سلام به همه ی شما همراهان عزیز الی استدیو. خیلی خوشحالیم که با یکی دیگر از مقاله‌های وبسایت الی استدیو در خدمت شما عزیزان هستیم. در مقاله قبلی در رابطه با بهترین موقعیت های مکانی در مرکز ایران برای عکاسی  صحبت کردیم.

با بهترین بناهای تاریخی کشورمان تا چه حدودی آشنا هستید؟ آیا شما، مخاطب عزیز طبیعت‌گرد هستید و به سراسر مکان‌های زیبای کشور سفر کردید؟ تا چه حدود با بهترین موقعیت‌های عکاسی آشنا هستید؟ حتی ممکن قصد داشته داشته باشید با خانواده یا دوستانتان یا حتی برای مراسم ازدواج به دنبال موقعیتی از کشورمان باشید که بهترین لوکیشن‌های عکاسی را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین و جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی از جنوب کشور را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید. راستی خیلی خوشحال می‌شویم اگر در این لوکیشن‌های معرفی شده عکس تهیه کردید با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین جاذبه‌های عکاسی بندر عباس

بهترین جاذبه های عکاسی بندر عباس

بندر عباس از بزرگ‌ترین بندرهای جنوب کشور است. اکثریت خانم‌ها به خرید علاقه‌مند هستند. پس با معرفی چند مکان تجاری شروع می‌کنیم. بازار مرکزی سیتی سنتر که با نام بازار مرکزی شناخته می‌شود در سال 84 با بیش از 500 غرفه در سه طبقه با استفاده از المان‌های معماری اسلامی و بومی منطقه خلیج فارس ساخته شد. بازار دوم، بازار قدیم بندرعباس با لقب رنگارنگ‌ترین قسمت شهر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شهر است. اگر به محصولات صنایع دستی علاقه‌منداید پیشنهاد می‌کنیم حتما به این شهر سری بزنید. مکان جذاب بعدی عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در مرکز شهر است. سقف طبقه‌ی دوم این ساختمان با هشت ضلعی از چوب ساخته شده است که در وسط آن گندی مخروطی شکل ساخته شده است. این ساختمان شبیه به کلاه فرنگی است که در روزگار دوران صفویه اروپایی‌ها بر سر می‌گذاشتند.

بهترین جاذبه‌های عکاسی کیش

آیا جز افرادی هستید که دوست دارید با حیوانات بازی کنید؟ مراکز مختلفی در جزیره‌ی زیبای کیش از جمله دلفیناریوم، باغ پرندگان، بوستان آهوان که برای نگهداری حیوانات و جانوران فراهم شده، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر اهل طبیعت هستید؛ دره‌ی پرتغالی‌ها یکی دیگر از جاهای دیدنی جنوب کشور  به‌شمار می‌رود. در زمانی که پرتغالی‌ها در این منطقه سکونت داشتند آب‌های سطحی به این ناحیه سرازیر شدند و منطقه‌ی سرسبزی به‌وجود آمد. درخت کهن سال انجیر معابد در این موقعیت قرار گرفته که فرصت مناسبی برای جذبه‌های عکاسی برای گردشگران ایجاد کرده است. دومین مکان تفریحی که می‌خواهم معرفی کنم، پایاب کیش با قدمت 200 سال است. این مکان بعد از مرمت به یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری تبدیل شد. پایاب دهلیزهایی با شیب بسیار زیاد نزدیک‌ترین مکان به قنات یا چاه آب هستند که در قدیم افراد از طریق چند پله به سطح آب نزدیک می‌شدند.

بهترین جاذبه‌های عکاسی قشم

جزیره‌ی قشم ملقب به جزیره‌ی عجایب هفتگانه جنوب کشور، از بزرگترین جزایر ایران با داشتن جذبه‌های تاریخی و گردشگری زیبا همچون نگینی در جنوب ایران می‌درخشد. در جزایر ناز با داشتن دیواره‌ای صخره‌ای با وسعت ۳ هکتار هنگام جزر می‌توانید جزیره‌ی لارک و هرمز را مشاهده‌گر باشید‌. بخش غربی جزیره‌‌ی قشم، بام قشم قرار دارد که قسمت‌های مرتفع آن از سنگ آهک و دامنه‌ها از ماسه سنگ، مارن و سیلت تشکیل شده است. این موقعیت چشم اندازی زیبا از جنگل‌های حرا و سواحل برای گردشگران بوجود آورده است. معرفی سوم من از این شهر زیبا طولانی ترین غار نمک دنیا در 90 کیلومتری جزیره‌ی قشم است. موقعیت این غار در داخل کوهی گنبدی شکل است که بر بدنه‌ی آن، می‌توانید رگه‌های سفید نمک به همراه جریان آب را مشاهده کنید. تا عمق 20 متری با غار با نور خورشید روشن است و نیاز به هیچ نوری و تجهیزات ضروری ندارید.

