همه گیری کرونا و قرنطینه جهانی در سال 2020، بسیاری از مردم از قبیل عکاسان را از زندگی عادی دور و خانه‌نشین کرد. لغو رویدادها و برگزاری آنها بصورت آنلاین چیزی نیست که آنها را خوشحال کند. ترندها در عکاسی به قدری سریع در حال تغییر هستند که برای تطبیق خدمات خود با آنها باید دائماً در جریان علایق و خواسته های مردم باشید. اگر واقعاً می‌خواهید مشتریان خود را با عکس‌های بی‌نظیر خود تحت تأثیر قرار دهید، باید ترند های روز را بشناسید. مردم علاقه مند هستند که محصولات خود را به شیوه ای منحصر به فرد ارائه کنند و اگر شما بتوانید به آنها کمک کنید، مطمئناً خدمات عکس شما با تقاضای زیادی روبرو خواهد شد.

 

ترند عکاسی، عکس گرفتن با دوربین حرفه ای

 

معرفی 10 ترند عکاسی سال 2022 

 با شروع سال 2022 و فراگیری واکسن در بیشتر کشورهای جهان، مردم شروع به از سرگیری روند قبل از کرونا می‌کنند و این احتمالا مهم‌ترین رویداد این سال محسوب می‌شود. با باز شدن جهان و برداشته شدن محدودیت‌ها، عکاسان دوباره شروع به انجام کاری می‌کنند که در آن بهترین اند یعنی ثبت کردن لحظات و به اشتراک گذاشتن آنها. اما در سال جدید آنها با لنزهای خود چه چیزی را ثبت می‌کنند؟ در اینجا به برخی ترند های محبوب عکاسی در سال 2022 نگاهی می‌اندازیم.

 

ترند عکاسی پشت نور، عکس در فضای باز

 

ترند عکاسی سلوئیت (عکس پشت به نور)

فاصله فیزیکی و اجتماعی موضوع تکراری این چند سال است که همه ما با آن آشنایی داریم. همراه آن احساس انزوای عاطفی که همه ما به عنوان یک جامعه آن را احساس می‌کنیم، بوجود آمده است.
هیچ یک از ترند های امسال به اندازه عکس سلوئیت این موضوع را نشان نمی‌دهد. سیلوئت‌ها انزوا و جدایی و احساسات را به شیوه ای بسیار تاثیرگذار و قدرتمند به تصویر می‌کشند. عکس پشت به نور رازآلود و مرموزاست مثل داستانی نا تمام که وظیفه اتمامش به عهده خواننده گذاشته شده است. گاهی ببینده از عکس منظور و احساسی را دریافت می‌کند که عکاس به آن فکر نکرده است و برداشت شخصی بیننده است.

 

ترند عکس ماسک، عکس با ماسک کرونا

 

ترند عکاسی با ماسک

درسال‌های اخیر چهره‌ها تغییر کرده اند و دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته دیگران را ببینیم. اما پرتره‌ها همچنان پرتره هستند. اکنون هنگام عکاسی از افراد در عکاسی استوک یا عکاسی خیابانی، همه ماسک زده اند. هیچ چیز به اندازه گروهی از افراد بدون ماسک که درست در کنار یکدیگر ایستاده اند، نامناسب به نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسک در عکس‌های تبلیغاتی هم بسیار دیده می‌شود.

 

ترند عکس شخصی، عکس خانوادگی شاد

 

سلف پرتره و عکس‌های خانوادگی

برای جلوگیری از انتشار کرونا عکاسان زیادی رو به سوژه‌های نزدیک به خود، یعنی خانواده و خودشان آوردند. بنابرین جای تعجب نیست که یکی از پرطرفدارترین ترند ها، سلف پرتره کلاسیک باشد. با عکاسی کردن در فضای خانه از اعضای خانواده و با چیدمان صحیح، می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. عکس‌هایی که با اعضای خانواده می‌گیرید در طی زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. کرونا به ما ارزش در کنار هم بودن و لذت بردن از لحظه را یاد داد. حتی خیلی کسانی که پیش از این درعکس‌های خانوادگی شرکت نمی‌کردند در سالهای اخیر تغییر رویه داده اند.

