سلام خدمت شما همراهان عزیز. خیلی خوشحالم که با یکی دیگر از مقالات الی استدیو در خدمت شما عزیزان هستم. به نظر من در دسترس‌ترین ابزار برای تبلیغ حرفه‌ای محصول گوشی موبایل در دست شما است. شاید شما از جمله کسانی هستید که به علت نداشتن دوربین حرفه‌ای مدت زمان طولانی است که گسترش کار و حرفه‌ی خود را به تعویق انداخته‌اید. اصلا از خود شما بپرسم به نظر شما چه طور یک فروشنده به طور حرفه‌ای با همان گوشی در دست‌اش حرفه‌ای از محصولات تبلیغ کند که خوب به طبع آن بازخورد خوبی هم دریافت می‌کند؟ شاید شما از تکنیک‌های عکاسی با موبایل را دقیقا آگاهی ندارید و تصاویر جالبی نمی‌توانید ارائه کنید. در این مقاله قصد دارم شما را راهنمایی کنم با دسترس‌ترین ابزار از محصولات خود حرفه‌ای تبلیغ کنید. با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی از محصولات آرایشی

ثبت عکس از لوازم آرایشی از حساسیت زیادی برخوردار است. چرا که شما باید در محصولاتی مثل رژ لب، سایه‌ها، رنگ مو و لوازم دیگر به خوبی رنگ محصول را به مخاطب نمایش دهید. در مورد عکاسی از محصولات آرایشی این دو نکته را به خاطر داشته باشید رنگ محصول باید دقیق و واقعی باشد چون مخاطب اغلب خانم‎‌ها هستند و برای آن‌ها رنگ و کیفیت محصول بسیار حائز اهمیت است. در عین حال شما همین‌طور باید جزئیات و ویژگی‌های محصول خود را به نحو احسنت به مخاطب انتقال دهید. ادیت حرفه‌ای و نورپردازی عالی به شما کمک می‌کند تا خروجی خوبی داشته باشید. در ادامه توجه شما را جلب می‌کنم به نکاتی که به حرفه‌ای جلوه دادن کار شما کمک خواهد کرد.

 

  • برای نشان دادن براقیت لاک‌ها باید از نورهای نرم و قدرت بالا برخوردار باشید.

 

  • برای نشان رنگ اصلی محصولاتی که از طیف رنگی زیادی برخوردارند از کالر چک بهره ببرید. این ابزار به شما کمک می‌کند خطای رنگ در پروسه عکاسی و ویرایش به کمترین میزان ممکن برسد.

 

  • استفاده از خلاقیت ذهنی و ایده‌پردازی به شما کمک خواهد کرد تا عکسی جذاب و تاثرگذار داشته باشید. انتخاب زاویه‌ی متفاوت از زاویه‌ی دید عادی و قرار دادن محصول در کنار اکسسوری‌های مرتبط به شما کمک می‌کند توجه مخاطب را به سمت محصول جلب کنید.

 

  • رنگ پس زمینه بسته به محصول و کاربرد آن متفاوت است. اما معمولا برای جلب توجه مخاطب نسبت به محصول رنگ پس‌زمینه را سفید انتخاب می‌کنند.

 

عکاسی از محصولات صنایع دستی

اکثریت تولیدکنندگان صنایع دستی اکثریت زمان خود را به تولید محصولات اختصاص می‌دهند. لذا زمان کم‌تری برای عکاسی حرفه‌ای و ارائه‌ی محصولات خود به نحو احسنت دارند. این وسایل معمولا تزئینی هستند و مسلما برای اینکه فرد به سمت فروشگاه شما جذب شود نیاز به عکاس حرفه‌ای دارید. حتما از قانون کادر بندی صحیح که در مقالات قبلی به شما آموزش دادم استفاده کنید. محل قرار گیری درست اشیا به شما کمک می‌کند تا بهتر نظر مخاطب جلب شود. از نور طبیعی به جای فلش دوربین در این سبک غافل نشوید. فلش گوشی به شدت عکس‌ها را تخت می‌کند و تا حدودی رنگ وسایل شما را تغییر خواهد داد. همچنین نور خورشید به درخشش ویژه و زیبایی بیشتر محصولات شما به شدت تاثیرگذار است. سعی کنید از نمای نزدیک عکس بردارید تا نقش و نگارهای به کار برده شده به مخاطب به خوبی منتقل گردد.

