مردم علاقه ی زیادی به ثبت خاطرات شادی‌هایشان به خصوص در جشن تولد دارند. برای ثبت این لحظات زیبا چه راهی بهتر از عکاسی تولد؟ ممکن است بخواهید در روز تولد خود جشن بگیرید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید یا عکس‌ها را برای خود نگه‌ دارید. عکاسی برای تولد شما یک راه فوق‌العاده برای ثبت روز خاص شما است.

ایده عکاسی تولد

ایده عکاسی تولد

راه‌های خلاقانه زیادی برای عکاسی از روز تولد شما وجود دارد. در اینجا چندین ایده برای ایده‌های عکاسی تولد آورده شده است. ما، به عنوان تیم تخصصی الی استدیو، در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. به یاد داشته باشید، سن فقط یک عدد است، اما یک تصویر هزاران کلمه را بیان می کند!

برای عکاسی تولد خود یک فرد حرفه ای استخدام کنید

ابتدا باید یک تصمیم مهم گرفته شود. آیا کسی را برای عکاسی از تولدتان، استخدام می‌کنید؟ یا خودتان می‌خواهید انجام دهید؟ تقریباً مهم نیست در کجا زندگی می‌کند. مطمئناً یک عکاس حرفه‌ای در نزدیکی شما وجود دارد. گرفتن عکس تولد خود با تصاویر با‌کیفیت بالا می تواند بسیار جذاب‌تر از عکس‌‌های معمولی باشد. همچنین عکاس‌ها همیشه برای گرفتن عکس‌های خاص و زیبا ایده‌های خوبی دارند. هر کدام از این تصمیمات دارای جنبه های مثبت و منفی هستند. بیایید نگاهی به گزینه‌ها بیندازیم.

ایده‌هایی برای عکاسی حرفه‌ای

چه بهانه‌ای مهم‌تر از اینکه یک لباس زیبا بپوشید و برای گرفتن عکس‌های زیبا در روز تولدتان یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید. تا از بهترین روز زندگی‌تان عکس بگیرد و لحظه‌های تولدتان را ثبت کنید. گزینه‌های زیادی برای عکاسی حرفه‌ای وجود دارد. می‌توانید عکاس را برای مراسم جشن تولدتان به خانه‌تان بیاورید یا به آتلیه بروید یا اینکه برای عکاسی به یک فضای باز زیبا بروید.

می‌توانید در مکان‌های بیرونی زیبا مانند پارک یا حومه شهر عکس بگیرید. البته اگر قصد عکاسی در فضای باز را دارید برای خود یک عکاس متخصص در پرتره‌های فضای باز پیدا کنید. ممکن است قبل از عکاسی به اینکه چه ژست‌هایی بگیرید فکر کنید. برای دانستن اینکه چه ژست‌هایی به شما کمک می‌کند تا ظاهر و احساس خوبی داشته باشید و در عکس‌های تولد خود بدرخشید؛ با ما همراه باشید.

ایده‌هایی برای ژست تولد

ایده‌هایی برای ژست تولد

مهم‌ترین چیز این است که در مقابل دوربین احساس راحتی کنید. مهم است که عکسی را پیدا کنید که متناسب با سبک شما باشد. تا با آن راحت باشید و عکس‌تان خوب شود. می‌توانید به صورت آنلاین با یک سرچ در گوگل یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی ایده‌های زیادی برای ژست عکاسی ببینید و هر کدام که مطابق سلیقه شما است را انتخاب کنید. یا از عکاستان بخواهید کمکتان کند ژستی که بیشتر به شما می‌آید را برایتان انتخاب کند.