 بهترین جاذبه‌های عکاسی خوزستان

معرفی جذبه‌های این قسمت را با سازه‌های آبی شوشتر شروع می‌کنم. مهندسی این موقعیت به گونه‌ای است که با مدیریت و کنترل مناسب، آب به نحو احسنت بهره‌برداری گردد و به رودخانه‌ی کارون منتقل شود. هر یک از این سازه‌ها کارکرد منحصر به فردی دارند و در مجموع کمک زیادی به رونق کشاورزی و ارتباطات به کشورهای دیگر کرده است. معرفی دوم از معرفی جذبه‌ای است که به عنوان نماد اهواز شناخته شده است. پل سفید چهارمین پل معلق دنیا بر رودخانه‌ی کارون ساخته شد. این پل دارای دو قسمت پل معلق و سه قسمت قوسی است که در شب جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد. جذبه‌ سوم معرفی یک موزه در فضای باز است.  شیرهای سنگی‌ در این منطقه که نمادی از قوم بختیاری هستند در هیچ کجای ایران به فراوانی این مکان نیست. پس به شما توصیه می‌کنم اگر به این شهر سفر کردید حتما از این فرصت استفاده کنید.

بهترین جاذبه‌های عکاسی کرمان

باغ شاهزاده ماهان باغی سرسبز در دل کویر یکی از 9 باغ مشهور جهان در نزدیکی شهر کرمان است. عمارت‌های این باغ به صورت دو اشکوب طراحی شده است. معماری سردر این باغ به گونه‌ای است که آن را از سایر باغ‌های ایرانی متمایز کرده است. این باغ در اغلب فصل‌های سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مکان تاریخی دوم حمام وکیل کرمان ساخته شده از دو بخش گرم‌خانه و رخت‌کن است. معماری این موقعیت تاریخی سبکی آمیخته از دوران قاجاریه و زندیه است اما در سال 1369 بازسازی شده است و به یک چایخانه‌ی سنتی بسیار زیبا تبدیل شده است. در جذبه‌ی سوم از این شهر، بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت را به شما معرفی می‌کنم. جنگل پردیسان قائم در دامنه‌ی کوه‌های صاحب الزمان، ملقب به ریه‌های شهر کرمان آب‌وهوای تمیز و مناسبی را برای ساکنین ایجاد می‌کند.

بهترین جاذبه‌‌های عکاسی فارس

بهترین جاذبه‌‌های عکاسی فارس

 

باغ ارم نمونه‌ای از باغ کوشک با داشتن سرونازهای بسیار بلند و زیبا محبوبیت زیادی برای گردشگران دارد. این باغ مستطیلی از دیواره‌های گلی ساخته شده که در زمان بازسازی نرده‌هایی جایگزین آن‌ها کردند. روبه‌روی عمارت اصلی این باغ استخری با چند تخته سنگ بزرگ ساخته شده است. وجود 4 درخت نخل در چهار گوش استخر جذابیتی بسیار زیادی به آن بخشیده است. این عمارت سه طبقه با هنرهایی از جمله گچ‌بری، نقاشی، حجاری، پنجره‌های مشبک آهنی، منبت‌کاری و کاشی‌کاری تزئین شده است. معرفی دوم من از جذبه‌های این شهر سعدیه است. این مکان که در ابتدا محل زندگی این شاعر بزرگ بود و پس از وفات به مقبره‌ی وی تبدیل می‌شود. این مجموعه با ترکیبی از سبک معماری‌های جدید و قدیم، ستون‌های بلند و کاشی‌های لاجوردی بنای منحصر به فردی ایجاد کرده است.

بهترین جاذبه‌های عکاسی شهر یاسوج

شهر یاسوج ملقب مشهور به شهر آبشار‌های ایران دارای آبشارهای زیبا و پرخوروش است. یکی از آن‌ها رودخانه‌ی آبشار در جنوب شرقی کهکیلویه و بویر احمد است که از شهر یاسوج عبور می‌کند. این آبشار از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و صحنه‌ای بسیار زیبا ایجاد می‌کند. اطراف این آب‌شار نهرهای مارپیچ و گیاهانی است که هر طبیعت گردی را شیفته‌ی خود می‌کند. مکان طبیعی بسیار جذاب دوم تل خسرو در جنوب شرق یاسوج است. در گذشته این مکان محل استقرار کاخی بزرگ توسط کیخسرو بوده است. این تپه با ارتفاع 20 متر از مهم‌ترین محوطه‌های باستانی شهر یاسوج است. در فصل بهار شما عزیزان می‌توانید به این منطقه سفر کنید و از سرسبزی‌ها و هوای مطلوب این شهر بهره ببرید.

در پایان

این مقاله سعی کردیم چند مورد از زیبا‌ترین موقعیت‌های طبیعی جنوب کشور عزیزمان را به شما همراهان معرفی کنم. اگر به این موقعیت‌ها سفر کردید حتما از این فرصت استفاده کنید. با استفاده از آموزش‌های داده شده در مقالات قبلی عکاسی کنید و با ما به اشتراک بذارید. به خاطر داشته باشید تیم قوی و حرفه‌ای الی استدیو برای ثبت بهترین لحظات شما همراه شما عزیزان است.

 

الی استدیو، آتلیه تخصصی خدمات عکاسی و فیلمبرداری wedding، ضبط فرمالیته و مراسماتی از این قبیل، با مدیریت خانم الهام اشرفیان، در شادی و سرور شما کنارتان خواهد بود.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

 

اینستاگرام الی استدیو