این روز ها در فضای مجازی کمتر کسی را میبینید که یک عکس در شب داشته باشد و آن را پست کند، همه ما دلیلش را میدانیم و آن چیزی نیست جز بی کیفیت بودن تصویری که میخواهید به اشتراک بگذارید. برای گرفتن عکس جذاب و باکیفیت در شب باید نکات مهمی رعایت کنیم. الی استدیو نحوه عکاسی درشب با موبایل را به شما آموزش خواهد داد با ما همراه باشید.

آیا برای عکاسی در شب باید دوربین حرفه ای داشته باشیم؟

خیر، برای یک تصویر عالی حتماً نیاز به داشتن دوربین حرفه‌ای و تجهیزات عالی نیست بلکه عکاسی در شب با موبایل نیاز به تجربه و تمرین دارد. برای داشتن یه عکس عالی تمام نکات مهم برای عکاسی در شب با موبایل رعایت کنید. بعد از خواندن مقاله آموزش عکاسی در شب با موبایل و بررسی نکات حتما تمرین و تکرار کنید. این موضوع به شما میکند تا تصویر بهتری داشته باشید.

  • تاثیر نور در عکاسی

یکی از تأثیر گذارترین عامل در عکاسی در شب با موبایل نور است.شاید اولین چیزی که یه ذهنتان می رسد، فلش موبایل  است. استفاده از نور فلش باعث می‌شود فقط نقاط نزدیک روشن شود و تصویر پشت سر شما تاریک شود در این صورت فرقی نمیکند، فضای پشت سر شما چه چیزی هست و فضای پشت شما مثل یک پارچه سیاه خواهد بود. ضمن اینکه استفاده از نور فلش باعث می‌شود عکس حرفه ایی در شب نداشته باشید. برای بهتر شدن عکس خود از اپلیکیشن های کنترل سرعت شاتر استفاده کنید. اپلیکیشن Manual را برای گوشی‌های IOS و  Manual Camera را برای گوشی‌های اندروید دانلود کنید. همچنین میتوانید از وسایل نور دهی مانند رینگ لایت ها و غیره استفاده کنید.

HRD-عکاسی در شب با موبایل

  • فعال کردن HDR

HDRگزینه ای هست که همه ی ما هنگام عکاسی با موبایل با آن مواجه شدیم اما آن را نادیده گرفتیم یا از آن اشتباه استفاده کردیم. HDR مخفف عبارت High Dynamic Range و به معنای محدوده‌ی دینامیکی گسترده است. از این قابلیت میتوان در موقعتی که نور خیلی کم یا خیلی زیاد باشد استفاده کرد، مثل عکاسی در شب  یا در مقابل نور خورشید یا در مکان های که برف آمده است.

هنگام عکاسی با HDR  چند ثانیه باید دوربین ثابت باشد و دستتان نلرزد چون ممکن است تصویر کیفیت لازم را نداشته باشد. دلیل طولانی بودن زمان عکس برداری این است که باید حداقل سه تصویر گرفته شود تا ترکیب و پردازش شود. بنابراین سعی کنید از تکیه گاه استفاده کنید، قسمت بعدی به طور کامل راجب تیکه گاه صحبت کردیم. با ما همراه باشید…

پایه دوربین موبایل

 

  • ثابت کردن موبایل در هنگام شب

 عکاسی در شب با موبایل به ظرافت بیشتری نیاز دارد. حرکت و لرزش دستان هنگام عکاسی  تصویر شمارا چندبرابر بی کیفیت می کند. بنابراین سعی کنید برای دستان خود تیکه گاهی پیدا کنید. برای این کار میتواند یه دیوار تیکه بدهید تا دستتان نلرزد و یا دستتان را روی صندلی بگذارید و یا پایه استفاده کنید. می توانید به حالت نظامی نشسته و یا به چیزی تکیه دهیدتا به عنوان تکیه گاه برای دوربین عمل کنید.

  • استفاده از تایمر خودکار

فشردن دکمه عکاسی باعث لرزش دوربین می‌شود و این لرزش در نور کم و فضای تاریک باعث میشود تصویر شما چند برابر بی کیفیت تر شود. همه ی ما از تایمر خودکار در عکس‌های سلفی استفاده کرده ایم اما بایر بگویم که استفاده از تایمر در عکاسی در شب باموبایل بر روی کیفیت عکس شما بسیار تأثیر میگذارد و صرفه نظر کردن از آن کیفیت تصویر شما میکاهد.

