیادی را می توان بر روی عکس ها پیاده کرد. معماری منحصر به فرد این پارک، ظاهری به شدت اروپایی به این محوطه بخشیده است.

موزه زمان

موزه زمان یکی از قدیمی ترین مکان های تاریخی دو طبقه در منطقه زعفرانیه واقع در شهر تهران است. این مکان قدمتی در حدود 80 سال دارد. معماری منحصر به فرد، گچ‌بری‌های اصیل، هنرهای شگرفت این مکان را به یکی از زیباترین مکان های تفریحی تبدیل کرده است. زیبایی ها و جذابیت شگرفت تاریخی این مکان می تواند قاب عکس زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

باغ فردوس

مزین شدن این باغ با تزئینات چشم نوار موجب شده است تا چشم هر بیننده ای را به تماشا وا دارد. باغ فردوس دارای محوطه ای بسیار زیبا و دلنشین است. شما می توانید باغ فردوس را به عنوان مکان برای تفریح و عکاسی انتخاب نمایید. از این باغ به عنوان معروف ترین و پربیننده ترین باغ تهران یاد می شود.

تنظیمات صحیح دوربین و گوشی را جدی بگیرید

برای این که یک عکس حرفه ای بگیرید. پارامترهای زیادی را باید رعایت کنید. یکی از این پارامترها تنظیمات دوربین است. بهترین شیء برای عکاسی، استفاده از دوربین عکاسی است. دورربین عکاسی تنظیمات گسترده ای دارد که به کارگیری این تنظیمات در نوع درست، موجب وضوح بسیار بالا خواهد شد. هر چند که امروزه برخی گوشی های پرچم دار اندرویدی هم در وضوح، پا به پای دوربین های عکاسی آمده است.

سخن آخر

سعی کنید بهترین مکان را برای عکاسی انتخاب کنید. تا یاد و خاطره بسیار لذت بخشی را از خود به یادگار بگذارید. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مکان مطلوب و دل پسند خود را پیدا کنید. در فرایند عکاسی سعی کنید از امکاناتی که در اختیار دارید استفاده کنید. ایده به خرج دهید و در مورد زاویه و نوع ژست دقت کنید. می توانید انواع ژست های عکاسی در طبیعت و … را از دیگر مقاله های سایت الی استودیو بخوانید.