یکی از خاطره‌انگیزترین رخدادهای زندگی همه ما جشن فارغ التحصیلی بوده است. همه قبل از برگزاری این جشن اعم از فراغت از دانشگاه باشد یا دبیرستان، همیشه شور و هیجان خاصی دارند. همچنین دست‌کم یک ماه قبل از این روز مهم به این فکر می‌کنند که چه لباسی بپوشند. چه کسانی دعوت شوند و اینکه چگونه خاطره این روز خاص را ثبت کنند. عکس‌های این روز بسیار مهم است و طبیعتاً همه در آلبوم‌ خود عکس‌‌های جشن فراغت از تحصیل خود را داریم. این موضوع مهم است که ژست‌های شما در عکس چگونه باشد. اگر که دغدغهٔ این را دارید که ژست عکاسی فارغ التحصيلي شما چگونه باشد پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

ژست عکاسی فارغ التحصیلی

نکات لازم قبل از جشن فارغ التحصیلی

اگر شک دارید که قبل از روز عکاسی نیاز به کوتاه‌کردن مو دارید، سعی کنید یک هفته زودتر این کار را انجام دهید. مطمئن شوید لباس یا لباس روز عکاسی شما تمیز و بدون چروک است. قبل از روز عکاسی لبخند و ژست عکاسی فارغ التحصيلي خود را در مقابل آینه تمرین کنید. پوشیدن لباس‌های روشن و یک‌دست باعث زیباتر شدن شما در عکس می‌شود.

نکات مهم ژست عکس فارغ التحصيلي

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. پرتره و عکس‌های فارغ التحصیلی بهترین راه برای نشان‌دادن و ثبت خاطره این دستاورد بزرگ است. اگر تصمیم دارید که برای چنین روزی عکس‌های زیبایی بگیرید، پیداکردن فرد مناسب بسیار مهم است. قبل از انتخاب عکاس مناسب، مهم است که به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید برای عکس‌برداری خود آماده شوید. می‌خواهید که موها و آرایش شما  چگونه باشد، و همچنین پوشش و لباستان، و هر وسیله‌ای که می‌خواهید با خود ببرید بیاورید چگونه باشد. همه می‌خواهند عکس‌های فارغ التحصیلی منحصربه‌فرد و زیبا داشته باشند. در اینجا در مورد نوع لباس، آرایش، مکان مناسب و نکاتی جالب برای ژست عکاسی فارغ التحصيلي صحبت می‌کنیم.

ایده عکس فارغ التحصيلي

مکان مناسب برای عکس فارغ التحصيلي

مکانی که عکس را در آن می‌‌گیرید بسیار حائز اهمیت است. یک عکس ساده که به دوردست‌ها نگاه می‌کنید می‌تواند نشان‌دهنده آینده پیشروی شما بعد از فارغ التحصیلی باشد.  گرفتن عکسی که کلاهتان را به هوا پرتاب می‌کنید را به‌صورت خلاقانه‌تر بگیرید تا موضوع آن تکراری نباشد. برای مثال هنگام گرفتن این عکس می‌توان عکس را از زمین به بالا گرفت. گرفتن عکس از زمین به بالا حس جدیدی به بیننده می‌دهد. می‌توانید از نقاط مختلف و خاطره‌انگیز محوطه دانشگاهی خود برای پس‌زمینه عکاسی استفاده کنید. در عکس‌های گروهی می‌توانید سایر اعضای جمع را تار کنید و شما تار نباشید و تصویر روی شما متمرکز باشد. اگر از جمله افرادی بودید که بیشتر زمان تحصیل خود را در کتابخانه دانشکده گذرانیده‌اید، پس‌گرفتن چند عکس در کتابخانه خالی‌ازلطف نیست. ژست عکاسی فارغ التحصيلي جذاب و انتخاب مکان مناسب از لازمه‌های عکاسی است.

حتی می‌توانید مکان‌هایی مانند کلاس درس، سالن ورزشی، کافی‌شاپ و بوفه دانشگاه که پاتوق شما و دوستانتان بوده را به‌عنوان بک‌گراند عکس انتخاب نمایید. اگر عکاسی در محوطه دانشگاه برای شما شلوغ است، سعی کنید چند عکس انفرادی در طبیعت بگیرید. حتی فقط یک میدان باز یا چند درخت می‌تواند عکس زیبایی برای شما ایجاد کند.

جشن فارغ التحصیلی

لوازم مناسب عکاسی فارغ التحصيلي

این لوازم معمولاً بیانگر و نمادی از رشته تحصیلی شماست. مثلاً اگر که از رشته‌های علوم پزشکی فارغ التحصيل شده‌اید، گوشی پزشکی وسیله مناسبی است که می‌توانید هنگام عکس گرفتن آن را با خود داشته باشید. یا اگر در رشته‌های ورزشی تحصیل کردید می‌توانید با توپ، راکت و … عکس بگیرید. اگر فارغ التحصيل رشته بازیگری هستید می‌توانید با یک ستاره بزرگ و طلایی‌رنگ عکس بگیرید. خوشبختانه برای هر رشته و شغلی نماد‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در عکس‌های خود از آنها استفاده کنید. اگر در این روز هدایای ویژه‌ای دریافت کردید، چرا آن‌ها را در تصویر نیز قرار ندهید؟ زیرا به شما این امکان را می‌دهد هنگام ژست گرفتن، هدیه را در دستان خود قرار دهید. استفاده از حباب‌ها، دستگاه‌های حباب‌ساز و یا حتی بادبادک‌های رنگی عکس‌های شما را جذاب‌تر و دوستانه‌تر می‌کند.

