وقتی فصل پائیز میرسد بخاطر رنگ بندی قشنگی که این فصل دارد حس درونی هر فردی به قلقک می افتد که با برگ های پائیزی و ژست های قشنگ عکاسی عکس بگیرد. پاییز مهم‌ترین فصل برای عکاسی است. رنگ درختان ناگهان از سبز به زرد، قهوه ای و قرمز تغییر می کند. طبیعت به طور کلی در  پائیز در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرد. عکس‌های پاییزی یا در هر فصل دیگری، همیشه از آن دسته از تصاویری است که می توان در آن بهترین و متفاوت ترین عکس ها را گرفت. می دانید چرا پائیز از قشنگ ترین فصل هاست؟ چون انگار خدا از تمامی رنگ ها یک دفعه در طبیعت رونمایی میکند. عکاسی در پاییز طرفدارای زیادی دارد که در این مقاله شما را با ترفندهای عکاسی در پاییز آشنا می‌کنیم.

ایده جذاب عکس با برگ پائیزی

هیچ چیز به اندازه قرار دادن مدل خود در مقابل انبوهی از برگ‌های زرد در حال پرواز جذاب نیست. پریدن در هوا، لگد زدن به برگ‌ها یا چنین شوخی‌هایی توسط مدل می تواند سوژه جذابی باشد. این حرکات نه تنها یکنواختی را می شکند، بلکه حس حرکت و پویایی را نیز به تصویر می بخشد. بهتر است دیافراگم یا حالت اولویت AV را روی دوربین خود تنظیم کنید و از دیافراگم با عمق میدان نسبتاً کم استفاده کنید، مثلاً در اطراف f/4.

مطمئن شوید که روی صورت سوژه فوکوس کرده اید و تاری وجود ندارد. این حرکت را به گونه ای انجام دهید که برگ‌های پیش زمینه و پس زمینه به تدریج از فوکوس خارج شده و محو شوند. در نور خورشید پاییز، می توانید سرعت شاتر خود را روی 1/200 ثانیه تنظیم کنید تا برگ‌های در حال سقوط منجمد شوند. اگرچه کمی تاری در حرکت آنها حس پویایی ایجاد می کند. تلاش کنید پشت سرهم عکس بگیرید. ممکن است برگ‌ها صورت شما را در تصویر پوشانده باشند و عکس شما خراب شود یا از این قبیل اتقاق ها بیفتد.

ژست عکس با برگ های پائیزی

  • یکی از زیباترین ژست‌ها دراز کشیدن روی برگ‌های پاییزی است. که در فصل پاییز دراز کشیدن میان برگ های زرد و خشک پاییزی حس بسیار خوبی به شما می دهد و بسیار پرطرفدار است.
  • تابش نور خورشید بر روی برگ های پائیزی یکی از مناظر فوق العاده ای است. با استفاده از آن ژست خیلی قشنگی را می‌توانید بگیرید.
  • می توانید در امتداد یک جاده که دوطرف آن درختان پائیزی است بایستید. یک برگ پاییزی را درحد فاصله‌ای با خود مقابل دوربین به صورت گرد بگذارید. این یک عکس فوق العاده هنری است.
  • در یک مدل می توانید چند برگ درخت پائیزی را در دستان خود داشته باشید. روبه روی یک درخت با برگ های رنگارنگ پائیزی پشت به دوربین بایستید و برگ‌ها را با دستان خود بالا ببرید.
  • یکی دیگر از ژست‌های پائیزی قشنگ این است که شما در پارک یا فضای بازی که برگ های پائیزی بر زمین نشسته است روی برگ ها بنشینید و یگ برگ پائیزی را درگوشه لنز دوربین قرار دهید.
  • یکی از ایده های عکس با برگ پائیزی این است که یک برگ پائیزی بزرگ را با دستان خود در لنز دوربین بگیرید به طوری که اطراف شما پوشیده از برگ پائیزی است.
  • ژست قشنگ دیگر این است که شما یک دسته برگ پائیزی را در بغل بگیرید. نگاه شما به آن ها باشد به طوری که اطراف شما پوشیده شده از برگ پائیزی و درختان باشد.
  • در ایده ی عکس با برگ پائیزی می‌توانید یک برگ پائیزی را در نیمرخ صورت خود مقابل لنز دوربین قرار دهید.
  • یکی دیگر از مدل های محبوب این است که روی برگ های پاییزی بنشینید. مقداری از برگ ها را در دستان خود قرار دهید و در هوا پخش کنید.

عوامل موثر در قشنگ شدن عکس با برگ های پاییزی

اگر از افرادی هستید که ایده خاصی برای عکس های پاییزی ندارید یا فقط مستقیم به دوربین نگاه می کنید، بهتر است با انتخاب ژست خاص و لاکچری، تغییر خاصی به عکس های خود بدهید. نوع پوشش، وضعیت پاها و دست ها و آرایش شما در بهبود عکس بسیار مهم است. همچنین استفاده از چتر، کلاه، عینک آفتابی، ساعت و غیره بسیار موثر خواهد بود.

.چند نکته درباره عکس های پاییزی

  • در فصل زیبای پائیز سعی کنید، مناظر بکر را کشف کنید و خاص ترین عکس ها را بیندازید. بهترین مکان برای عکاسی، منظره ای در گوشه جنگل، جاده ای پر از درخت، کنار دریاچه یا برکه ای زیبا است.
  • وقتی در این فصل از مناظر عکس می گیرید، رنگ های جذاب و هیجان انگیز پاییز را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مناسب برسید.
  • بعد از انتخاب لوکیشن و محلی که می خواهید از آن عکس برداری کنید تمرکز کرده و به اطراف نگاه کنید. بهترین سوژه را انتخاب کنید، مانند یک درخت تنها، یک حصار چوبی، یا حیوانی که تکه ای از حیات وحش است.
  • می توانید عکس های منظره را به شکل پانوراما ثبت کنید. از حالت موجود در دوربین خود برای گرفتن عکس های پانوراما استفاده کنید. با ضبط چندین عکس در زاویه مناسب با استفاده از Adobe Lightroom، عکس های خود را به یکدیگر متصل کرده و تصویر پانورامای خود را ایجاد کنید.
  • نور شدید تضاد رنگی را کاهش می‌دهد و اشباع رنگ را تضعیف می کند. لنزها و فیلترهای را تمیز کنید. برای حفاظت از لنز در برابر نور سرگردان از یک سایه بان لنز استفاده کنید.
  • نوردهی کمتر باعث می شود که رنگ ها در عکس بسیار قوی تر خود را نشان دهند. برای غلبه بر نورسنجی از امکان جبران نوردهی دوربین خود استفاده کنید.

سخن پایانی

پاییز فصل زیبایی است که رنگ های طلایی، نارنجی، زرد و قرمز را نشان می دهد. علاقه مندان به عکاسی در تمام طول سال مشتاقانه منتظر فصل پاییز هستند. پاییز بهترین و زیباترین فصل برای گرفتن عکس های هنری و احساسی، با برگ های زرد است. در پاییز می توانید خلاق باشید و عکس های زیبا و لاکچری بگیرید.