در حین حرکت عکس بگیرید

در تلاش برای گرفتن عکس‌های زیبا، از عکاس بخواهید در  حین حرکت نیز از شما عکس بگیرد. منتظر یک لحظه مناسب باشید. مثلا در هنگام رقص می‌تواند بهترین زمان باشد. برای دریافت تصاویر عالی، در حین حرکت باید تجهیزات و تنظیمات مناسب را انتخاب کنید. برای اجرای این ایده تولد عکاسی، از یک لنز زوم تله فوتو 24-70 میلی متری استفاده کنید. ISO را 100-800 تنظیم کنید و حالت AV (اولویت دیافراگم) را انتخاب کنید. برای داشتن یک پس‌زمینه تار، از دیافراگم باز f/2.8-f/10 استفاده کنید. شما همچنین به یک فلش برای فریز کردن اکشن نیاز دارید.

برای تمرکز بی سر و صدا بر روی شرکت کنندگان و محو کردن حواس پرتی، باید دیافراگم را روی f/4 تنظیم کنید و از سرعت شاتر معقول 1/15 ثانیه برای حفظ وضوح استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر در داخل خانه هستید، ISO 400 یا بالاتر را تنظیم کنید و سرعت شاتر باید به اندازه کافی سریع باشد.

مزیت های رزرو عکاس

گاهی می خواهید زحمت عکاس بودن در روز تولدتان را از بین ببرید. ولی به دوست یا اعضای خانواده خود برای گرفتن عکس‌های مورد نظر خود کاملاً اعتماد ندارید. پس بهتر است برای جشن تولد خود یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید. به این ترتیب می‌توانید از مهمانی خود با خیال راحت لذت ببرید. همچنین ترکیبی از عکس‌های واضح‌تر و به سبک مدرن دریافت خواهید کرد. البته باز هم، به دنبال عکاسی بگردید که متناسب با سبک و حال و هوای مورد نظر شما باشد. سعی کنید کسی را پیدا کنید که نشاط و خلاقیت را به مهمانی شما بیاورد و عکس‌های شما را خاص کند.

خودتان عکاس خودتان شوید

حال گاهی تجربه کار با دوربین عکاسی را دارید. به علاوه می‌توانید خودتان عکس‌های تولدتان را بگیرید. این نیز یک ایده بسیار خوب است. زیرا عکس‌هایی که خودتان می‌گیرید، بیشتر به سلیقه خودتان می‌باشد. راه‌های خلاقانه زیادی برای گرفتن تصاویر تولد زیبا وجود دارد. از دوستان و خانواده خود برای این کار کمک بگیرید و همه را در کار درگیر کنید که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در ادامه به چند ایده مفید که به شما کمک می‌کند تا یک عکس تولد خاص بگیرید، می‌پردازیم.

تجهیزات و لوازم جانبی برای عکاسی

لنز ها‌: لنزهای پرایم 35 میلی متر و 50 میلی متر برای عکاسی پرتره عالی هستند. اگر در خانه عکاسی می کنید و فضای شما محدود است از یک لنز استفاده کنید که قابلیت بزرگ نمایی گسترده‌ای داشته باشد.

سه پایه: برای عکاسی در خانه، استفاده از سه پایه بهترین راه برای در دست گرفتن کنترل کامل کادرتان است. از نظر تجربه، تعادل دوربین روی میز، صندلی و غیره اصلا ایده خوبی نیست! سه پایه به شما انعطاف پذیری کامل می‌دهد. سپس می‌توانید به راحتی زاویه مورد نیاز خود را تنظیم کنید و دوربین را بدون دردسر به مکان جدید منتقل کنید.

شاتر از راه دور: اگر دوربینی با وای فای دارید، می‌توانید از یک برنامه شاتر از راه دور در تلفن خود استفاده کنید. اگر نه باید یک شاتر از راه دور بخرید. مخصوصا اگر کسی را در اطراف ندارید که روی شاتر کلیک کند، این مورد تقریباً ضروری است.

