شاید این سوال همیشگی برای شما به عنوان یک فرد علاقه مند به طراحی و ویرایش عکس باشد که کدام نرم افزار را برای طراحی انتخاب کنید فتوشاپ یا پیکس آرت؟ پیکس آرت و فوتوشاپ دو برنامه محبوب برای ویرایش هستند. بدون شک ابزارها و امکانات متعدد از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پیکس آرت و فتوشاپ محسوب می‌شوند. قابلیت‌های موجود در این برنامه ها تقریباً می‌توانند نیازهای روزمره طیف وسیعی از کاربران را پاسخ دهند. پیکس آرت و فتوشاپ دو برنامه‌ محبوب هستند و هر دو از بهترین ابزارهای برای ویرایش بشمار می آیند.

پیکس آرت چیست؟

برنامه های زیادی برای ویرایش وجود دارد که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم و یکی از آن برنامه‌ها picsart می باشد. این برنامه یک شبکه اجتماعی کامل نیز است. برای افراد مبتدی استفاده از picsart بسیار راحت‌تر است چون کارکرد ساده‌ای دارد. پیکس آرت به تنهایی در ارائه هر نوع ابزار ویرایش از فیلترها گرفته تا افکت ها و تغییر پس زمینه و غیره کافی است. این نرم افزار پیشرفته و قوی برای آی او اس و اندروید قابل استفاده است. پیکس آرت مجموعه متنوعی از فیلترهای گوناگون و ابزارهای ویرایشی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تاریخچه‌ای از این برنامه

برنامه پیکس آرت به بسیاری از افراد کمک کرد تا به سادگی در موبایل خود به ادیت عکس و ویدیو، پرداخته و به تولید محتوا مشغول شوند. درواقع پیکس آرت، شرکتی است که در دو کشور ارمنستان و آمریکا شعبه دارد. در سال 2011 کار این شرکت آغاز شد. بعداز گذشت 2 سال از انتشار برنامه، این شرکت موفق شد تا به رکورد 90 میلیون نصب فعال و 25 میلیون مشترک فعال دست یابد. علاوه بر اندروید، نسخه های مختلفی از این برنامه برای آیفون و حتی دستگاه های مبتنی بر ویندوز نیز منتشر شده است.

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی و برای ویرایش تصاویر می‌باشد. توسط Adobe توسعه و منتشر شده است. این برنامه فقط برای ویرایش نیست. امکان ایجاد تصویر و طراحی گرافیک را نیز فراهم می‌کند و بیشتر مورد استفاده متخصصان است.

 تاریخچه‌ای از این برنامه

در سال 1987، توماس نول، دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان، موفق به نمایش تصاویر سیاه و سفید بر روی صفحه نمایش سیاه و سفید 1 بیتی شد. فیلم Star Wars آن را به عنوان یک برنامه ویرایش تصویر کاملاً توسعه یافته معرفی کرد. از این رو، آن را Show نامگذاری کردند. برادران نوئل تصمیم گرفتند نام این نرم افزار را تغییر دهند. سپس در سال 1988 برادران نوئل شروع به فروش نرم افزارهای عکس و تجاری کردند و به همین منظور نام نرم افزار را به “فتوشاپ” تغییر دادند. در سپتامبر 1988 قراردادی بین برادران نول و ادوبی منعقد شد. تمام حقوق فتوشاپ به Adobe فروخته شد. برادران نوئل کار خود را با فتوشاپ شروع کردند و اولین نسخه آن (1.0) در سال 1990 منتشر شد.

تفاوت این دو برنامه

  • می‌توان گفت که فتوشاپ یک ویرایشگر گرافیکی عالی با ابزارهای ویرایش اساسی است که هم برای دستگاه‌های اندروید و هم برای macOS کار می‌کند اما picsart یک ابزار ویرایش برای اضافه کردن متن‌ها، حاشیه، افکت‌ها و ایموجی‌ در پس زمینه است. برای ویرایش تصاویر پیچیده از پیکس‌آرت استفاده نکنید.
  • فتوشاپ نرم افزاری است که برای ویرایش تصاویر، فیلم ها و غیره با گرافیک شطرنجی استفاده می‌شود. Picsart یک ابزار ویرایش چند رسانه‌ای است که برای ویرایش تصاویر، فیلم ها و غیره استفاده می‌شود.
  • Potoshop برای هر دو دستگاه تلفن و همچنین رایانه های شخصی کاربرد دارد. از طرف دیگر، picsart فقط روی گوشی‌ها در دسترس می‌باشد.
  • با استفاده از Potoshop، می‌توانید یک کپی فیزیکی از تصاویر را مستقیماً در داخل برنامه سفارش دهید، اما picsart چنین خدماتی را ندارد.
  • فتوشاپ دارای گزینه tilt-shift را نمی‌دهد. اما picsart دارای گزینه tilt-shift می‌باشد.
  • اجازه کار با لایه ها در فتوشاپ وجود دارد اما در Picsart وجود ندارد.
  • زبان فتوشاپ به 26 زبان مختلف موجود است. Picsart به 30 زبان موجود است
  • شبکه اجتماعی فتوشاپ یک شبکه اجتماعی نیست. Picsart یک شبکه اجتماعی است.
  • رتبه‌بندی امتیاز کلی فتوشاپ 90 درصد است. امتیاز کلی Picsart 50٪ است.
  • Potoshop یک ویرایشگر گرافیک برداری ارائه می‌دهد، اما وقتی صحبت از picsart به میان می آید، ویژگی ویرایشگر گرافیک برداری ندارد.