 

 

عکاسی از میز غذا

عکاسی تبلیغاتی از منوی کافی‌شاپ و رستوران

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صاحبین این کسب و کار این است که به گونه‌ای از محصولات خود عکاسی کنند که به نظر مخاطب بسیار لذیذ و خوشمزه به نظر برسد. اگر غذای سفارش داده شده تفاوت زیادی با عکس داشته باشد تاثیر بسیار زیادی در اطمینان مشتری به شما خواهد داشت. در کنار پنجره عکس بردارید تا با استفاده از نور طبیعی عکسی جذاب داشته باشید. سوژه‌ها را به گروه سه‌تایی تقسیم کنید. این کار در عین سادگی و زیبایی به عکس شما پویایی می‌دهد. توجه کنید هرچه عنصر‌های اضافی در عکس شما کمتر باشد توجه مخاطب شما به محصول اصلی جلب می‌گردد. پس وسایلی مثل نمک‌پاش را داخل کادر قرار ندهید که میز شما شلوغ به نظر برسد. برای جلوه دادن صمیمت و همراهی حتما از عنصر دست انسان‌ها در کادر بهرمند شوید. مطمئن باشید رعایت این نکات به افزایش اطمینان مشتری نسبت به شما کمک خواهد کرد.

 

عکاسی  از پوشاک

برای عکاسی تبلیغاتی از این نوع محصولات شما می‌توانید از مانکن نامرئی استفاده کنید یا یک مدل استخدام کنید. استخدام مدل مسلما نتیجه‌ی خوبی برای شما خواهد داشت. با این روش دقیقا جزئیات محصول خود را به مخاطب منتقل خواهید کرد. خریدارن شما باید دقیقا جزئیات محصول شما را ببینند پس مجددا به اهمیت سبک نورپردازی در این زمینه می‌رسیم. بعد از نورپردازی باید به عنصر پس‌زمینه توجه کنید. پیشنهاد می‌کنم از پس‌زمینه‌ی سفید و یک دست استفاده کنید تا نظر مخاطب شما کاملا به لباسی که تبلیغ می‌کنید جلب گردد. از سه پایه استفاده کنید تا لرزش دست شما باعث تاری عکس نگردد. حتما لباس‌ها را اتو کنید و دقت کنید لباس در تن مانکن و مدل شما چروک نباشد. به خاطر داشته باشید اگر عکاسی از پوشاک به نحو احسنت صورت گیرد حتی با گوشی موبایل هم امکان‌پذیر است و کسب و کار شما تحول بزرگی خواهد داشت.

 

عکاسی تبلیغاتی از مدل مول

عکاسی جزئی جدایی‌ناپذیر از حرفه‌ی آرایشگری است. نورپردازی در این زمینه هم بسیار اهمیت دارد. شما باید از دو منبع نور استفاده کنید. برای برجسته کردن رنگ ، شکل و بافت مو (به خصوص مدل موهای بلند) در پس زمینه‌ی مو باید یک منبع نور داشته باشید. روبه‌روی صورت سوژه هم نیاز به منبع نور دارید. در این زمینه شما می‌توانید سبک عکاسی پرتره را پیاده کنید. یکی از جالب‌ترین زاویه‌های عکاسی در این سبک نمای سه چهارم است. یعنی از سمتی عکاسی کنید که بیشتر بخش صورت سوژه قابل رویت باشد. عکس خود را به اندازه‌ی مناسب روتوش کنید. روتوش بیش از حد برای رفع چین و چروک‌ باعث سلب اعتماد مشتری نسبت به شما می‌گردد. اما نباید عکس را خام و بدون ادیت تحویل دهید. تا حدودی ادیت کنید که نورپردازی و به مقدار کم رنگ‌ها اصلاح شوند.

درپایان

در این مقاله سعی کردم اصلی‌ترین نکات عکاسی با همان گوشی در دست‌تان آموزش دهم. مطمئین باشید با رعایت همین نکات کسب و کار شما با تحول بزرگی خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید عکاسی نیاز به تمرین دارد. هرچه بیشتر تمرین کنید مهارت زیادی در این زمینه کسب خواهید کرد. از یک سوژه بارها و بارها با زاویه‌ و نورپردازی متفاوت عکس بگیرید تا به نتیجه‌ی مطلوب خود برسید. بدون تردید، زمانی که روح هنر در شغل شما جریان داشته باشد میزان درآمد شما رشد خواهد کرد. عکاسی تبلیغاتی علاوه بر اینکه به کسب‌وکار شما رونق می‌دهد حتی می‌تواند به جذب توریست و گردشگر هم کمک کند. تیم قوی و حرفه‌ای الی استدیو برای حرفه‌ای شدن کار شما قدم به قدم همراه‎‌ شما عزیزان است. با ما همراه باشید.

 

ی استدیو، آتلیه تخصصی خدمات عکاسی و فیلمبرداری wedding، ضبط فرمالیته و مراسماتی از این قبیل، با مدیریت خانم الهام اشرفیان، در شادی و سرور شما کنارتان خواهد بود.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.