  • میزان نوردهی ( Exposure )

برای گرفتن عکس حرفه‌ای و با کیفیت در شب با موبایل باید میزان نوردهی ( Exposure )  موبایل را تنظیم کنید. نور دهی خوب و ایده آل باعث می‌شود که اجسام با جزییات بیشتر و کیفیت بهتر در تصویر دیده شوند. زیاد کردن نور باعث می‌شود که جزییات به خوبی دیده نشود و رنگ دقیقی از اجسام نداشته باشیم. بنابراین برای داشتن عکسی با جزییات بهتر و دقیق‌تر میزان نور را کم کنید

  • عدم استفاده از zoom در عکس

ZOOM دوربین موبایل چه در نور کم چه در نوز زیاد باعث کاهش کیفیت عکس می‌شود. این عمل در عکاسی در شب تأثیر بیشتری دارد زیرا عکاسی در مکان های تاریک  همان‌طور که در مطالب قبل خوانیدید به دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد، زوم در عکاسی باعث افزایش لرزش تصویر می‌شود و کیفیت عکس چندبرابر بدتر می‌شود.

ISO

  •  افزایش ISO 400

با فعال کردن ISO میزان حساسیت دوربین به روشنایی را میتوان تنظیم کرد.هنگامی که میزان ISO کم است حساسیت سنسور ها به نور کم می‌شود و هرچه میزان ISO بیشتر باشد حساسیت به نور ها بیشتر میشود.

نکته قابل توجه این است که هر میزان ISO پایین‌تر باشد عکس واضح تر و با کیفیت عکس‌ها بالاتر و واضح تر خواهد بود. اگر ISO بین 100 تا300 تنظیم بشود عکسی با کیفیت عالی خواهید گرفت. گاهی این کیفیت را تا ISO400 خواهیم داشت مشکلی که در این روش داریم این است که با مقدار بالای ISO ممکن است نویز در تصویر مشاهده کنید.

  • نکات مهم آموزش عکاسی

مهم‌ترین نکات عکاسی در شب با موبایل را آموزش دادیم؛ اما به یاد داشته باشید هنگام عکاسی با موبایل در شب‌ها، نور به اندازه و متناسب با محیط، به طور کامل در فضا پراکنده باشد. توجه به این نکته باعث میشود تصویر شما حرفه ای تر باشد و زیبایی آن چند برابر شود.

 

برخی موبایل ها قابلیت کاهش نویز دارند اما این کار تأثیر منفی در عکاسی در شب میگذارد. سعی کنید از این قابلیت استفاده نکنید تا عکس خوب و باکیفیت داشته باشید.

 

همه دوربین های موبایل گزینه PRO یا دوربین حرفه ای را دارند استفاده از گزینه PRO در دوربین موبایل به شما دسترسی ویژه هنگام عکاسی میدهد و از طریق آن میتوان تصویر متناسبی داشته باشید.

 

برای داشتن عکس بهتر در شب عکس‌ها را ادیت کنید و از اپلیکشین هایی مخصوص ادیت استفاده کنید. این اپلیکشین ها را میتوانید. از بازار و  یا سایت های معتبر دانلود کنید.

  • سخن آخر

به کار گیری ابزار متناسب در عکاسی، تنظیمات صحیح موبایل نسبت به محیط و سوژه، استفاده از سه پایه ­و تکیه گاه مناسب  امکان را فراهم می ­کند؛ که به راحتی و به صورت حرفه‌ای از سوژه ­های مد نظر خود تصویر های جذاب و زیبا، واضح و باکیفیت بگیرید و لحظات زیبای خود را به صورت کاملا حرفه‌ای ثبت کنید؛ اما برای این که در این زمینه پیشرفت کنید همیشه باید تمرین و تکرار کنید و از افراد با تجربه کمک بگیرید. مادر مقاله آموزش عکاسی در شب سعی کردیم مهم ترین نکات را به شما بگوییم.

آتلیه الهام اشرفیان، مجری خدمات جشن عروسی، عقد، نامزدی و مراسماتی از این قبیل، می‌تواند عشق جاری در لحظات گذرا و رویایی متعلق به شما را، در تصاویرتان به لحظاتی ابدی تبدیل کند. با الی استدیو همراه باشید.

اینستاگرام الی استدیو را دنبال کنید.

اینستاگرام الی استدیو