گل‌ها ممکن است فقط یک هفته یا بیشتر دوام بیاورند، اما عکاسی از آنها به این معنی است که برای همیشه زنده می‌مانند. به‌علاوه، آنها روشنایی و شادابی موردنیاز را به عکس اضافه خواهند کرد.

حضور افرادی که دوستشان داریم در عکس

تا جایی که ممکن است گرفتن چند عکس را با خانواده و کسانی که برایتان عزیز هستند و در موفقیت شما نقش مهمی داشته‌اند را در نظر بگیرید. والدین و اعضای خانواده ما در موفقیت و پیشرفتمان نقش مهمی دارند. در زندگی همه ما افرادی مانند دوستان صمیمی و یا اساتید دلسوزی وجود داشته‌اند که در موفقیت ما کمک کردند. پس‌گرفتن عکس با چنین افرادی ایده خوبی است. گرفتن عکسی که در آن اعضای خانواده و دوستان را در آغوش گرفته‌اید یک فرصت عکاسی آسان و بدون ژست گرفتن است. یک ژست عکاسی فارغ التحصيلي عالی این است که والدین در دو طرف شما بایستند و دو طرف گونه شما را ببوسند. همچنین گرفتن یک عکس با جمع دوستان و هم‌کلاسی‌هایتان با همان لباس‌های فارغ التحصيلی، هنگامی که هم را در آغوش گرفته‌اید ایده‌ای جذاب است.

لباس و ظاهر جشن فارغ التحصيلي

ضرب‌المثلی انگلیسی وجود دارد که می‌گوید “dress to impress” یعنی لباس‌ها برای تحت‌تأثیر قراردادن هستند. ازآنجایی‌که این دسته از عکس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند بنابراین پوشیدن لباسی زیبا، تمیز و مناسب بسیار مهم و غیرقابل‌اجتناب است. این نکته را هرگز فراموش نکنید در عکس‌ها سعی کنید خودتان باشید. سعی نکنید آرایش‌ها و یا لباس‌هایی که تاکنون امتحان نکردید را در این روز امتحان کنید. این کارها هم شما را از خود واقعی‌تان دور می‌کند و هم باعث واردشدن استرس در طی مراسم می‌شود. زیرا ممکن است با ظاهر جدید خود احساس راحتی نکنید و آن را دوست نداشته باشید. قبل از گرفتن عکس همه چیز را کاملاً چک کنید. موها، ناخن‌ها، ابروها و کلاً هر چیزی که قابل‌مشاهده است حتماً مرتب و آراسته باشد.

اگر می‌خواهید ژست عکاسی فارغ التحصيلي شما عالی باشد، بهتر است لباس‌هایی با آستین‌های بلند بپوشید. زیرا باعث برجسته‌ نشان‌دادن چهره شما می‌شود.

باید و نبایدهای ژست عکاسی فارغ التحصيلي

باید و نبایدهای ژست عکاسی فارغ التحصيلي

به‌هیچ‌وجه در ژست عکاسی فارغ التحصيلي غوز نکنید! غوز کردن نه‌تنها ظاهر عکس را زشت می‌کند بلکه ممکن است این حس را به بیننده القا کند که شما از اعتمادبه‌نفس کافی برخوردار نیستید. وضعیت بدن بسیار مهم است! مطمئن شوید که صاف ایستاده‌اید تا بهترین ظاهر را داشته باشید. سعی کنید در حین ژست عکاسی فارغ التحصيلي لبخند زیبایی بر لبانتان باشد. برخی از افراد در مقابل دوربین راحت‌تر از دیگران هستند و این اشکالی ندارد! اگر از گرفتن عکس عصبی هستید، جلوی آینه تمرین کنید یا حتی چند سلفی بگیرید. هر احساسی که دارید را در چهره‌تان نشان دهید زیرا این کار واقعاً احساسات شادی و غرور را که فارغ التحصیلی به ارمغان می‌آورد جاودانه می‌کند.

عکس‌های یهویی و اتفاقی را فراموش نکنید

کمک‌کردن والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ به شما در حین تنظیم کراوات یا کلاه می‌تواند یک تصویر عالی ایجاد کند. یک ایده حرفه‌ای و راحت برای عکاسی این است که سوژه‌ها (فارغ التحصیل و هم‌کلاسی‌هایش) با هم راه بروند و  در حین راه‌رفتن از آنها عکس گرفته شود. ژست عکاسی فارغ التحصيلي حتماً نباید سخت و غیر قابل انجام باشد. گاهی توجه به نکاتی ساده باعث داشتن عکسی زیبا می‌شود.

بهترین زمان برای ژست عکاسی فارغ التحصيلي

بهترین زمان برای عکس گرفتن همیشه سحر یا غروب است. غروب آفتاب احتمالاً برای اکثر مردم کمی آسان‌تر است، بنابراین بهترین زمان برای گرفتن عکس‌های فارغ‌التحصیلی زمان غروب است. عکس‌های فارغ التحصیلی خود را در صبح زود هم می‌توانید بگیرید. بیدارشدن از خواب در این زمان از روز طبیعتاً آزاردهنده خواهد بود، اما محوطه دانشگاه خلوت است، نور خورشید خیلی زیاد نیست و به نظر می‌رسد که در هنگام عکس گرفتن کل محوطه مال شماست.