نکاتی که برای داشتن یک عکس خوب باید رعایت کنید

نکاتی که برای داشتن یک عکس خوب باید رعایت کنید

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید فلش دوربین خود را خاموش کنید و از دیگران نیز بخواهید فلش دوربین های خود را خاموش کنند. این کار باعث می‌شود تصاویر شما واضح‌تر و زیباتر باشند. دومین مورد اینکه حتما نور محیط را تنظیم کنید و رو به نور بایستید. یک نورپردازی خوب تفاوت زیادی در نتیجه عکس شما ایجاد می‌کند. اگر در داخل خانه عکاسی می‌کنید، به دنبال مکانی با نور طبیعی زیاد باشید. اگر هم قصد استفاده از نور مصنوعی را دارید چراغ های رنگی می‌توانند ایده خوبی باشند. سومین مورد ایجاد یک پس‌زمینه زیبا است. می‌توانید تزئین پس‌زمینه را با چند بادکنک ساده هم انجام دهید. اما اگر به دنبال یک چیز خاص هستید بسیار خوب است که یک تم تولد آماده اجاره کنید.

ایده‌هایی برای عکس گرفتن در داخل خانه

اولین ایده عکس گرفتن در حال برش زدن کیک تولد است. شاید این مدل عکس‌ها را در اینستاگرام دیده باشید. بهتر است برای این مدل عکس یک کیک تولد با رنگ روشن انتخاب کنید. تا عکس شما جذبه بیشتری داشته باشد. این مدل عکس برای هر سنی مناسب است و بسیار جذاب و پرطرفدار است.

ایده دوم بازی با حباب است. می‌توانید در مقابل پس‌زمینه بایستید طوری که انگار حواستان نیست حباب را فوت کنید و عکس بگیرید. ایده سوم یک عکس پر از بادکنک است. بادکنک‌ها یکی از بهترین وسایل عکاسی تولد هستند. صحنه را با انواع بادکنک‌های روشن و رنگارنگ پر کنید! یا اگر یک چیز مد روز‌تر می‌خواهید، از بادکنک‌هایی سن تولد خود استفاده کنید. ایده بعدی پس زمینه پر از گل است. یا می‌توانید یک تاج گل برای خود درست کنید. گل‌ها یکی از خیره‌ کننده ترین وسایلی هستند که می‌توان به عکاسی تولد خود اضافه کرد.

ایده عکس تولد در فضای بیرون

یکی از بهترین ایده‌های عکاسی تولد، برگزاری یک تولد در فضا بیرون است. یک محیط تولد در مکان مورد علاقه خود برپا کنید و آن را با تزئینات پر کنید. این نه تنها یک ایده سرگرم کننده برای عکاسی است، بلکه یک راه عالی برای جشن تولد شما است. همه دوستان و خانواده خود را در مکان مورد علاقه ی خود در فضای باز جمع کنید. این ایده عکاسی از بهترین ایده‌های عکاسی تولد است که یک جلوه خاص و زیبا به عکس شما می‌دهد.

سعی کنید محیط‌های سرسبز و پرگل را انتخاب کنید. عکاسی کنار ساحل نیز یک ایده جذاب است. برای جشن تولدتان شیک ترین لباس خود را بپوشید. لباس‌های مورد علاقه‌تان را در روز تولدتان بپوشید. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که رنگ روشنی دارد تا در فضای باز جلوه قشنگ تری داشته باشد و حتما لباسی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می‌کنید.

سخن پایانی

تمام ایده‌های گفته شده می‌تواند یک عکاسی شگفت انگیز برای تولد شما به وجود آورد. این ایده ها به شما کمک می‌کند روز تولد خود را به یک روز به یاد ماندنی تبدیل کنید. به کار بردن این ایده‌ها روشی عالی برای جشن تولد و گرفتن عکس‌های خلاقانه هستند. سعی کنید عکس‌های زیادی از خود بگیرید. عکس تکی، با مهمان‌ها، در حال رقص، بچه‌ها در حال بازی و امثال این ها، همگی می‌توانند ایده‌های خوبی باشند. زیرا بعدها با دیدن این عکس‌ها می‌توانید تمامی خاطرات روز تولدتان را برای خودتان تداعی کنید. مطمئنا حتی با دیدن عکس‌های روز تولدتان احساس شادی می‌کنید. مخصوصا اگر با استفاده از ایده‌های گفته شده عکس‌های خلاقانه‌ای بگیرید.