 

ترند عکاسی غذا و طبیعت، عکس غذا در محیط بسته

 

ترند عکاسی از اشیا و طبیعت بی جان

زیبایی طبیعت بی جان این است که می‌توانید از هر چیزی استفاده کنید و اجازه دهید ذهنتان خلاق شود. همچنین می‌توانید از غذا، محصولات، صحنه‌های فانتزی، اسباب بازی‌ها، یا فقط یک کاسه میوه می‌توانند سوژه‌های عالی بسازید. این سبک به دلیل دقت زیاد در نورپردازی و ساختاربندی جز عکس‌های سخت محسوب می‌شود. ولی زمانی‌که در قرنطینه و مکان بسته هستید یکی از بهترین کمک‌ها برای پیشرفت در عکاسی است.

 

ترند عکاسی واقع گرا ، عکس در مترو

 

افکت کمتر، واقع گرایی بیشتر

به نظر می‌رسد که تغییرات سالهای گذشته، دوران بصری جدیدی را رقم زده است. به نظر می‌رسد که دو سال قرنطینه و کرونا باعث شده همه ما قدردان دنیای واقعی باشیم. دیدن دنیا به شکل واقعی آن برای ما اهمیت پیدا کرده است. ما دیگر در رویای فانتزی زندگی نمی‌کنیم زیرا دنیای واقعی در بعضی مواقع مانند یک خیال به نظر می‌رسد. نتیجه این نگاه تازه حتما تاریک و کسل کننده نیست ولی احتمالا جدی هست.

 

ترند عکاسی، عکس با پهباد در کرونا ساحل

 

هواپیماهای بدون سرنشین

هیچ لیستی از ترند های 2022 بدون ذکر پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین کامل نخواهد بود. آنها در حال حاضر همه جا هستند، و حتی مدل‌های ارزان آن قابلیت عکس گرفتن را دارد. هنوز قانون خاصی برای حفاظت از حریم شخصی در استفاده از پهپاد‌ها وجود ندارد. اما هنگام سفر به کشورهای خارجی، معمولاً باید از مقامات هواپیمایی آن دولت درخواست مجوز کنید، حتی اگر فقط برای سرگرمی از آن استفاده می‌کنید. با پهپاد‌ها می‌شود عکس‌های بسیار زیبایی از محیط‌های باز و حتی دور از افراد گرفت. یکی از مشهودترین ترند هایی که هواپیماهای بدون سرنشین به وجود آورده اند، نمای چشم پرنده است که مستقیماً از فضای پایین گرفته شده است. این تصاویر که بدون افق قاب شده اند، منحصر به فرد و زیبا هستند و همه چیز تازه و متفاوت به نظر می‌رسد.

 

ترند عکاسی محیط زیست ، عکس کارخانه

 

ترند عکاسی از اتفاقات محیطی (محیط زیست گرایی)

جهان و تغییرات سریع رو به زوال آن بسیار اهمیت پیدا کرده است. متأسفانه تغییرات آب و هوا در نوسان کامل است و تمام گوشه و کنار جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عکاسان در رساندن آگاهی عمومی نسبت به این تغییرات و نشان دادن آسیب‌هایی که در حال انجام است به جهان کمک می‎کنند. عکاس می‌تواند با عکاسی از مناطقی که به دلیل بالا آمدن دریاها در معرض خطر هستند، بحران‌های بشردوستانه ناشی از خشکسالی و فقر یا انقراض دسته جمعی حیوانات که به لطف فعالیت‌های انسانی در حال وقوع است را به همه نشان ‌دهد. او این قدرت را دارد که ذهن‌ها را تغییر دهد و نسبت به مسائل آگاهی ایجاد کند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، رفتن به فضای باز و دیدن تنوع زیستی در محیط اطراف‌مان به عنوان یک یادآوری عمل می‌کند که ممکن است برای همیشگی نباشد.

