در این مقاله سعی ما بر این است که بهترین مکان های روباز برای عکاسی مدلینگ در تهران را برای شما به نمایش بگذاریم و شما با توجه به آن، بهترین انتخاب را برای گرفتن عکس از مدل خود داشته باشید. همیشه یکی از دغدغه‌های عکاسان انتخاب مکان مناسب برای عکس‌ است. ما در اینجا به معرفی مکانهای دیدنی و جذاب شهر تهران برای گرفتن عکس خواهیم پرداخت.

تعریف عکاسی مدلینگ

عکس به شکل مدلینگ یکی از شاخه‌های بسیار پرطرفدار عکاسی می باشد که در آن عکاس از مدل های مختلف برای به نمایش گذاشتن استایل های متفاوت و یا طراحی لباس ها و زیور آلات استفاده می کنند. در واقع عکاس برای نشان دادن طرح های لباس، زیورآلات و کیف و کفش یک طراح و یا یک برند برای معرفی بهتر آن محصول از یک مدل استفاده می کند. از این عکس ها در تبلیغات و بازار کار استفاده می شود.

تاریخچه عکاسی مدلینگ

در سال 1839 نخستین عکس از یک مدل به عنوان نمایش یک محصول استفاده شد. این عکس توسط فردی به نام رابرت کارنلیس صورت گرفت. این شاخه تا اوایل قرن 20 به عنوان یک شاخه در بین مردم ناشناخته بود. کم کم با گسترش مد در میان مردم این شاخه هم گسترش پیدا کرد .

لیست بهترین مکان های روباز برای مدلینگ در تهران

مکان مناسب یکی از فاکتور های لازم برای مدلینگ می باشد برخی از این مکان ها را با هم بررسی می کنیم.

1. باغ صفا دشت

این مکان با تمامی امکانات و دکورهای مدرن و متنوع برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای قابل استفاده می‌باشد. کافی‌ست یک بار در باغ نفس صفادشت عکس بگیرید تا انتخاب همیشگی شما برای همه‌ی عکاسی‌هایتان شود. باغ نفس صفادشت دارای انواع تم‌های تولد و تم‌هایی برای مناسبت‌های مختلف می‌باشد. (تم تعیین جنسیت، تم کریسمس و هالووین، تم یلدا و نوروز) باغ دارای، عمارت، فضای باز و دو تاب برای عکس گرفتن و فیلمبرداری وجود دارد.

2. پارک ملت تهران

پارک ملت دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی است و یکی از نقاط تفریحی پایتخت به شمار می رود. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی از دیدنی های این مکان است. پارک ملت با فضای سرسبز و محیطی دلنشین می تواند روزی خاطره انگیز و تکرار نشدنی را برای شما رقم بزند.

3. باغ عمارت کاج

باغ عمارت کاج یک از بهترین مکان های روباز برای عکاسی مدلینگ در تهران است. با فضای سبز بی نظیر و دریاچه زیبا به شما امکان عکس‌های پرتره با رنگ های متنوع و طبیعی را می دهد. در داخل عمارت فضایی مدرن وجود دارد که به شما کمک می کند عکس‌های زیبا و متفاوتی داشته باشید. باغ عمارت کاج یکی از بهترین انتخاب ها برای عکس‌های عروسی و تم تولد می‌باشد.

4. دارآباد

با دو رودخانه و فضای آرام و حال و هوای تهران قدیم می‌توان عکس‌هایی دوست داشتنی و زیبایی  را در منطقه ی دارآباد ثبت کنید.

5. باغ عمارت صبا

یکی از منحصر به فردترین مکان های تهران برای عکس‌های حرفه ای می باشد. باغ قدیمی خیابان صبا یکی از معدود باغ‌های تاریخی باقی مانده از تهران قدیم بوده که قبل از احداث حصار ناصری ساخته شده است و عمارت تاریخی آن یکی از بناهای تاریخی ارزشمند تهران به شمار می رود. سبک معماری خاص آن متعلق به دوره گذار از معماری یا معماری قاجار مدرن است که عمارت صبا را از دیگر بناهای قدیمی تهران متمایز می کند.

بنای تاریخی این باغ قدیمی با نمای آجری فاقد تزئینات دوران قاجار است و ارتفاع استثنایی بنای سقف شیروانی و نوع خاص طراحی فضای آن نشان از هویت و معماری ایرانی دارد. فضاهای دلپذیر باغ صبا بهترین فضاها برای گرفتن عکس‌های عروسی، لباس و خانوادگی می‌باشد و می توانید لحظات خود را به زیبایی در این مکان ثبت کنید.

