اپلیکشین های روتوش تصاویر پرتره بسیار زیاد اند. اما از لحاظ درجه کیفی با یک دیگر متفاوت اند. ما این جا هستیم تا شما را با بهترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره آشنا نماییم. به نظر شما چه چیزی می تواند وضوح تصویر شما را بالا ببرد؟ عواملی مانند نوع پوشش، نورپردازی صحیح و درست، زاویه صورت و … بر تصویر شما تاثیر خواهند گذاشت. اما همیشه همه این عوامل دست به دست هم نمی دهند که شما تصویری منحصر به فرد را خلق نمایید. اپلیکیشن های روتوش تصویر پرتره برای یاری در این امر ساخته شده اند. در این راستا و برای رفع ایرادات، عکاسان به برنامه های فتوشاپ حرفه ای روی می آورند که این امری طبیعیست.

این اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا بعد از عکس گرفتن، بتوانید ایرادات تصاویر را برطرف نمایید. زمینه را به شکل دلخواه تغییر دهید. از انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها کمک بگیرید و یک اثر هنری خلق نمایید. البته لازم به ذکر است که به کار بردن درست برخی از اپلیکیشن ها نیازمند آموزش و گذارندن دوره است. در فضای داخلی این برنامه ها، دست عکاس باز است تا ایرادات چشم و ابرو، حجم لب، تنظیم وضوح و رنگ آرایش و … را رفع نماید. تا انتهای این مقاله با نگاه گرمتان همراه ما باشید.

بهترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره

ما در این بخش بهترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره را برای شما نام برده و توضیح مختصری داده ایم.

برنامه روتوش عکس Luminar برنامه فتوشاپ صورت با گوشی

یکی از حرفه ای ترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره برنامه Luminar است. این برنامه آپشن های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل شما می توانید تنظیمات منحصر به فردی از چهره را در این برنامه لحاظ کنید. افکت های گوناگون و باکیفیت این اپلیکشن، بالا بردن وضوح تصویر از ویژگی های مطلوب این برنامه است.
بسیار از ما از برنامه های فتوشاپ سررشته نداریم و دنبال برنامه ای هستیم که در حین کاربردی بودن آن، ظاهر بسیار ساده ای داشته باشد. ظاهر بسیار ساده موجب خواهد شد تا بدون شرکت در هیچ گونه کلاس های آموزشی، بتوانیم با این اپلیکیشن ها کار کنیم. این برنامه نیز جزو ساده ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره است.

نرم افزار روتوش عکس Photolemur

این ‌برنامه نیز مانند ‌برنامه Luminar از رابط کاربری بسیار آسانی برخوردار است. این نرم افزار بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. هوش مصنوعی موجب می شود تا به صورت خودکار برخی از مهم ترین نواقص چهره به خودی خود ترمیم شود. درست است که این ‌برنامه رابط کاربری بسیار آسانی دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که آسانی در رابط کاربری به معنی حرفه ای نبودن آن نیست. بلکه این ‌برنامه جزو اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره ای است که با داشتن رابط کاربری بسیار ساده، ویرایشی حرفه ای و بسیار طبیعی را خلق می نماید. این برنامه علاوه بر این ویژگی های مطلوب، در حجم بسیار کمی در ‌برنامه پلی استور و گوگل و بازار و .. موجود است.

برنامه روتوش عکس PortraitPro

برنامه PortraitPro موجب ارتقای سطح کیفی تصاویر پرتره می‌ شود. به عبارت دیگر این اپلیکیشن یار خوبی برای شما برای ویرایش سن و جنسیت و و .. خواهد بود. این برنامه نیز با کمک گرفتن از هوش مصنوعی کار می‌ کند. یعنی قبل از برطرف کردن یک سری از ایرادات عکس, به خودی خود برخی از بزرگ ترین ایرادات را به صورت خودکار رفع خواهد کرد. شما می‌ توانید با این برنامه از میزان چین و چروک به مقدار قابل توجهی بکاهید. علاوه بر این، اپلیکیشن PortraitPro برخی از ابزارهای آرایشی را در اختیار شما قرار می‌ دهند تا به چهره رنگ و لعاب ببخشید.

برنامه‌ روتوش تصاویر FaceFilter3

یکی دیگر از کاربردی ترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره ، برنامه‌ FaceFilter3 است. شما می توانید با این برنامه‌ بسیار از نواقص صورت را برطرف نمایید. این نرم افزار کمک شایانی به شما در زمینه ایجاد یه تصویر پرتره بی نقص خواهد کرد. امکانات کاربردی جالب این ‌برنامه به سه حالت نمایش متفاوت، نتایجی بی نقص و کاملاً مطابق با چهره و هم اینطور 400 قالب کاربری متفاوت برای بالابردن روتوش تصاویر اشاره کرد. همان گونه که می دانید گودی و تیرگی زیر چشم، امری بسیار ناخوشایند در چهره می باشد. این برنامه به سادگی این گودی و تیرگی را رفع می نماید.

برنامه روتوش تصاویر Movavі

اگر شما کاربر گرامی از سیستم عامل مک استفاده می کنید. به جرأت می توان گفت که Movavі از بهترین اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره برای سیستم عامل مک محسوب می شود. شما می توانید با این ‌برنامه رابط کاربری آسانی داشته باشید. با این ‌برنامه به راحتی می توان تصاویر را به بهترین صورت ویرایش کرد. لازم به ذکر است که نسخه ویندوز این برنامه نیز در دسترس است.

سخن آخر

درست است که ‌برنامه ‌های فتوشاپ امروزی، ویرایشگر بسیار حرفه ای هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که لازم است خود عکس نیز تا حدودی قابل قبول و زیبا باشد. البته منظور ما زیبایی چهره نیست. بلکه منظور ما زیبایی در ژست و نوع نگاه است. شما باید قبل از عکس گرفتن مطالبی را در مورد ژست عکاسی چهره بدانید. به عنوان نمونه زاویه چهره به کدام سمت متمایل باشد. یا این که بهتر است موهای خود را ببندید و یا باز نگه دارید. همه این ها دست به دست هم می دهند تا شما عکس منحصر به فردی داشته باشید.

 خوشبختانه ویرایشگرهای امروزی کار را بسیار آسان کرده اند. به راحتی می توان مدل مو را تغییر داد و رنگش را عوض کرد. شما می توانید با خواندن این مقاله هر کدام از این اپلیکیشن های روتوش تصاویر پرتره را انتخاب کرده و رابط کاربری آن را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن های مناسب موبایل کاربرد فوق العاده ای ندارند. اما قابل قبول اند. بهترین و حرفه ای ترین نرم افزارهای فتوشاپ برای ویندوز طراحی شده اند. البته استفاده از حرفه ترین این ‌برنامه ها رابط کاربری آسانی ندارد و نیازمند آموزش و گذراندن دوره می باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید اپلیکیشن موردنیاز خود را پیدا نمایید.