 

ترند عکاسی تظاهرات ، عکس جهانی سال 2022 کرونا

 

ترند عکاسی کنش‌گرا

محیط زیست‌گرایی تنها فعالیتی نیست که از فعالیت عکاس سود می برد. مهم نیست که به چه دلیلی علاقه دارید، پیدا کردن سازمانی که به کمک شما نیاز دارد آسان است. هر عکسی که همکاری متنوع بین افراد با پیشینه‌های مختلف را به تصویر می‌کشد، نوعی کنش‌گرایی است. روابط نژادی مثبت، حقوق مدنی و جنسیتی، و مبارزه با تبعیض در همه اشکال، توانمندسازی زنان موضوعات داغ در سال 2022 جامعه ی جهانی هستند. هدف از این نشان دادن تجربه بشری است چون حافظه ی جمعی انسان‌ها کوتاه مدت است. همچنین یک روند مداوم برای گنجاندن افراد با سنین در عکاسی وجود دارد. یافتن راه‌هایی برای دربرگرفتن جوان و پیر و به طور کلی نشان دادن قوس‌زندگی، روشی سرگرم کننده برای نگاه کردن به پرتره و به طور کلی عکاسی است. ثبت لحظات غیرمنتظره و معتبر و صادق بسیار بیشتر از یک پرتره ژست شده درباره یک شخص یا مکان می‌گوید.

 

ترند عکاسی سال 2022، عکس جهان با من برقص در کرونا

 

عروسی‌ها و رویدادهای کوچک

عکاسی عروسی در گذشته به جزییات زیاد و تشریفاتی انجام میشد اما امروزه در کنار کرونا همه چیز نسبت به قبل آرام ترو با تشریفات کمتر است. تمرکز تازه‌ای بر عناصر مهم جشن‌هایی مانند عروسی شده است. در سال های اخیر عکاس به مستندسازی این رویداد می‌پردازد. و عروس و داماد و مهمانان به شیوه‌ای طبیعی ژست می‌گیرند. البته، عکاس می‌تواند به آنها توصیه کند که چه کنند، اما هر حرکت آنها را هدایت نمی‌کند. بیشتر موضوع عکس‌های جدید درباره عروس و داماد و روز خاص آنهاست. با توجه به شرایط کرونا مراسم‌های غیررسمی کوچک بیشتری در سرتاسر جهان برگزار می‌شود. علاوه بر عروسی رویدادهای کاری و چیزهایی مانند کنسرت‌ها به آرامی در حال برگزاری هستند، اما همچنان به روش‌های ایمن با فاصله اجتماعی.

 

ترند عکاسی،عکس نئونی در جهان سال 2022

 

ترند عکاسی استفاده از رنگ‌های زنده و نئونی

تئوری رنگ یک جنبه گسترده و جالب از طراحی است. ترند رنگ‌ها مانند سبک‌های عکاسی افزایش می‌یابد. با این حال، در حال حاضر، رنگ‌های زنده یعنی رنگ‌های روشن و فوق اشباع مانند نورهای نئون، ساختمان‌های رنگی دیوانه وار و مناظر طبیعی اشباع شده توجه را به خود جلب می‌کنند. این ترند با مسیر‌های مشابه در دنیای طراحی، به ویژه در فضاهای وب، همسو است. جدیدترین آنها رنگ پنتون زعفرانی، رنگ پر جنب و جوش زرد-نارنجی هستند که در سال 2022 بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

درپایان

در این مقاله سعی کردم شما را با ترندهای عکاسی در 2022  آشنا کنم. تیم قوی و حرفه‌ای الی استدیو آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.