کاربرد پیکس آرت

  • برای افرادی که نیاز به ویرایش تصویر دارند PicsArt یک برنامه کاربردی به شمار می‌رود، چون قابلیت تمام ابزارهای ویرایشی مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ساخت عکس کلاژ یکی از قابلیت های برنامه پیکس آرت می‌شود.
  • پیکس آرت به صورت رایگان برای اندروید و iOS در دسترس می‌باشد، اما اشتراک‌های ممتاز را نیز ارائه می‌دهد.
  • Picsart دارای رابط کاربری ساده می‌باشد. یک افکت که ویژگی تبدیل تصویر به طرح را ارائه می‌دهد.
  •  سرعت این برنامه بیشتر از برنامه های دیگر می باشد چون برای ذخیره‌سازی تصویر نهایی زمان نمی‌برد.
  • در پیکس آرت ابزارهای زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد. مانند ابزارهای حذف شی، پاک کن بک گراند و موارد دیگر.

کاربرد فتوشاپ

فتوشاپ کاربردهای بسیاری دارد که می‌توان به عنوان مثال به کاربرد Potoshop در برنامه نویسی اشاره کرد. اما کاربرد فتوشاپ تنها در چند زمینه خلاصه نمی‌شود و می‌توان گفت این نرم افزار به قدری قدرتمند است، که امروزه در بسیاری از حرفه‌ها از آن استفاده می‌شود.

این نرم افزار در تبلیغات استفاده بسیار گسترده‌ای دارد و می‌توان در این زمینه به ساخت سر برگ، پوسترهای تبلیغاتی، لوگو، کارت ویزیت، ست اداری و بنر اشاره کرد. در عکاسی نیز از فتوشاپ استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود که می‌توان به روتوش و ادیت تصاویر که از کاربردی‌ترین کارهای Potoshop در عکاسی می‌باشد. در معماری نیز از این نرم افزار استفاده‌های بسیاری می‌شود و مهم‌ترین کاربردش در معماری، شیت‌بندی می‌باشد.

زیبا کردن در اکانت پیکس آرت

ابزار beautify پیکس آرت، قابلیتی جذاب و حیرت‌انگیزی است که می‌تواند به زیبایی شما اضافه کند! با کمک این ابزار، پوستی درخشان و بی‌عیب و بدون لک، چشم‌ها و دندان‌هایی سفید و جذاب و صورتی بدون جوش داشته‌باشید. این قابلیت پیکس آرت بسیار محبوب در بین کاربران می‌باشد.

ابزار Beautify پیکس آرت یک ویژگی شگفت انگیز و جذاب است که می‌تواند به زیبایی شما بیفزاید. با کمک این ابزار پوستی روشن و بدون لک، چشم و دندان سفید و جذاب و صورتی بدون جوش خواهید داشت. این گزینه یکی از محبوب ترین گزینه های پیکس آرت است.

جمع بندی در باب پیکس آرت و فتوشاپ

فتوشاپ در واقع برنامه ای می‌باشد که ویژگی های زیادی را برای ویرایش و ایجاد محتوا فراهم می‌کند. باید گفت که کاربرد فتوشاپ برای عکاسان و فیلمبرداران، طراحان گرافیک، تبلیغات، توسعه دهندگان وب و طراحان که بیشترین استفاده را از این برنامه دارند حیاتی می باشد اما درمقابل پیکس آرت برنامه ای است که برای مبتدیان برای شروع و یادگیری مهارت‌های ویرایش عالی است. در واقع استفاده از پیکس‌آرت بیشتر برای تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی، سازندگان محتوا، عکاسان و فیلمبرداران است پس پیکس آرت نمی تواند شما را از فتوشاپ بی نیاز کند، اما بسیار کاربردی برای اکثر کاربران است.