6. باغ عمارت ویدا

یکی از بزرگترین باغ های برای گرفتن عکس با مساحت 15000 متر مربع باغ عمارت ویدا تهران است. این باغ دارای عمارت بسیار مجلل و فضای سبز بسیار قشنگی است. دریاچه این مجموعه با مساحت 2000 متر مربع یکی از زیباترین مکان‌های آن بشمار می رود. امکان قایق سواری در این دریاچه وجود دارد ضمن اینکه یک آبشار بسیار زیبا نیز در آن قرار گرفته است. باغ عکاسی و عمارت ویدا دارای لوکیشن‌های سنتی و مدرن، فضای سبز و نمای عمارت است.

7. پارک جمشیدیه

یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسی حرفه ای پارک جمشیدیه تهران است. این پارک دارای محیطی آرام و فضای سبز است. پارک جمشیدیه برای عکاسی خانوادگی و عکاسی چهره در تمام فصول مناسب است.

8. باغ عمارت طبیعت

باغ عمارت طبیعت مکانی منحصر به فرد برای عکاسی تولد و عکاسی پروفایل است. می توانید هزینه عکاسی را در باغ عمارت طبیعت ببینید و از ژست عکاسی در این فضا استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید، نمی توانید در باغ طبیعت مراسمی برگزار کنید.

9. باغ عمارت اردیبهشت

عمارت عکاسی اردیبهشت که در غرب تهران واقع‌ شده است. یکی دیگر از بهترین مکان های روباز برای عکاسی مدلینگ در تهران بشمار می‌آید دارای فضای سبزی بی‌نظیر و دو عمارت فوق مدرن می‌باشد. نکته جالب‌ توجه در خصوص عمارت های اردیبهشت این است که محل فیلم‌برداری سریال دراکولا به کارگردانی مهران مدیری بوده است. در مجموعه اردیبهشت شما می‌توانید انواع و مدل‌های مختلف عکس‌برداری رو انجام بدید مثل:

  • تولد، کودک و پروفایل
  • زوج
  • مدلینگ
  • عقد و عروسی
  • بارداری
  • خانوادگی

این مجموعه شما را از شر جای پارک راحت می کند تا بتوانید اوقاتی بی دغدغه ای را برای خود فراهم کنید. در عمارت اردیبهشت امکان برگزاری مراسم عقد و تولد نیز وجود دارد.

10. باغ نفس صفا دشت

باغ نفس با لوکیشن های خاص و زیبا و دریاچه مصنوعی و عمارت لاکچری در لیست بهترین مکان برای گرفتن عکس در صفادشت کرج می‌باشد. کافیه یک بار در باغ نفس صفادشت عکس بگبربد تا انتخاب همیشگی شما برای همه‌ی عکاسی‌هایتان شود. این مکان دارای انواع تم‌های تولد و تم‌هایی برای مناسبت‌های مختلف است. (تم تعیین جنسیت، تم کریسمس و هالووین، تم یلدا و نوروز)

11. باغ عمارت شاهی

این مکان دارای فضاهای مدرن و متنوعی است که می توانید با گرفتن عکس‌های حرفه ای یک عقد و عروسی بی نظیری داشته باشید. امکان برگزاری مراسم در این ساختمان وجود ندارد.

12. پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از خاص ترین و بهترین مکان های روباز برای عکاسی مدلینگ در پارک های تهران است. این پارک به دلیل وجود کفپوش های خاص در فضای پارک و همچنین درختان و گل های زیبا می تواند مکانی مناسب برای دوستداران عکاسی از طبیعت باشد. این پارک زیباست و در تمام فصول سال جذابیت های خاص خود را دارد. در بهار بسیار سبز و در زمستان و پاییز بسیار چشم نواز است.

13. پارک آب و آتش

پارک آب و آتش که به پارک ابراهیم نیز معروف است. یکی از فضاهای سبز مدرن و استاندارد تهران است. علاوه بر این یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی پایتخت به حساب می آید. این پارک زیبا به دلیل معماری خاص بیرونی خود می تواند یکی از مکان‌های خاص برای گرفتن عکس باشد. نور و زیبایی اطراف آن می تواند شما را به گرفتن عکس ترغیب کند.

14. خیابان ایران زمین

خیابان ایران‌ زمین با شکلی مانند یک نیم دایره، از خیابان های معروف تهران است، که دارای فضاهای متفاوت و زیبا جهت عکس گرفتن است. شما می‌توانید با استفاده از فضاهای مختلفی که دارد ایده های جذابی را برای عکس گرفتن خلق کنید.

کلام آخر

مکان مناسب برای عکس‌های خاص مراسم بسیار مهم است. مکانی برای عکس‌های مدلینگ نیز از این امر مستثنی نیست. امیدواریم مطالب ما مفید بوده باشد، شما می توانید با توجه به نوع عکاسی خود بهترین فضا را برای مدلینگ انتخاب کنید.