ما هر سال پس از پایان زمستان نوروز را جشن می‌گیریم. نوروز جشن مهمی در ایران و آسیای میانه است. در واقع مهم‌ترین عید سال در ایران است. مهم‌ترین آداب و رسوم نوروز، چیدن سفره هفت سین است. این مراسم طی هزاران سالی که جشن گرفته می‌شود تغییر کرده است. اما سنت چیدن سفره هفت سین همچنان پابرجا است. در واقع مردم با چیدن سفره هفت سین آماده جشن گرفتن برای نوروز می‌شوند و هر یک از سین‌ها در این سفره یک نماد خاص محسوب می‌شوند.

اکثر مردم وقتی سفره هفت سین خود را می‌چینند، علاقه دارند این لحظه زیبا را ثبت کنند و کنار آن عکس بگیرند. تا همیشه خاطره شروع سال جدید در کنار سفره هفت سین را به یادگار داشته باشند. اما اولین چیزی که برای گرفتن یک عکس خوب در کنار سفره هفت سین باید بدانید، بلد بودن ژست‌های خوب است. ما در ادامه  به انواع ایده های خلاقانه و نکاتی که برای عکاسی با هفت سین باید رعایت کنید می‌پردازیم.

انواع ایده های جذاب عکاسی با سفره هفت سین

نور مهم‌ترین چیز در عکاسی با سفره‌ هفت سین است. برای این که بتوانید به خوبی جزئیات را در عکس نشان دهید. از نور طبیعی استفاده کنید. از چراغ‌ها یا لامپ‌های بالای سر یا فلاش داخلی خود استفاده نکنید. همیشه نور طبیعی بهترین گزینه است. برای این کار سعی کنید سفره خود را کنار پنجره بچینید. تا هم چهره شما و هم عکس خوب در بیاید.

سعی کنید از چندین زاویه، عکس بگیرید. در برخی از عکس‌ها سفره را از بالا نشان دهید و در برخی از کنار عکس بگیرید. در اطراف سفره حرکت کنید و از زوایای مختلف عکس بگیرید تا بتوانید بعداً عکس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. شلوغی را به حداقل برسانید. هرچه سفره شما ساده‌تر باشد، جذاب‌تر است. سفره‌های شلوغ دیگر از مد افتاده‌اند. روی مهم‌ترین چیز در عکس تمرکز کنید. مثلا اگر خودتان نیز در عکس هستید، بیشتر روی عکس فوکوس کنید.

در ادامه‌ به ایده های عکاسی در کنار سفره هفت سین بیشتر می‌پردازیم.

عکس کنار سفره هفت سین با قرآن

اولین و جذاب‌ترین ایده برای عکاسی، در کنار سفره هفت سین، عکاسی با قرآن است. همه ما مسلمان هستیم و به قرآن اعتقاد داریم. عکس گرفتن با کتاب آسمانی قرآن می‌تواند یک ایده جالب باشد و یک جلوه فوق‌العاده در کنار سفره هفت سین برای شما ایجاد کند.

عکس‌های خانوادگی در کنار سفره هفت سین

عکس‌های خانوادگی همیشه بهترین ایده های عکاسی برای مناسبت ها و به جا آوردن رسم و رسومات ویژه هستند. با عزیزانتان عکس بگیرید. عکس‌های خانوادگی سفره هفت سین همیشه خاطره انگیز هستند. وقتی همه برای ژست گرفتن سرشان شلوغ است، عکس‌های یهویی بگیرید. به این ترتیب، می توانید بسیاری از لحظات دلگرم کننده را ثبت کنید. همچنین در تنظیم سریع نورها و حرکات مختلف نهایت دقت را به‌کار ببرید.

از سنت‌های ویژه خود در عکاسی سفره‌ هفت سین استفاده کنید

ثبت سنت‌های نوروز، عکاسی شما را خاص‌تر می‌کند. این را به ایده های عکس خانوادگی خود اضافه کنید. هر خانواده ای برای نوروز عادت‌هایی دارد. اینجا لازم نیست به چیزهای بزرگ فکر کنید. خانواده‌ها هنگام نوروز علاوه بر چیدن سفره هفت سین سنت‌های خاصی نیز دارند. به عنوان مثال برخی از خانواده‌ها سنت پوشیدن لباس‌های محلی خاص دارند. پوشیدن یک لباس سنتی خاص می‌تواند عکس‌های شما را خاص‌تر نشان دهد. این به شما کمک می‌کند تا بخشی خصوصی و صمیمی خانواده خود را از طریق این عکس نشان دهید.

کنار سفره هفت سین بایستید و یک عکس بگیرید

این مدل عکس یک عکس ساده اما بسیار جالب است. چنین عکسی معمولا بسیار دلنشین است. زیرا هر فردی علاقه دارد در هر مناسبتی یک عکس تکی از خود داشته باشد و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

در کنار فرزندانتان با سفره هفت سین عکس بگیرید

فرزندان شیرین ترین قسمت زندگی هستند. وجود آن‌ها بسیار عزیز است و به زندگی شما رنگ و رویی تازه می بخشد. هر والدینی عاشق فرزندان خود هستند. پس چرا در کنار سفره هفت سین با آن‌ها عکس نگیرید، تا این روز خاص را در کنار این سنت دیرینه با آن‌ها ثبت نکنید؟ همچنین بعدها می توانید این عکس‌ها را به کودکانتان نشان دهید و برایشان یک خاطره ویژه از خاطرات کودکیشان را ثبت کنید.

