شناخت عکاسان برتر دنیا همیشه به شما کمک می‌کند که عکاس بهتر و موفق تری باشید.

شما می‌توانید با شناخت عکاسان برتر دنیا و شناخت آثار آن ها و شنیدن بیوگرافی و داستان زندگیشان از آن ها درس بگیرید و عکاس موفق تری شوید. پس برای شناخت عکاسان برتر دنیا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. بر خلاف تصور خیلی ها عکاسی هم یک هنر محسوب می‌شود.

در اینجا یک سوال خیلی مهم پیش می‌آید.

چه چیزی این عکاسان را تبدیل عکاسان برتر دنیا کرد؟

 

مگر آن ها چه نوع عکس هایی می‌‌گرفتند که آنها را معروف کرد؟ تفاوت عکاسان برتر دنیا با عکاسان معمولی چیست؟ما در این مقاله می‌خواهیم در کنار معرفی عکاسان دنیا و بررسی بیوگرافی و آثار آنها دلیل موفقیت این عکاسان را هم بگوییم.

عکاسانی که می‌خواهیم امروز معرفی کنیم امکان ندارد که عکاس باشید و حداقل یک بار اسم آنها را نشنیده باشید.ممکن است که از جزئیات و یا روند موفقیت آنها اطلاعی نداشته باشید ولی امکان ندارد که اسم آنها را نشنیده باشید.

 عکاس مورد علاقه شما کیست؟

عکاس مورد علاقه شما کیست؟شما چه در چه ژانری عکاسی میکنید؟عکاس مورد علاقه شما کیست؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که عکاس مورد علاقه شما کیست؟ همان طور که در اول مقاله به شما گفتیم عکس های عکاسان برتر دنیا یک تفاوتی با عکس های عکاسان معمولی دارد که آنها معروف شده اند.

پس اگر می‌خواهید عکاسی موفق و معروف شوید باید بدانید که عکس های عکاسان موفق چه شکلی بوده است تا بتوانید از آن ها الهام بگیرید. اما حواستان باشد که کپی نکنید فقط باید الهام بگیرید. بیشتر عکاسانی که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم در گذشته اند ولی هنوز هم آثار برجسته و شگفت انگیز آنها به جای مانده است.

برای اینکه بهتر موضوع این مقاله را درک کنید یک لیست از معروف ترین عکاسان گردآوری کردیم که در ادامه کامل به آن را می پردازیم. عکاسانی که در این مقاله می‌خواهیم درباره آنها صحبت کنیم می توانند قهرمان شما و الگوی خوبی برای شما باشند هم در زندگینامه و روند رسیدن به موفقیت آنها و هم آثار می‌توانند الگوی خوبی باشند تا شما در کارتان پیشرفت کنید.

در ادامه 10 عکاس جهانی را معرفی می‌کنیم.

 

10 عکاس معروف جهان

جوزف نیکپور نیف

تقریبا می‌شود گفت که جوزف نیکپور نیف اولین مخترع عکاسی تاریخ این و اولین عکسی که گرفت نخستین عکس جهان به حساب می آید. اگر بخواهیم 10 عکاس برتر جهان را لیست کنیم جوزف نیکپور نیف همیشه در صدر لیست قرار می‌گیرد.

زیرا اگر اختراع و خلق تصویر او نبود اکنون هم عکاسی وجود نداشت. ولی همه دلیل محبوبیت و شهرت جوزف نیکفور نیف این نیست. عکس هایی که او می‌گرفت همیشه می‌توانستند با انسان حرف بزنند و همیشه تاثیر گذار و موفق بودند. همچنین عکس های او همیشه بیانگر درد و رنج مردم بود و از این راه به مردم فقیر کمک می کرد برای همین هر عکاسی باید او را الگو خود قرار دهد.

 

آلفرد استیگلیتز

عکاس

این عکاس هم عصر جدیدی در عکاسی به وجود آورد و باعث شد که مردم عکاسی را به عنوان یک رشته هنری بشناسند. عکس های او همیشه تاثیر عمیقی بر روی روح و روان انسان می گذاشت.

برای همین او به یکی از برجسته ترین و معروف ترین عکاسان تاریخ تبدیل شد. قبل از معروفیت و شهرت آلفرد استیگلیتز او یک فقیر بود که توانست با زحمت بسیار زیادی یک دوربین عکاسی خریداری کند.

و او در سال 1900 با Georgia O’Keefe که یک عکاس معروف انگلستانی است ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد که هر دو از عکاسان بزرگ تاریخ هستند. عکس هایی که او ثبت می کرد به معنای واقعی کلمه شگفت انگیز بود و او یک هنرمند واقعی بود.

 

مارگارت بورکه وایت

مارگارت بورکه

مارگارت اولین زن عکاس معروف دنیا است یعنی تا قبل از او هیچ زنی در دنیا عکاسی نمی کرد.

او می تواند برای تمام عکاسان مخصوصا عکاسان زن الگو درجه یکی باشد. زمانی که او می‌خواست عکاسی را شروع کند با مخالفت های بسیار شدیدی روبرو شد ولی دست از تلاش نکشید و اکنون می‌توان از او با نام اسطوره عکاسی یاد کرد. زندگینامه او باید الگو نه تنها عکاسان بلکه تمام انسان های دنیا باشد.