با خواهر و برادر خود در کنار سفره هفت سین عکس بگیرید

با خواهر و برادر خود در کنار سفره هفت سین عکس بگیرید

خواهر و برادر جزء عزیزترین افراد زندگی هر فردی هستند و از دوران کودکی تا به حال خاطرات زیادی با هم دارید و اکثر مراسمات نوروز را در با آن‌ها سپری کرده‌اید. پس چرا در کنار سفر هفت سین و در این مناسبت ویژه این لحضه خاص را با هم ثبت نکنید؟ این مدل عکس در کنار خواهر و برادرتان بسیار فوق‌العاده می باشد.

عکس‌های شاد و خندان بگیرید

لازم نیست همه عکس‌های شما احساسی یا ملایم باشند. برخی از آن‌ها می توانند به صورت شاد باشند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از لوازم جذاب مثل فشفشه است. در حالی که خنده بر لب دارید در کنار سفره هف‌سین یک عکس شاد و سرگرم کننده بگیرید.

بهترین لباس خود را بپوشید

پوشیدن لباس سنتی بسیار خاص و ویژه است. اما اگر لباس محلی مخصوص فرهنگ‌تان را ندارید، بهترین لباس خودتان را بپوشید. لباسی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی دارید. اعضای خانواده خود را نیز تشویق کنید تا لباس خوب بپوشند و برای شما ژست بگیرند. هنگامی که آن ها شروع به نشان دادن جنبه‌های شاد خود برای ژست گرفتن در کنار سفره هفت سین کنند، فرصت‌های زیادی به دست خواهید آورد، تا عکس های زیبا بگیرید.

استفاده از حیوان خانگی در عکس‌ها

امروزه اکثر خانواده‌ها یک حیوان خانگی بامزه در خانواده خود دارند. حیوانات خانگی بسیار دوست داشتنی هستند. پس چه خوب است که در کنار آن‌ها یک عکس در کنار سفره هفت سین خود ثبت کنید.

عکاسی با کتاب فال حافظ

بسیاری از خانواده‌ها در هنگام تحویل سال برای سرگرمی، یک کتاب فال حافظ می گیرند. تا طالع خود را در سال جدید ببینند. عکاسی با کتاب فال حافظ در حالی که مشغول فال گرفتن هستید، یک ایده عکاسی کلاسیک و جالب است.

با همسرتان یک عکس دو نفره بگیرید

همسرتان شریک زندگی شما و مهم‌ترین فرد زندگی شما است. شما در تمام لحظات خوب و بد زندگی، کنار هم هستید. پس داشتن یک عکس دو نفره با هم در کنار سفره هفت سین بسیار زیبا است. حتی بعدها می توانید آن را به تابلو عکس تبدیل کنید و به یکی از دیوار های خانه‌تان بزنید تا هربار که آن را می بینید. خاطرات خوب روز عیدتان را به یاد آورید.

با یکی از نماد‌های هفت سین عکس بگیرید

با یکی از نماد‌های هفت سین عکس بگیرید

یکی از نماد‌های سفره مثلا سیب را در دستتان بگیرید. کنار هفت سین بایستید. در این مدل هم می توانید به دوربین نگاه کنید و هم به چیزی که در دستتان است نگاه کنید. در هر صورت هر دو مدل می تواند یک تصویر با یک ژست خلاقانه برای شما ثبت کند.

در آیینه عکس بگیرید

با اینکه آیینه از سین‌های هفت سین نیست. اما در اکثر سفره‌های هفت سین به‌ کار می‌رود. شما می توانید از آیینه برای ثبت یک عکس زیبا استفاده کنید. انعکاس آیینه تمامی هفت سین را مشخص می کند و با افتادن چهره تان در آیینه می توانید یک تصویر جالب داشته باشید.

از نمادهای سال استفاده کنید

یکی از ایده های جالب، استفاده از نماد حیوان سال است. می توانید از نماد آن به شکل مجسمه‌‌، شمع و غیره، استفاده کنید تا عکستان را خاص‌تر کند. دومین نمادی که می‌توانید از آن استفاده کنید، نماد عدد سال است. به تازگی بادکنک‌های که عدد سال را نشان می‌دهند بسیار مد شده است. می توانید آن‌ها را به تنهایی یا چند نفره دست بگیرید. بادکنک‌ها را بالا پایین کنید و تصویر را ثبت کنید.

عکس خود را از زاویه بالا به پایین بگیرید

زمانی که از این زاویه عکس می گیرید تمامی جزئیات به خوبی مشخص می‌شوند. پس عکس شما زیباتر به نظر می‌آید. البته ثبت تصاویر از زاویه‌های مختلف نیز عکس‌های قشنگی خلق می کند. اما اگر دوست دارید جزئیات هفت سینتان بیشتر به چشم بیاید، از زاویه ی بالا عکس بگیرید.

سفره هفت سین خود را در طبیعت بچینید

بهار از زیبا‌ترین فصل‌های سال است. شکوفه‌ها در حال باز شدن هستند. سبزه‌ها و درخت‌ها در حال سبز شدن هستند. عکاسی در چنین محیطی بسیار بکر و جذاب است. سفره هفت سین خود را روی سبزه‌ها بچینید و با منظره شکوفه‌ها و گل‌ها یک عکس جذاب بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود با عزیزانتان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

ایده های عکس با سفره هفت سین بی پایان هستند. شما می توانید به تمامی ایده های عکاسی با سفره هفت سین که با آن‌ها احساس راحتی می‌کنید، عمل کنید. هر کدام که به نظرتان جذاب‌تر است را انتخاب کنید و یک عکس به یاد ماندنی با این سنت دیرینه خلق کنید.

عکس گرفتن از هر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، مثل سفره هفت سین برای شما و عزیزانتان برای سال‌های بسیار زیادی باقی می ماند و می‌توانید این خاطره معنادار را با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

امیدواریم ایده های ما در آتیله الی استدیو بتوانند به شما برای ثبت تصاویر زیبا کمک کنند.