از دیگر ویژگی های‌ دوست داشتنی این عکاس که باید سرمشق تمام زنان دنیا باشد جسور بودن و نترس بودن او است. یعنی او در حرفه خود بسیار نترس و جسور بود و همین او را وادار می کرد که از چیز های هیجان انگیز عکس بگیرد.

 

هنری کارتیه برسون

هنری

هنری یک عکاس فرانسوی بود که کار خود را از 19 سالگی آغاز کرد. او را امروز به عنوان پدر عکاسی خبری یاد می‌کنند. او اولین مخترع عکس های خیابانی و لحظه ای بود. او امروزه الگو تمام روزنامه نگاران است. عکس هایی که او می‌گرفت تماما لحظه و بدون اطلاع بودند. اگر نگاهی به آثار او بیندازید می‌بینید که زندگی در عکس های او موج میزند. او در یکی از عکاسی هایش به دلیل تصادف با ماشین از دنیا رفت.

 

رابرت کاپا

رابرت

او یکی از بزرگترین عکاسان جنگ است و از لحظه ها و حوادث جنگ عکاسی می‌کرد. که عکس های‌ او طرفدار های زیادی داشت و توانست او را به یکی از عکاسان‌ معروف و برتر دنیا تبدیل کند.

عکس هایی که رابرت می‌‌گرفت همه بیانگر روز های سخت جنگ بود و می‌شود با عکس‌های‌ش زندگی کرد. رابرت یکی از بنیانگذاران عکس‌های‌Magnum است که امروزه با نام یکی از معتبر ترین آژانس های عکاسی جهان یاد برده می‌شود.

 

 

انسل آدامز

تخصص این عکاس بزرگ در زمینه عکاسی از مناظر طبیعی است. مطمئنا حتما در طول زندگی خود مخصوصا عکاسان حداقل یک بار عکس های او را دیده اید ولی نمی دانستید که این اثر خارق العاده کار کیست. این عکس‌ها در کتاب های عاشقانه خارجی چاپ شده است و مطمئنا همه شما آن را دیده اید.

این عکس‌ها با اینکه سفید و سیاه هستند باز جذابیت خارق‌العاده ای دارند که بیننده را جذب می کند. اگر هم می‌خواهید عکس های او را تماشا کنید فقط کافیست که این این عکاس بزرگ را در گوگل سرچ کنید. بعد بیش از 2000 عکس را می توانید از او مشاهده کنید.

 

 

ادوارد مای بریج

این عکاس معروف مخترع عکس‌های متحرک است و اولین عکس متحرک کار ادوارد مای بریج است.

امروزه او را به نام اولین مخترع فیلم یا تصویر متحرک یاد می کنند. او عکاس حیات وحش بود و می‌توان گفت اولین کسی که به فکرش رسید می‌توان از حیات وحش هم عکس‌گرفت.

 

فیلیپ هالسمن

فیلیپ

این عکاس بزرگ اولین مخترع عکاسی‌ پرتره بود و آن را رایگان به مردم آموزش می‌داد.

فیلیپ در سال 1940 متولد و در سال 1979 در گذشت و توانست 101 عکس تنها در مجلات مختلف چاپ کند و بیش از 3000 عکس در حوزه پرتره دارد. او عکاسی‌به نام Salvador Dali سه سال با هم دوست و همکار بودند و بعد ازدواج کردند. که این ازدواج تنها 3 سال زمان داشت و بعد فیلیپ هالسمن در سن 39 سالگی بر اثر سرطان در گذشت.

 

یوجین اسمیت

اسمیت

یوجین اسمیت یک عکاس معروف جنگ بود و او مقاله نویس درباره عکاسی بود که در کارش هم بسیار موفق بود. عکس‌های او بسیار قدرتمند و تاثیر گذار است. هنوز هم نمایشگاه هایی از عکس‌های او برگزار می شود. اسمیت کتابی درباره کارش در جنگ جهانی دوم نوشت که پرفروش ترین کتاب تاریخی جهان به شمار می‌رود.

دوروتا لانگه

دوروتا لانگه

دروتا لانگه یک عکاس‌ معروف در زمینه مستند و خبرسازی است. او بیشتر از مردم افسرده و ناراحت عکاسی می کرد.

امروزه لانگه را با نام مادر عکاسی درام یاد برده می‌شودو کتابی درباره زندگینامه خود نوشت و توانست به چاپ برساند.

 

جمع بندی

در مقاله بالا 10 عکاس‌معروف را معرفی کردیم و زندگینامه آن ها را به شما گفتیم.

تفاوت عکس‌های این عکاسان‌یا شما این است که این عکاسان برتر دنیا را متفاوت تماشا می‌‌کردند.

و به جزئیات بیشتر دقت می کردند.

و در سوژه ای که کار می‌کردند علاقه داشتند حتی اگر پول آن کم باشد.

 

با ما همراه باشید